W 2021 roku koncern Stellantis dostarczył klientom w Chinach ponad 100.000 egzemplarzy samochodów. Jest to dwa razy więcej niż w roku wcześniejszym.
Koncern Stellantis zamierza umocnić swoją pozycję na rynku chińskim. Niedawno firma ogłosiła plan zwiększenia udziałów w lokalnej Grupie GAC, ale pierwsze od lat sukcesy osiągnięto już w roku ubiegłym. Spółka Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA) utworzona przez Stellantis i koncern Dongfeng Motor Corporation sprzedała w 2021 roku ponad 100.000 pojazdów, co stanowi ponad dwukrotność rocznego wolumenu z 2020 roku. 9300 egzemplarzy to modele zelektryfikowane.
Rekordową sprzedaż koncern zanotował dla modelu Jeep Wrangler. Stellantis nie przestaje inwestować również w rynek części zamiennych w Chinach.
Zobacz także: Szef Stellantis: Elektryfikacja to wybór polityczny a nie przemysłowy
„Od pierwszego dnia Stellantis analizowaliśmy sytuację wspólnie z naszymi partnerami i teraz finalizujemy nasze plany dotyczące Chin. Uważamy ten rynek za strategiczny pod względem niewykorzystanego potencjału” – powiedział Grégoire Olivier, dyrektor ds. operacyjnych Stellantis w Chinach.
Dodatkowe szczegóły planu Stellantis dla rynku chińskiego zostaną ogłoszone w globalnym planie strategicznym 1 marca 2022 roku.
Najnowsze komentarze