środa, 6 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

Dacia na podium! Sprzedaż we Francji w maju 2022 roku

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-06-03
w Alpine, Citroen, Dacia, DS, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
179 2
0
155
UDOSTĘPNIEŃ
518
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku

Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii

BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?

Piąty miesiąc bieżącego roku przyniósł niemałą niespodziankę – w maju Dacia po raz pierwszy wskoczyła na trzecie miejsce wśród najpopularniejszych marek samochodowych nad Sekwaną! Wprawdzie wynikami odstaje od czołowej dwójki, ale też wyraźnie pokonała Citroëna, dla którego był to w zasadzie najgorszy miesiąc w historii pod względem udziału na rodzimym rynku.

Najlepszy wynik w maju osiągnęła marka Renault. Na rynku, który zanotował spadek o nieco ponad 10%, i na którym zarejestrowano w miniony miesiącu 126.813 samochodów, sponsor turnieju Roland Garros sprzedał 22.983 samochody i wykroił dla siebie nieco ponad 18,1% udziału w rynku. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę sprzedaż w ujęciu narastającym od początku roku, to Renault wciąż uznawać musi wyższość Peugeota. Marka sygnowana lwem sprzedała bowiem na rodzimym rynku 99.851 aut od początku roku, a to przekłada się na 16,6% udziału rynkowego. Renault ma 15,1% krajowego tortu, bowiem klienci zarejestrowali w ciągu pięciu miesięcy 90.589 samochodów tej marki.

Wspomniany Peugeot w maju uplasował się na drugiej pozycji z wynikiem 20.741 samochodów, co dało mu 16,4% udziału w statystykach miesiąca.

Trzecia w wynikach maja Dacia po raz pierwszy wskoczyła na podium w tym rankingu z wynikiem 9.781 samochodów. W rankingu rocznym za pięć miesięcy ma na koncie 47.412 rejestracji i czwarte miejsce z 7,9-procentowym udziałem rynkowym.

Odwrotnie w stawce prezentuje się Citroën – w maju był czwarty, ale w sprzedaży narastającej wciąż zajmuje trzecie miejsce. Piąty miesiąc przyniósł 8.672 rejestracji marki we Francji, co przekłada się na 6,8% udziału w rodzimym rynku. Portal BestSellingCarsBlog twierdzi, że to najgorszy wynik od przeszło 100 lat, a przecież marka działa dopiero od lat 103. W ciągu pięciu miesięcy na nowego Citroëna zdecydowało się 54.423 Francuzów. To daje 9,1% penetracji rynku.

Kolejna interesująca nas marka, Fiat, uplasowała się na dziesiątym miejscu w maju z wynikiem 4.213 rejestracji (15.468 od początku roku).

Opel – jak w Polsce – zajął miejsce trzynaste z wynikiem 3.884 zarejestrowanych w maju aut i z 15.162 od początku roku.

Pozostający w Aliansie z Renault Nissan uplasował się w maju na pozycji szesnastej sprzedając w minionym miesiącu nad Sekwaną 2.264 samochody. Od początku roku znalazł nabywców na 12.111 aut.

Dwa oczka niżej znalazła się marka DS Automobiles. W samym tylko maju Francuzi kupili 1.789 samochodów tej marki Premium. Od początku roku klienci kupili już 9.292 DS-y. Marka ma aktualnie 1,5% udziału rynkowego.

Wchodzący w skład koncernu Stellantis Jeep sprzedał się w maju w 633 egzemplarzach, co dało tej marce pozycję 22. Od początku roku na legendę bezdroży zdecydowało się 2.610 Francuzów.

Mitsubishi, także członek Aliansu, dzięki znalezieniu nabywców na 282 samochody, w miesięcznym rankingu znalazło się na miejscu 28. Od początku roku nad Sekwaną zarejestrowano 1.001 samochodów tej japońskiej marki.

Czwartą dziesiątkę zestawienia otwiera Alpine z wynikiem 193 sprzedanych egzemplarzy. Tu akurat jest spory wzrost. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy bieżącego roku we Francji zarejestrowano 737 aut marki, która w maju obchodziła setną rocznicę urodzin swojego założyciela, Jeana Rédélé.

Alfa Romeo sklasyfikowane zostało w maju na 36. pozycji z wynikiem 97 aut. Od początku roku we Francji pojawiły się 578 samochodów tej włoskiej marki współtworzącej Stellantis.

W stawce pojawiła się też marka Mobilize (28 rejestracji w maju, pierwszy miesiąc w rankingu), submarka Grupy Renault.

W maju sprzedano nad Sekwaną także pięć egzemplarzy Maserati (pozycja 44.), które to auta w tym roku odebrało już 25 klientów.

Jeśli chodzi o ranking najpopularniejszych modeli, to wciąż na szczycie (w maju i od początku roku) znajduje się Peugeot 208 z wynikiem miesięcznym 7.247 egzemplarzy i rocznym 34.992 sztuk. Kolejne miejsca interesujących nas modeli, to:
2. Renault Clio, 6.106 i 24.356
3. Dacia Sandero, 4.615 i 22.296
4. Peugeot 308, 4.166 i 17.336
5. Peugeot 2008, 3.827 i 19.406
6. Renault Captur, 3.780 i 19.046
7. Renault Arkana, 3.528 i 12.954
8. Citroën C3, 3.412 i 24.468
9. Peugeot 3008, 3.378 i 17.321
10. Fiat 500, 3.147 i 11.174
11. Dacia Duster, 2.401 i 12.071
12. Renault Twingo, 2.222 i 8.839
13. Renault Kadjar, 2.183 i 4.923
17. Citroën C5 Aircross, 1.969 i 6.607
18. Opel Corsa, 1.931 i 6.502
23. Renault Zoe, 1.447 i 6.076
24. Renault Megane, 1.443 i 6.555
26. Dacia Spring, 1.357 i 7.878
27. Peugeot 5008, 1.301 i 6.385
28. Citroën C4, 1.239 i 8.189
29. Dacia Jogger, 1.233 i 4.092
36. Nissan Qashqai, 874 i 4.882
38. Citroën C3 Aircross, 827 i 9.592
41. Citroën C4 Spacetourer, 755 i 2.315
48. DS 7 Crossback, 693 i 3.234
50. Nissan Juke, 672 i 3.492
56. Opel Grandland, 572 i 1.778
57. Opel Mokka, 537 i 3.407
59. Nissan Micra, 526 i 2.620
61. DS 4, 514 i 3.461
62. Opel Crossland, 505 i 2.605
63. DS 3 Crossback, 497 i 2.304
66. Renault Kangoo, 424 i 1.756

 

Zobacz nasz test DS 4
Zobacz nasz test Dacii Jogger

 

w oparciu o dane BestSellingCarsBlog
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Krzysztof Gregorczyk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 20082083 Crossback300830850050087 CrossbackAlfa RomeoAlpineArkanaC3C3 AircrossC4C4 SpaceTourerC5 AircrossCapturCitroenClioCorsaCrosslandDaciaDS 4DS AutomobilesDusterFiatGrandlandJeepJoggerJukeKadjarKangooMaseratiMeganeMicraMitsubishiMobilizeMokkaNissanOpelPeugeotQashqaiRenaultRenault-Nissan-MitsubishiSanderoSpringsprzedażStellantisTwingoZoe
Udostepnij62Tweet39Udostepnij11
Poprzedni

Tylko jeden kierunek. Gdzie są granice tego szaleństwa?

Następny

Opel – znaczący wzrost udziału rynkowego w Niemczech w maju 2022 roku

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Opel Mokka GS Line

Opel – znaczący wzrost udziału rynkowego w Niemczech w maju 2022 roku

Nowy Fiat 500 liderem rynku samochodów elektrycznych we Francji w maju 2022, drugi miesiąc z rzędu

Samochody Peugeot odporne na wysokie temperatury i wysoką wilgoć. Producent prezentuje proces produkcji i testów

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Inny Anonimowy - Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Inny Anonimowy - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Inny Anonimowy - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Inny Anonimowy - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof - Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Michał Z. - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Dawid - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • seb - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Piotr001 - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • adalb - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.