Stellantis N.V. i Lyten, Inc. ogłosiły dziś, że Stellantis Ventures, korporacyjny fundusz venture Stellantis, zainwestował w Lyten, aby przyspieszyć komercjalizację aplikacji Lyten 3D Graphene™ dla branży mobilności, w tym akumulatora litowo-siarkowego LytCell™, lekkich kompozytów i nowatorskich czujników pokładowych. Lyten, pionier w dziedzinie trójwymiarowego (3D) grafenu, wykorzysta unikalne możliwości dostrajania materiału, aby zapewnić lepsze osiągi pojazdu i wrażenia klienta przy jednoczesnej dekarbonizacji sektora transportu.
Platforma przestrajalnych materiałów Lyten wykazała znaczną redukcję emisji gazów cieplarnianych i przyspieszy przejście na zrównoważoną mobilność.
W przeciwieństwie do tradycyjnych akumulatorów litowo-jonowych, rozwiązanie litowo-siarkowe Lyten nie wykorzystują niklu, kobaltu ani manganu, co skutkuje szacunkowo o 60% niższym śladem węglowym niż w przypadku dzisiejszych najlepszych w swojej klasie rozwiązań i ścieżką do osiągnięcia najniższej emisji akumulatorów EV na rynku globalnym. Surowce do produkcji akumulatorów litowo-siarkowych mogą być pozyskiwane i produkowane lokalnie, w Ameryce Północnej lub Europie, zwiększając regionalną niezależność dostaw. Technologia ta zaspokoi potrzeby branż poszukujących lekkich i gęstych energetycznie akumulatorów, które są wolne od zakłóceń w łańcuchu dostaw.
Stellantis uruchomił Stellantis Ventures w 2022 roku jako fundusz venture capital zaangażowany w inwestowanie w startupy na wczesnym i późniejszym etapie rozwoju, opracowujące innowacyjne i zrównoważone technologie w sektorze motoryzacyjnym i mobilności. Stellantis Ventures, zasilony początkowym finansowaniem w wysokości 300 mln euro, jest elementem planu strategicznego firmy Dare Forward 2030, który określa podstawowe cele dla Stellantis, w tym głębokie cięcia emisji w celu zmniejszenia CO2 o połowę do 2030 r., porównanie wskaźników z 2021 r. oraz osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla do 2038 r. przy jednocyfrowej procentowej kompensacji pozostałych emisji.
„Cieszymy się, że Stellantis Ventures, jako ramię inwestycyjne globalnego innowatora w branży motoryzacyjnej, wykazało silną wiarę w naszą firmę i nasze supermateriały dekarbonizujące Lyten 3D Graphene™” – powiedział Dan Cook, prezes i dyrektor generalny Lyten. „Wśród innowacji w branży motoryzacyjnej, które są przekształcane przez Lyten 3D Graphene™, znajdują się akumulatory litowo-siarkowe o potencjale zapewniającym ponad dwukrotnie większą gęstość energii niż akumulatory litowo-jonowe, lekkie kompozyty samochodowe zwiększające ładowność oraz nowe tryby wykrywania, które nie wymagają chipów, baterii ani przewodów. Jesteśmy zaangażowani w rozwój każdego z tych zastosowań w Stellantis i na rynku motoryzacyjnym”.
„W przeciwieństwie do dwuwymiarowych form grafenu, produkcja naszego przestrajalnego Lyten 3D Graphene™ została niezależnie zweryfikowana jako neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla w skali. Przekształcamy gazy cieplarniane w nową klasę wysokowydajnych, wartościowych materiałów węglowych i włączamy te dostrojone materiały do zastosowań, które zdekarbonizują najtrudniejsze do ograniczenia sektory na naszej planecie”. – mówi dalej Cook.
„Po niedawnej wizycie w Lyten wraz z naszym CTO Nedem Curicem i naszym szefem Stellantis Ventures, Adamem Bazih, byliśmy pod wrażeniem potencjału tej technologii, która może pomóc w zapewnieniu czystej, bezpiecznej i niedrogiej mobilności” – powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis. „Platforma materiałowa Lyten jest kluczową inwestycją dla Stellantis Ventures, zgodnie z naszym celem Dare Forward 2030, jakim jest przyspieszenie wdrażania innowacyjnych, zorientowanych na klienta technologii. W szczególności bateria litowo-siarkowa Lyten może być kluczowym składnikiem umożliwiającym wprowadzenie pojazdów elektrycznych na rynek masowy na całym świecie, a ich technologia materiałowa jest równie dobrze przygotowana do zmniejszenia masy pojazdu, co jest niezbędne dla naszej branży do osiągnięcia celów zerowej emisji dwutlenku węgla netto”.
Ponieważ tradycyjne materiały do produkcji akumulatorów litowo-jonowych są krytycznie niewystarczające do produkcji pojazdów elektrycznych, akumulator litowo-siarkowy Lyten będzie oferował alternatywne rozwiązanie katody bez niklu, manganu i kobaltu, które wspiera globalne przejście na pojazdy elektryczne na masową skalę rynkową. Celem Lyten jest zapewnienie swoim klientom bezpiecznych dostaw produktów opartych na wydajności i zrównoważonych środowiskowo, jednocześnie umożliwiając producentom samochodów skorzystanie z rosnących zachęt w USA i Europie.
Baterie litowo-siarkowe, kompozyty i technologie czujników Lyten są początkowo produkowane w kampusie o powierzchni 145.000 stóp kwadratowych w Dolinie Krzemowej. Oprócz produkcji baterii do pojazdów elektrycznych, Lyten współpracuje z poprzednimi klientami, aby rozpocząć dostarczanie baterii litowo-siarkowych i kompozytów 3D z dodatkiem grafenu na rynki specjalistyczne w 2023 roku. Lyten współpracuje ze swoimi strategicznymi inwestorami z wielu branż, aby zastosować materiały Lyten 3D Graphene do dekarbonizacji dodatkowych, wysokoemisyjnych sektorów poza transportem, a kolejne ogłoszenia planowane są jeszcze w tym roku.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze