Firmy Stellantis i Qinomic podpisały strategiczne partnerstwo w celu opracowania rozwiązania modernizacyjnego do konwersji lekkich pojazdów użytkowych z silnikiem spalinowym na elektryczny układ napędowy. Usługi będą świadczone komercyjnie dla klientów od 2024 r.
Rozwiązanie to, będące wynikiem współpracy pomiędzy jednostkami biznesowymi ds. gospodarki obiegu zamkniętego i pojazdów użytkowych, ma na celu wydłużenie okresu eksploatacji i użytkowania pojazdu, zapewniając jednocześnie zrównoważony rozwój i przystępną cenę.
Stellantis N.V. i Qinomic, zaawansowana technologicznie firma specjalizująca się w innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązaniach dla mobilności, nawiązują współpracę w celu stworzenia koncepcji konwersji lekkich pojazdów użytkowych z silnikiem spalinowym na elektryczny układ napędowy, przy jednoczesnym zapewnieniu utrzymania jakości i specyfikacji OEM, takich jak bezpieczeństwo, trwałość i homologacja typu.
“Jestem zadowolony, że Stellantis współpracuje z Qinomic nad tym rozwojem technologii retrofit”, powiedział Alison Jones, Stellantis Senior Vice President, Circular Economy Business Unit. “Ta innowacja daje naszym klientom firmowym wybór w zakresie konwersji ich obecnych aut dostawczych na elektryczne, wydłużenia okresu użytkowania pojazdu oraz spełnienia wymogów legislacyjnych i zapewnienia mobilności”.
Wydłużenie okresu eksploatacji i użytkowania pojazdów leży u podstaw działalności jednostki biznesowej Stellantis Circular Economy, która prowadzi inicjatywę we współpracy z jednostką biznesową Commercial Vehicle i firmą Stellantis Ventures.
Elektryczne rozwiązanie modernizacyjne ma na celu ochronę możliwości przemieszczania się dzięki przystępnej opcji, która spełnia potrzeby klientów w zakresie przedłużenia okresu eksploatacji ich pojazdów i kontynuowania działalności biznesowej przy jednoczesnym dostępie do stref czystego transportu w miastach.
Według EIT Urban Mobility Report, liczba stref SCT w Europie wzrosła o 40% w ciągu ostatnich trzech lat i będzie nadal rosła w ramach egzekwowania przepisów dotyczących dostępu pojazdów do miast. Motorem tego wzrostu jest europejski plan Zielonego Ładu, mający na celu zachęcenie do przejścia na mniej emisyjne pojazdy. Konwersja samochodu dostawczego na elektryczny jest przystępnym rozwiązaniem dla klientów chcących przejść na zerową emisję i obniżyć całkowity koszt posiadania, przy jednoczesnym zachowaniu swoich dotychczasowych aut.
“Technologia konwersji wzmocni pozycję lidera firmy Stellantis w zakresie rozwiązań mobilności o zerowej emisji dla klientów profesjonalnych, uzupełniając naszą pełną ofertę zelektryfikowanych samochodów dostawczych” – powiedział Xavier Peugeot, Senior Vice President Stellantis, Commercial Vehicle Business Unit.
Projekt potwierdza zaangażowanie Stellantis w innowacje i chęć polegania na partnerach, którzy wspierają jej plan przechodzenia na napędy elektryczne. Stellantis posiada wiodącą w branży strategię dekarbonizacji z ambitnym celem osiągnięcia poziomu carbon net zero do 2038 roku, co zostało przedstawione w planie strategicznym Dare Forward 2030.
“Jesteśmy zadowoleni z tego nowego strategicznego partnerstwem ze Stellantis” – powiedział Frédéric Strady, współzałożyciel i dyrektor generalny Qinomic. “Jest to ważny krok w rozwoju naszej firmy, który umożliwi sfinalizowanie i wdrożenie niektórych innowacyjnych rozwiązań technicznych, które opracowujemy dla branży retrofit”.
Pomyślne zakończenie tego wspólnego rozwoju w 2023 roku i pozytywne opinie klientów na temat działania samochodów demonstracyjnych doprowadzą do wdrożenia i komercjalizacji rozpoczynającej się we Francji w 2024 roku.
“Na rynku pobudzanym przez popyt na ostatniej mili, ograniczenia w dostępie do miast będą wkrótce wymagać od niedawnych właścicieli samochodów dostawczych poszukiwania rozwiązania umożliwiającego konwersję na zero emisji” – powiedział Eric Laforge, wiceprezes Stellantis, Enlarged Europe Light Commercial Vehicles. “Technologia modernizacji, taka jak ta, umożliwi firmie Stellantis wspieranie tego trendu”.
Najnowsze komentarze