Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Stellantis i Grupa Renault kontrolują 50% rynku motoryzacyjnego w Turcji

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2025-10-05
w Wiadomości, Różne
Czas czytania 3 minut
79
A A
0
renault duster 3 turcjajpg Wiadomości

Turecki rynek motoryzacyjny w 2025 roku pokazuje wyraźny trend: dwie europejskie grupy, Stellantis i Renault, praktycznie podzieliły między siebie kraj. Ich łączny udział w sprzedaży nowych samochodów przekracza 50 procent, a w wielu regionach dominują we wszystkich segmentach. Dane z analizy regionalnej wskazują, że Turcja stała się polem rywalizacji dwóch koncernów o bardzo odmiennych strategiach, ale podobnie mocnej pozycji.

Największe znaczenie mają oczywiście główne ośrodki miejskie. Pięć największych miast – Stambuł, Ankara, Izmir, Antalya i Bursa – odpowiada aż za połowę całkowitego rynku. To właśnie tam koncentrują się największe salony, centra dystrybucji i floty korporacyjne.

Peugeot 408 – reklama
Kilkanaście lat temu ekipa Francuskie.pl przejechała całą Turcję dwoma Peugeot 5008
Kilkanaście lat temu ekipa Francuskie.pl przejechała całą Turcję dwoma Peugeot 5008

Wśród najczęściej wybieranych marek dominują Renault, Fiat, Volkswagen, Opel i Hyundai, które wspólnie kontrolują połowę rynku.

Jednak to Stellantis i Renault Group, czyli dwie grupy o francusko-włoskim rodowodzie, nadają ton całemu rynkowi. Grupa Stellantis, obejmująca marki Fiat, Opel, Peugeot, Citroën i lokalnego producenta Tofaş, zdobyła 28 procent udziału w tureckiej sprzedaży. Renault Group, w skład której wchodzą Renault i Dacia, uzyskała wynik 21,7 procent. Oznacza to, że obie grupy odpowiadają za niemal połowę wszystkich sprzedanych samochodów w kraju.

Warto przeczytać!

peugeot urugwaj panie 2 Wiadomości

Kobiety potrafią – także zmienić koło. Peugeot promuje panie w Urugwaju

2025-11-11
maserati fiat Wiadomości

Stellantis napędza ducha Olimpiady. Alfa Romeo, FIAT, Lancia i Maserati oficjalnymi partnerami Milano Cortina 2026

2025-11-10

Nowy Renault Master ponownie bezkonkurencyjny – „Best Large Van 2026” według Parkers

2025-11-10

Tron Jokera – Stellantis Design Studio nagrodzone prestiżowym Archiproducts Design Award 2025

2025-11-10

Jeszcze bardziej wymowne są dane regionalne – w klasyfikacji sprzedaży w poszczególnych prowincjach, gdzie łączna liczba pozycji na podium wynosi 243, aż 199 zajmują marki należące do Stellantis i Renault. Stellantis pojawia się w pierwszej trójce w 109 prowincjach, a Renault Group w 90. To łącznie 82 procent całego rynku.

Turcja ma niesamowite zabytki
Turcja ma niesamowite zabytki

W dwóch największych metropoliach – Stambule i Ankarze – układ sił jest identyczny: pierwsze miejsce zajmuje Renault, drugie Volkswagen, a trzecie Fiat. Pokazuje to, że mimo rosnącej obecności marek azjatyckich, europejscy producenci nadal dominują w segmencie miejskim i flotowym. Renault utrzymuje pozycję lidera w niemal całym kraju, zajmując pierwsze miejsce sprzedaży w 79 z 81 prowincji. Jedynie w dwóch regionach – Burdur i Giresun – palmę pierwszeństwa przejmuje Tofaş, silnie zakorzeniony w lokalnej produkcji i będący częścią grupy Stellantis. Na wschodzie kraju coraz większe znaczenie zdobywa Dacia. Modele takie jak Duster i Sandero Stepway cieszą się tam dużym zainteresowaniem dzięki swojej prostocie, trwałości i niskim kosztom eksploatacji, idealnie dostosowanym do trudniejszych warunków terenowych. Dacia nie tylko wzmacnia pozycję Renault Group w regionach górzystych, ale też buduje wizerunek marki dostępnej i funkcjonalnej.

Turcja pozostaje więc bastionem europejskiej motoryzacji. Stellantis i Renault Group nie tylko kontrolują sprzedaż, ale też produkują lokalnie – fabryki Tofaş i Oyak Renault w Bursie są filarami krajowego przemysłu samochodowego i eksportu. To dzięki nim obie grupy mogą reagować elastycznie na potrzeby rynku, oferując szeroką gamę modeli i utrzymując konkurencyjne ceny.

Wynik jest jednoznaczny: Stellantis z udziałem 28 procent i Renault Group z 21,7 procent kontrolują wspólnie połowę tureckiego rynku nowych samochodów. Wszystko dzięki mądrej polityce kosztowej i produkcji samochodów na miejscu. A Turcja to potężny rynek.


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultsprzedażAzjaStellantis
Udostepnij27Tweet17Udostepnij5
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • hdi 2 scaled Wiadomości

    2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    15084 udostępnienia
    Udostepnij 6034 Tweet 3771
  • Silnik PureTech 1.2 – różnice między wersjami 6.2 a 6.3. Co zmieniło się w nowszej generacji?

    2352 udostępnienia
    Udostepnij 941 Tweet 588
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    6432 udostępnienia
    Udostepnij 2573 Tweet 1608
  • Nowa Dacia C-Neo: kompakt, który może wstrząsnąć segmentem C za bardzo niską cenę

    4438 udostępnienia
    Udostepnij 1775 Tweet 1110

Testy samochodów

Renault Master
Wiadomości

Test: Renault Master 2.3 dCi 180 KM z zabudową do obsługi autostrad – klasa wśród aut dostawczych. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-10-06
Opel Corsa-e
Wiadomości

Test: Opel Corsa-e: z Warszawy do Krakowa na jednym ładowaniu? Jazda pełna niespodzianek. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-08-15
Używany Citroen C1 (2014 -), Toyota Aygo, Peugeot 108,
Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroen C1 1.2 82 KM II generacji (2014 -) Alternatywa dla transportu miejskiego. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-10-10
dacia lodgy 3 300x2001 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Lodgy 1.5 dCi 110 KM – duży samochód dla rodziny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-06-25
0634 01 Wiadomości
Testy

Test: Używany Peugeot 306 XN 1.4 75 KM – opinie, awaryjność, spalanie, wady i zalety.

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-10-31

Najnowsze komentarze

  • Vvvv - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Arczi_NH - Ile samochodów wyprodukowała Dacia w październiku 2025 roku w Rumunii?
  • Gundaz - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Inny Anonimowy - RAM Rampage: amerykański duch, brazylijska energia, europejski debiut
  • Robert - Używana Dacia Lodgy – niezbyt urodziwa, szalenie praktyczna i tania
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia

Zobacz też

Renault Kardian zaprezentowany. Marka zdradza plany na 4 najbliższe lata i pokazuje nowy koncept

Renault bierze udział w promującym elektromobilność projekcie Electric Roadshow. Przyjdź i Ty!

Peugeot 405 z przebiegiem 667 000 km na sprzedaż

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz