Stellantis zakończył pierwsze półrocze jako lider rynku w Ameryce Południowej, zapewniając sobie 23,5% udziału w tamtejszym rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych. Firma była liderem na trzech największych rynkach Ameryki Południowej.
Podawaliśmy już informacje z Argentyny i Brazylii, ale teraz nadszedł czas na globalne ujęcie. Zanim jednak przejdziemy do szczegółów, kilka podstawowych danych liczbowych. W Brazylii koncern sprzedał 288 tys. samochodów, co odpowiada pokryciu 33,6% rynku. W Argentynie Stellantis przekroczył poziom 65 tys. sprzedanych egzemplarzy w okresie od stycznia do czerwca, przy udziale 33,7% w tamtejszym rynku. Kolejne 25.000 sztuk sprzedano w Chile, z udziałem w rynku na poziomie 11,1%.
BRAZYLIA
Fiat liderem rynku brazylijskiego
Na szczycie brazylijskiego rankingu sprzedaży znajduje się marka Fiat. Uzyskała ona 21,9% udziału w rynku i sprzedała w pierwszym półroczu 187.000 nowych samochodów. Marka jest w czołówce od 18 kolejnych miesięcy. W tym roku Fiat umieścił trzy modele wśród 10 najlepiej sprzedających się aut na brazylijskim rynku. To Nowa Strada, Mobi i Nowe Toro. Fiat Strada jest najlepiej sprzedającym się pojazdem w Brazylii spośród wszystkich marek, z ponad 51 tysiącami egzemplarzy zarejestrowanych od stycznia do czerwca włącznie. Fiat 500e, wprowadzony na rynek niecały rok temu, jest już na siódmym miejscu wśród najlepiej sprzedających się samochodów w 100% elektrycznych w Brazylii.
Jeep utrzymuje pozycję lidera wśród SUV-ów w Brazylii
Jeep zapewnił sobie pozycję lidera w segmencie SUV-ów w pierwszej połowie 2022 roku, z 20,7% udziałem wśród SUV-ów i 65.600 sprzedanych samochodów. Biorąc pod uwagę cały rynek krajowy (samochody osobowe i lekkie samochody dostawcze), Jeep zamknął pierwsze sześć miesięcy roku z 7,7-procentowym udziałem, co stanowi wzrost o 0,4 punktu procentowego w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Jeep Compass jest jednym z 10 najlepiej sprzedających się modeli tego roku, z ponad 31.000 zarejestrowanymi egzemplarzami.
Peugeot awansuje w krajowym rankingu marek
Z 21.687 egzemplarzami sprzedanymi w pierwszej połowie 2022 roku i 2,5% udziałem w rynku, marka Peugeot odnotowała wzrost o 81% w porównaniu z tym samym okresem 2021 roku. W czerwcu marka osiągnęła największą liczbę rejestracji od dziewięciu lat (5.016 sztuk). Z tym wynikiem zdobyła ważne pozycje w rankingu najlepiej sprzedających się marek w Brazylii.
Citroën ma najlepsze wyniki od dekady
Ostatni miesiąc był dla Citroëna historyczną chwilą. Po ponad dwukrotnym podwojeniu udziału w rynku, marka osiągnęła w czerwcu 2,4% rynkowego udziału, co jest najlepszym wynikiem od dziesięciu lat. W minionym miesiącu zarejestrowano 3.971 nowych samochodów Citroëna, co stanowi wzrost o prawie 100% w porównaniu z poprzednim miesiącem. Dzięki temu marka może się pochwalić 12.300 samochodami zarejestrowanymi w Brazylii od stycznia do czerwca, z 1,4% udziałem w rynku brazylijskim.
RAM
Marka RAM zarejestrowała w pierwszym półroczu 1.064 egzemplarzy, wyróżniając się w segmencie premium w Brazylii.
ARGENTYNA
Stellantis nadal liderem na rynku argentyńskim
Stellantis nadal jest liderem na rynku argentyńskim. W danych skumulowanych za pół roku firma przekroczyła poziom 65 tys. sprzedanych samochodów, posiadając 33,7% udziału w rynku. Wśród najważniejszych informacji sprzedażowych wymienić należy pozycje lidera i wicelidera w rankingu najlepiej sprzedających się modeli, odpowiednio dla Fiata Cronos (22.549 sztuk) i Peugeota 208 (12.503 sztuk). Dwa najlepiej sprzedające się modele w segmencie premium to DS 7 Crossback i DS 3 Crossback. Firma była również liderem w segmencie SUV-ów, sprzedając ponad 13.000 egzemplarzy tego typu aut.
Produkcja w dwóch zakładach koncernu w Argentynie wyniosła 72.000 sztuk, co stanowi wzrost o 38% w stosunku do pierwszej połowy ubiegłego roku.
CHILE
Stellantis liderem rozwijającego się rynku chilijskiego
Z 25.000 sztuk samochodów wydanych klientom od stycznia do czerwca, Stellantis prowadził w rankingu sprzedaży w Chile, którego rynek się rozwija. Rynek chilijski wzrósł o 24% w porównaniu z pierwszą połową 2021 r. i stał się drugim w Ameryce Południowej, po Brazylii.
Wśród marek koncernu Stellantis najbardziej znaczącą w Chile jest marka Peugeot, z ponad 10.000 rejestracjami pojazdów w pierwszym półroczu i 4,6-procentowym udziałem w rynku. Za francuską marką plasuje się RAM z 4.400 egzemplarzami i 2% udziałem w rynku. Kolejne miejsca zajmują Citroën (4,2 tys.), Opel (2,2 tys.), Jeep (2,1 tys.) i Fiat (1,3 tys.). Wśród marek premium wyróżniają się DS Automobiles i Alfa Romeo z udziałem odpowiednio 6,4% i 1,2% (w segmencie premium).
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Stellantis
Najnowsze komentarze