Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Stellantis będzie konwertował używane samochody dostawcze na elektryki. Start już w 2024 r.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-12-02
w Wiadomości, Stellantis
Czas czytania 4 minut
82 6
A A
0

Warto przeczytać!

Stellantis wprowadza stacje tankowania wodoru dla firm. ENGIE Solutions oferuje ich trzy rodzaje

Najtańszy samochód kontra crossover i SUV. Ile trzeba dopłacić do większych aut marek Citroën, Dacia , Peugeot i Renault?

Nowy Peugeot 508 tymczasowo straci układ hybrydowy o mocy 225 KM

Szef Renault krytykuje… obniżki cen samochodów elektrycznych. Zaskakujące słowa Luca de Meo

Firmy Stellantis i Qinomic podpisały strategiczne partnerstwo w celu opracowania rozwiązania modernizacyjnego do konwersji lekkich pojazdów użytkowych z silnikiem spalinowym na elektryczny układ napędowy. Usługi będą świadczone komercyjnie dla klientów od 2024 r.

Rozwiązanie to, będące wynikiem współpracy pomiędzy jednostkami biznesowymi ds. gospodarki obiegu zamkniętego i pojazdów użytkowych, ma na celu wydłużenie okresu eksploatacji i użytkowania pojazdu, zapewniając jednocześnie zrównoważony rozwój i przystępną cenę.

Stellantis N.V. i Qinomic, zaawansowana technologicznie firma specjalizująca się w innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązaniach dla mobilności, nawiązują współpracę w celu stworzenia koncepcji konwersji lekkich pojazdów użytkowych z silnikiem spalinowym na elektryczny układ napędowy, przy jednoczesnym zapewnieniu utrzymania jakości i specyfikacji OEM, takich jak bezpieczeństwo, trwałość i homologacja typu.

„Jestem zadowolony, że Stellantis współpracuje z Qinomic nad tym rozwojem technologii retrofit”, powiedział Alison Jones, Stellantis Senior Vice President, Circular Economy Business Unit. „Ta innowacja daje naszym klientom firmowym wybór w zakresie konwersji ich obecnych aut dostawczych na elektryczne, wydłużenia okresu użytkowania pojazdu oraz spełnienia wymogów legislacyjnych i zapewnienia mobilności”.

Wydłużenie okresu eksploatacji i użytkowania pojazdów leży u podstaw działalności jednostki biznesowej Stellantis Circular Economy, która prowadzi inicjatywę we współpracy z jednostką biznesową Commercial Vehicle i firmą Stellantis Ventures.

Elektryczne rozwiązanie modernizacyjne ma na celu ochronę możliwości przemieszczania się dzięki przystępnej opcji, która spełnia potrzeby klientów w zakresie przedłużenia okresu eksploatacji ich pojazdów i kontynuowania działalności biznesowej przy jednoczesnym dostępie do stref czystego transportu w miastach.

Według EIT Urban Mobility Report, liczba stref SCT w Europie wzrosła o 40% w ciągu ostatnich trzech lat i będzie nadal rosła w ramach egzekwowania przepisów dotyczących dostępu pojazdów do miast. Motorem tego wzrostu jest europejski plan Zielonego Ładu, mający na celu zachęcenie do przejścia na mniej emisyjne pojazdy. Konwersja samochodu dostawczego na elektryczny jest przystępnym rozwiązaniem dla klientów chcących przejść na zerową emisję i obniżyć całkowity koszt posiadania, przy jednoczesnym zachowaniu swoich dotychczasowych aut.

„Technologia konwersji wzmocni pozycję lidera firmy Stellantis w zakresie rozwiązań mobilności o zerowej emisji dla klientów profesjonalnych, uzupełniając naszą pełną ofertę zelektryfikowanych samochodów dostawczych” – powiedział Xavier Peugeot, Senior Vice President Stellantis, Commercial Vehicle Business Unit.

Projekt potwierdza zaangażowanie Stellantis w innowacje i chęć polegania na partnerach, którzy wspierają jej plan przechodzenia na napędy elektryczne. Stellantis posiada wiodącą w branży strategię dekarbonizacji z ambitnym celem osiągnięcia poziomu carbon net zero do 2038 roku, co zostało przedstawione w planie strategicznym Dare Forward 2030.

„Jesteśmy zadowoleni z tego nowego strategicznego partnerstwem ze Stellantis” – powiedział Frédéric Strady, współzałożyciel i dyrektor generalny Qinomic. „Jest to ważny krok w rozwoju naszej firmy, który umożliwi sfinalizowanie i wdrożenie niektórych innowacyjnych rozwiązań technicznych, które opracowujemy dla branży retrofit”.

Pomyślne zakończenie tego wspólnego rozwoju w 2023 roku i pozytywne opinie klientów na temat działania samochodów demonstracyjnych doprowadzą do wdrożenia i komercjalizacji rozpoczynającej się we Francji w 2024 roku.

„Na rynku pobudzanym przez popyt na ostatniej mili, ograniczenia w dostępie do miast będą wkrótce wymagać od niedawnych właścicieli samochodów dostawczych poszukiwania rozwiązania umożliwiającego konwersję na zero emisji” – powiedział Eric Laforge, wiceprezes Stellantis, Enlarged Europe Light Commercial Vehicles. „Technologia modernizacji, taka jak ta, umożliwi firmie Stellantis wspieranie tego trendu”.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: samochody elektryczneStellantis
Udostepnij30Tweet19Udostepnij5
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Hydropneumatyka Citroëna bez tajemnic. Jedyne takie szkolenie dla mechaników i warsztatów: 24-26 marca 2023. Zgłoś się teraz
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more