Firma zaczyna kierować swoimi praktykami zgodnie z 10 zobowiązaniami do poszanowania praw osób LGBTQIA+. Dzięki partnerstwu Stellantis stara się przyczynić do stworzenia bardziej sprawiedliwego, egalitarnego i pełnego szacunku otoczenia biznesowego.
Stellantis podpisał ostatniego dnia stycznia 2022 roku deklarację o przystąpieniu do Forum Biznesu i Praw LGBTI+ w Brazylii. Jako sygnatariusz, firma publicznie zobowiązuje się do kierowania swoimi praktykami zgodnie z dziesięcioma zobowiązaniami do poszanowania praw osób LGBTI+ w działaniach wewnętrznych oraz do przyczyniania się do tworzenia bardziej sprawiedliwego społeczeństwa z większym szacunkiem dla wszystkich ludzi.
„Dzisiaj zrobiliśmy ważny krok, wzmacniając nasze zaangażowanie w kultywowanie bardziej zróżnicowanego i integracyjnego środowiska w Stellantis. Chcemy mieć pewność, że ludzie, którzy są częścią naszego zespołu, są mile widziani i szanowani ze względu na ich wyjątkowe cechy i że każdy ma równe szanse rozwoju i wzrostu” – powiedział Antonio Filosa, prezes Stellantis na Amerykę Łacińską.
Podkreślił również znaczenie integracji środowiska współpracy, wraz z innymi ważnymi firmami w kraju z najróżniejszych sektorów, łączącymi siły na rzecz bardziej sprawiedliwego i bardziej integracyjnego społeczeństwa. „Uczestnictwo w tym Forum oznacza nie tylko zaglądanie do wnętrza naszej firmy w celu doskonalenia naszych praktyk zarządzania, ale także przyczynianie się do ewolucji brazylijskiego środowiska biznesowego, podnoszenie świadomości i edukowanie ludzi w zakresie szacunku do innych ludzi”.
Firma posiada specyficzny nadzór nad różnorodnością związaną z płcią, ale też z wielością ras, kolorów skóry i grup etnicznych. Grupy tworzone są przez pracowników na zasadzie wolontariatu, przy wsparciu dyrektora pełniącego funkcję sponsora. Grupy te są odpowiedzialne za proponowanie i przeprowadzanie działań związanych z tymi odbiorcami, wnosząc do zarządzania różnorodność i integrację tych, którzy należą do grupy mniejszościowej. „Bardzo się cieszymy, że możemy być częścią Forum. Jesteśmy chętni do nauki, dzielenia się, prowadzenia dialogu i rozwoju, kierując się szacunkiem i zaangażowaniem w poszanowanie praw LGBTQIA+ na wszystkich poziomach naszej firmy” – powiedział Geraldo Barra, udpowiedzialny za Customer Experience w Ameryce Południowej i sponsor grupy LGBTQIA+. – „Nasze działania są ukierunkowane na rozwiązywanie problemów w celu wzmocnienia kwestii sprawiedliwości, szacunku i praw grupy, którą reprezentujemy. Jesteśmy w drodze. Mamy wyzwania, ale chcemy iść dalej i szybciej” – zaznacza.
W Brazylii bycie częścią Forum oznacza wdrożenie w życie 10 zobowiązań, które wyrażają zrozumienie roli firm, oferują program pracy dla wszystkich i określają zapotrzebowanie w relacjach z państwem i społeczeństwem obywatelskim. Są to:
1. Zobowiązać się, zarząd i kierownictwo do poszanowania i promowania praw osób LGBTI+;
2. Promować równych szans i sprawiedliwego traktowania osób LGBTI+;
3. Promować pełne szacunku, bezpieczne i zdrowe środowisko dla osób LGBTI+;
4. Podnosić świadomość i edukować w zakresie poszanowania praw osób LGBTI+;
5. Stymulować i wspierać tworzenie grup powinowactwa LGBTI+;
6. Promować poszanowanie praw osób LGBTI+ w komunikacji i marketingu;
7. Promować poszanowanie praw osób LGBTI+ w planowaniu produktów, usług i obsługi klienta;
8. Promować działania na rzecz rozwoju zawodowego osób z segmentu LGBTI+;
9. Promować rozwój gospodarczy i społeczny osób LGBTI+ w łańcuchu wartości;
10. Promować i wspierać działania na rzecz praw osób LGBTI+ w społeczności.
O Stellantis
Stellantis N.V. (NYSE / MTA / Euronext Paris: STLA) jest jednym z wiodących światowych producentów samochodów i dostawców usług mobilności. Nasze historyczne i kultowe marki ucieleśniają pasję ich wizjonerskich założycieli i klientów w swoich innowacyjnych produktach i usługach, w tym Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep®, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall, Free2move i Leasys. Kierując się naszą różnorodnością, zmierzamy w stronę, w jaką porusza się świat – dążymy do tego, aby stać się najlepszą, a nie największą, firmą z zakresu zrównoważonej mobilności, jednocześnie tworząc wartość dla wszystkich akcjonariuszy i społeczności, w których działamy. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.stellantis.com.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze