Koncern Stellantis zaprezentował kierunek rozwoju firmy, który będzie skupiony na samochodach elektrycznych. Powstaną cztery nowe platformy, które obejmą wszystkie segmenty: od samochodów miejskich po duże SUV-y i pick-upy.
Koncern Stellantis, do którego należą francuskie marki Peugeot, Citroën i DS Automobiles dąży do elektryfikacji całej gamy modelowej. Stopniowo obserwujemy zwiększenie asortymentu aut, które możemy ładować z gniazdka od malutkiego Citroena Ami, przez kompaktowe SUV-y, aż po samochody dostawcze, ale Stellantis wyznacza kolejne cele. Podczas walnego zgromadzenia firmy, dyrektor generalny Carlos Tavares, przedstawił strategię, która pozwoli oferować w 100% elektryczne samochody w każdym segmencie. Firma pracuje nad czterema nowymi platformami dla wszystkich marek koncernu.
Cztery nowe płyty podłogowe oznaczone jako STLA obejmować będą segmenty od samochodów miejskich po pick-upy („Small”, „Medium”, „Large” i „Frame”). W 2023 roku zadebiutuje architektura przeznaczona dla segmentu C i D a pierwszym modelem, który ją otrzyma będzie Peugeot 3008 III generacji. W kolejnym roku zadebiutuje baza stworzona specjalnie dla dużych SUV-ów i pick-upów a w 2026 roku Stellantis ukończy platformę „Small” dla aut elektrycznych segmentu A i B.
Dla każdej architektury określono autonomię:
- Small: 500 km
- Medium: 700 km
- Large: 800 km
- Frame: 500 km
Stellantis zamierza ograniczyć koszty i uniezależnić się dostaw komponentów przeznaczonych do produkcji samochodów elektrycznych i dotyczy to zarówno platform, silników, jaki i akumulatorów. Produkcją baterii zajmą się zakłady w Niemczech i Francji.
Najnowsze komentarze