W 2024 roku Toyota zaprezentuje nowy, duży samochód dostawczy, który skorzysta z platformy Stellantis. Za produkcję odpowiedzialne będą dwie fabryki: w Gliwicach oraz w miejscowości Atessa we Włoszech. Umowa jest rozszerzeniem dotychczasowego partnerstwa.
Toyota korzysta z platformy Stellantis do produkcji lekkich samochodów dostawczych i oferuje model ProAce będący odpowiednikiem Citroena Jumpy, Peugeota Experta i nowego Fiata Scudo. Partnerstwo dotyczy również osobowych wersji wymienionych pojazdów. Koncerny zamierzają „podzielić się” również trzecim typem nadwozia, co pozwoli ograniczyć koszty rozwoju i produkcji nadchodzących modeli.
Nowa Toyota zadebiutuje już w 2024 roku. Stellantis powierzył model dwóm zakładom. Jednym z nich jest niedawno oddany do użytku obiekt w Gliwicach, który po intensywnej modernizacji zmienił profil produkcji z aut osobowych na dostawcze. Wcześniej montowano tu Opla Astrę. Dostawcza Toyota będzie powstawała także w Atessie we Włoszech. Model będzie bliźniaczą konstrukcją do Peugeot Boxer, Citroena Jumpera, Fiata Ducato oraz Opla Movano i podobnie, jak w przypadku wymienionych pojazdów, w planach jest wersja elektryczna.
Stellantis i Toyota Motor Europe rozpoczęły współpracę w 2012 roku od montażu vana japońskiej marki w Hordain we Francji. Koncerny kontynuowały partnerstwo, dodając w 2019 model Toyoty do portfolio fabryki Vigo w Hiszpanii. Nowa umowa umożliwi Toyocie oferowanie pełnego portfolio lekkich samochodów dostawczych w Europie.
„Ta rozszerzona umowa jest z definicji demonstracją doskonałości operacyjnej” – powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis. „Dzięki trzeciemu udanemu projektowi, firma Stellantis potwierdza swoje doświadczenie w segmencie pojazdów użytkowych oraz w technologii pojazdów akumulatorowo – elektrycznych spełniających różnorodne wymagania. Umowa umacnia naszą pozycję lidera na rynku lekkich pojazdów użytkowych i niskoemisyjnych w krajach UE30. Przybliża nas to również o krok do realizacji naszego celu Dare Forward 2030, jakim jest zdobycie pozycji niekwestionowanego światowego lidera w dziedzinie lekkich samochodów dostawczych pod względem technologii, produkcji, udziału w rynku i rentowności.”
Zobacz także: Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
„Cieszymy się, że możemy rozszerzyć tę udaną współpracę, wprowadzając na rynek nowy duży samochód dostawczy. Jest to ważny element, który uzupełnia naszą ofertę lekkich pojazdów dostawczych dla europejskich klientów Toyoty. Nowy lekki samochód dostawczy, obok pick-upa Hilux oraz modeli Proace i Proace City, będzie ważnym wkładem w realizację celów Toyoty w zakresie wzrostu gamy lekkich samochodów dostawczych, umożliwiając Toyocie oferowanie rozwiązań w zakresie mobilności we wszystkich segmentach rynku lekkich samochodów dostawczych” – podkreślił Matt Harrison, prezes i dyrektor generalny Toyota Motor Europe.
Najnowsze komentarze