Stellantis Argentina rozpoczął seryjną produkcję Nowego Peugeota 2008 w swojej fabryce w El Palomar. Jest to efekt inwestycji o wartości 270 mln dolarów w pierwszego SUV-a produkowanego przez Stellantis Argentina w fabryce w El Palomar w prowincji Buenos Aires na multienergetycznej i modułowej platformie CMP. Wydatki te przyczyniły się do ulepszenia procesów produkcyjnych, ulepszenia technologii i podniesienia standardów niezawodności w całym łańcuchu produkcji.
Stellantis ogłosił rozpoczęcie produkcji seryjnej Nowego Peugeota 2008 w swoim zakładzie produkcyjnym w El Palomar. Ten nowy model wzmacnia zaangażowanie grupy w Amerykę Południową, gdzie firma utrzymuje wiodącą pozycję oraz zdolność do projektowania, rozwijania i produkcji najnowocześniejszych samochodów regionu, rozwijając swoją działalność, rewalidując wartość swoich kultowych marek i co najważniejsze, zaspokajając potrzeby swoich klientów.
Dzięki inwestycji o wartości 270 milionów dolarów, zaangażowaniu ponad 400 techników i inżynierów, przejechaniu ponad 950.000 km, 500 pojazdom poddanym testom i audytom jakości oraz ponad 1.500 testom przeprowadzonym w Europie, USA, Brazylii i na północy Argentyna rozpoczyna produkcję pierwszego SUV-a Stellantis produkowanego w tym kraju; to narodziny produktu, który będzie kamieniem milowym w produkcji krajowej, w najbardziej konkurencyjnym segmencie rynku.
Jego produkcja w Argentynie oznacza włączenie drugiego modelu korzystającego z platformy CMP (Common Modular Platform). To modułowa i multienergetyczna konstrukcja firmy Stellantis dedykowana do produkcji pojazdów kompaktowych (segment B), średniej klasy (segment C) i kompaktowych SUV-ów. Platforma ta jest czynnikiem wyróżniającym, ponieważ zapewnia modelowi osiągi, solidność i komfort, zapewniając naprawdę wyjątkowe wrażenia z jazdy.
Proces produkcyjny
Wraz z potwierdzeniem produkcji Nowego SUV-a 2008 w fabryce w El Palomar zaczęto przeprowadzać różne transformacje przemysłowe, aby nowy model mógł wejść na linię produkcyjną. Proces ten pozwolił wykorzystać projekt europejskiego 2008 i nadać mu różne adaptacje do regionu Ameryki Łacińskiej, skupiając się głównie na zawieszeniu uwzględniającemu warunki pracy w krajach Ameryki Południowej oraz nowym silniku turbo T200.
Sprawdź, jakie modele Peugeot oferuje aktualnie w Polsce
Adaptacja, która została przeprowadzona w zakładzie w El Palomar, polegała na pracy nad opracowaniem matryc, aby wszystkie niezbędne elementy nowego modelu mogły zostać wytłoczone i wkomponowane w platformę CMP.
W przypadku procesu malowania w ofercie marki wprowadzono nowe technologie i ekskluzywny kolor Selenium Grey, a w El Palomar po raz pierwszy wprowadzono dwukolorowe lakierowanie, dzięki nowej lakierni, która daje takie możliwości.
Wreszcie w procesie montażu główną nowością jest zastosowanie w nowym modelu szklanego dachu, w przeciwieństwie do tego, co ma miejsce w przypadku produkcji 208, która ma dach stały, stalowy. To ulepszenie jest tylko jednym z przykładów pracy nad udoskonaleniami, które zostały przeprowadzone z dostawcami krajowymi i regionalnymi, takimi jak zderzaki, siedzenia, dywaniki, tworzywa sztuczne we wnętrzu i duża liczba części, które to zakłady współpracują z El Palonar w celu osiągnięcia poziomu integracji krajowej wynoszącej aż 40%.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze