Peugeot 2008
Wiadomości

Peugeot 2008 ma nowy polski cennik. Z oferty znika jeden silnik

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
Alfa Romeo 33 Stradale
Wiadomości

Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
1.2 PureTech Łańcuch
Wiadomości

Dlaczego Stellantis odrzuca wnioski o rekompensatę w sprawie silników 1.0 i 1.2 PureTech?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
Części samochodu
Wiadomości

Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet

autor Maciej Mokwiński
2025-05-19
renault kangoo Wiadomości
Wiadomości

Ile przejedzie używane elektryczne Renault Kangoo?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
vigoroux citroen Wiadomości
Wiadomości

La Croisière Verte: elektryczna podróż przez Afrykę w duchu marki Citroën

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-18
peugeot inception e1747373945294 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot i magia kina: gwiazda Inception Concept lśni na Festiwalu w Cannes 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16

Najnowsze komentarze

  • Beret - Nowy Fiat Grande Panda otrzyma manualną skrzynię biegów. Cena pójdzie w dół
  • C5x7 - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • C5x7 - Bartłomiej Topa w nowym Mitsubishi Outlander PHEV. „306 KM naprawdę czuć”
  • Raff - Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025
  • Raff - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Renault ma zakaz produkcji w Algierii. Z jakiego powodu?
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Stellantis i Factorial Energy osiągają kamień milowy w rozwoju baterii ze stałym elektrolitem

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2025-04-24
w Wiadomości, Stellantis
Czas czytania 4 minut
206
A A
3
stellantis i factorial energy osiagaja kamien milowy w rozwoju baterii ze stalym elektrolitem 2 Wiadomości

Stellantis i Factorial Energy poczyniły ważny krok w kierunku komercjalizacji, pomyślnie testując ogniwa akumulatorowe ze stałym elektrolitem o rozmiarach stosowanych w samochodach i gęstości energii 375 Wh/kg.

Rewolucyjna technologia FEST® umożliwia szybkie ładowanie od 15% do 90% w ciągu 18 minut.

Ogniwa akumulatora mogą pracować w temperaturach od -30°C do 45°C (z dalszym potencjałem rozszerzalności rozpiętości termicznej) i oferują dużą moc przy pojemności rozładowania do 4°C.

Do 2026 roku Stellantis zamierza włączyć baterie ze stałym elektrolitem firmy Factorial do floty pojazdów pilotażowych.

Współpraca między Stellantis i Factorial Energy wykracza poza rozwój ogniw, optymalizację architektury pakietów, poprawę integracji pojazdów i zwiększenie autonomii przy jednoczesnej redukcji kosztów.

Stellantis N.V. i Factorial Energy (Factorial) ogłosiły dziś pomyślną walidację ogniw akumulatorowych ze stałym elektrolitem FEST® (Factorial Electrolyte System Technology) firmy Factorial o rozmiarach nadających się do stosowania w samochodach osobowych. Postęp ten stanowi kluczowy krok w kierunku komercjalizacji akumulatorów nowej generacji do pojazdów elektrycznych.

„Osiągnięcie takiego poziomu wydajności odzwierciedla siłę naszej współpracy z Factorial” – powiedział Ned Curic, dyrektor ds. inżynierii i technologii w Stellantis. – „Ten postęp stawia nas na czele rewolucji w zakresie baterii półprzewodnikowych i idziemy jeszcze dalej. Wspólnie przesuwamy granice, aby rozwijać coraz bardziej wydajne rozwiązania: lżejsze, wydajniejsze, bardziej dostępne baterie dla naszych klientów”.

stellantis i factorial energy osiagaja kamien milowy w rozwoju baterii ze stalym elektrolitem 3 Wiadomości

Warto przeczytać!

Stellantis

Stellantis wzmacnia działalność na rzecz edukacji w Polsce. Współpraca z trzema fundacjami

2025-05-20
Spoticar, używane samochody

Samochody używane Spoticar z nową kampanią w Polsce. „Myśl odważnie. Działaj rozważnie”

2025-05-20

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19

Nowy Jeep Compass w Polsce na imprezie Camp Jeep PL 2025. Ostatnie wolne miejsca

2025-05-19

W przeciwieństwie do tradycyjnych baterii litowo-jonowych, baterie ze stałym elektrolitem oferują większą gęstość energii i szybsze ładowanie. Sprawdzone ogniwa FEST® o pojemności 77 Ah osiągnęły gęstość energetyczną na poziomie 375 Wh/kg i ponad 600 cykli, co stanowi ważny krok w kierunku kwalifikacji motoryzacyjnych i kamień milowy w zakresie dużych, stałych akumulatorów litowo-metalowych. Ogniwa znacznie skracają czas ładowania, z 15% do ponad 90% w zaledwie 18 minut w temperaturze pokojowej. Ponadto ogniwa zapewniają dużą moc wyjściową przy współczynniku rozładowania do 4°C, spełniając tym samym zwiększone wymagania dotyczące wydajności stawiane pojazdom elektrycznym.

Dzięki naukowej inżynierii i narzędziom opartym na sztucznej inteligencji firma Factorial opracowała najnowszą formułę elektrolitu, która umożliwia pracę akumulatora w temperaturach od -30°C do 45°C. Rozwiązanie to eliminuje ograniczenia poprzednich systemów półprzewodnikowych i otwiera drogę do lepszej wydajności w różnych klimatach.

„Rozwój baterii to kwestia kompromisu. Optymalizacja pojedynczej funkcji jest stosunkowo prosta, ale udane zrównoważenie wysokiej gęstości energii, długiego cyklu życia, szybkiego ładowania i bezpieczeństwa w baterii o wielkości dla samochodu osobowego z walidacją OEM to prawdziwy przełom” – powiedział Siyu Huang, CEO Factorial Energy. – „Dzięki temu osiągnięciu firmy Stellantis technologia akumulatorów nowej generacji przechodzi z fazy badań do fazy praktycznej”.

Dzięki ścisłej współpracy przy projektowaniu akumulatorów i wykorzystaniu tej przełomowej technologii, Stellantis i Factorial optymalizują architekturę akumulatorów w celu zmniejszenia masy i zwiększenia ogólnej wydajności systemu, co pozwala na bezproblemową integrację. Oszczędności na masie bezpośrednio przekładają się na poprawę zasięgu pojazdu i wspierają bardziej zrównoważone i przystępne cenowo rozwiązania w zakresie pojazdów elektrycznych.

Opierając się na inwestycji Stellantis w Factorial Energy o wartości 75 milionów dolarów w 2021 roku, ten kamień milowy wzmacnia strategiczną współpracę między obiema firmami. Dzięki temu postępowi firma Stellantis będzie mogła zrealizować swój wcześniej ogłoszony plan zintegrowania akumulatorów ze stałym elektrolitem firmy Factorial z flotą demonstracyjną do 2026 roku. Flota demonstracyjna stanowi kolejny krok w kierunku komercjalizacji tej obiecującej technologii, umożliwiając dalszą walidację akumulatorów ze stałym elektrolitem firmy Factorial i ocenę ich wydajności w rzeczywistych warunkach jazdy.

 

 

oprac. Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcia: Stellantis

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

stellantis i factorial energy osiagaja kamien milowy w rozwoju baterii ze stalym elektrolitem 1 Wiadomościstellantis i factorial energy osiagaja kamien milowy w rozwoju baterii ze stalym elektrolitem 2 Wiadomościstellantis i factorial energy osiagaja kamien milowy w rozwoju baterii ze stalym elektrolitem 3 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: samochody elektryczneStellantis
Udostepnij76Tweet48Udostepnij13
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    1534 udostępnienia
    Udostepnij 614 Tweet 384
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    987 udostępnienia
    Udostepnij 395 Tweet 247
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    1186 udostępnienia
    Udostepnij 474 Tweet 297
  • Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

    524 udostępnienia
    Udostepnij 210 Tweet 131

Testy samochodów

renault trafic 2022 diesel 1 Wiadomości
Testy

Test: Renault Trafic 2.0 dCi 170 KM L2H1 z automatem. Użyteczny komfort. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-09-16
peugeot rcz 2016 1 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot RCZ 1.6 THP 200 KM – sportowy samochód francuski w najlepszym stylu, produkowany w… Austrii. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-08-29
Citroen Ami 055 Wiadomości
Testy

Test: Citroën Ami w korkach, na wybojach i pod górkę. Czy to idealny pojazd do miasta? Opinie, zużycie prądu, jazda

autor Małgorzata Kozikowska
2023-03-12
01. Test DS 7 Crossback – czy to naprawdę premium Wiadomości
Testy

Test: DS 7 Crossback 1.6 225 KM – czy to naprawdę premium?

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-12-30
08. Peugeot Rifter w wersji 7 osobowej Wiadomości
Testy

Test: Peugeot Rifter 1.5 blueHDi 130 KM w wersji 7-osobowej Long. Komfortowo z lwem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-07-08

Najnowsze komentarze

  • Beret - Nowy Fiat Grande Panda otrzyma manualną skrzynię biegów. Cena pójdzie w dół
  • C5x7 - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • C5x7 - Bartłomiej Topa w nowym Mitsubishi Outlander PHEV. „306 KM naprawdę czuć”
  • Raff - Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025
  • Raff - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Renault ma zakaz produkcji w Algierii. Z jakiego powodu?
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

Zobacz też

Nowa Lancia Ypsilon. Gdzie ją można zobaczyć?

Citroën zapowiada nowy model. Znamy datę debiutu

Francuskie auta niezawodne wg. ADAC

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz