Z 2.315 rejestracjami w maju i 32,4% udziałem w rynku, Stellantis i jego marki są liderami całego hiszpańskiego rynku pojazdów hybrydowych i elektrycznych typu plug-in. Innymi słowy praktycznie co trzecia hybryda typu PHEV lub auto elektryczne rejestrowane w ubiegłym miesiącu w Hiszpanii zostały wyprodukowana przez którąś z marek Stellantis. To samo dzieje się, jeśli analizuje się skumulowane dane z pierwszych pięciu miesięcy roku, kiedy to zarejestrowano 8.070 egzemplarzy takich aut pochodzących od Stellantis, co przełożyło się na 24,8% udziału w tym segmencie rynku.
W maju Grupa zajęła pierwsze miejsce na rynku pojazdów hybrydowych typu plug-in, z 1.595 egzemplarzami reprezentującymi co trzecią rejestrację samochodów wyposażonych w tę technologię w Hiszpanii. Ponadto w pierwszej piątce tego rynku koncern umieścił cztery modele: Peugeota 3008 Hybrid (lider z 375 rejestracjami), Citroëna C5 Aircross Hybrid, Jeepa Renegade’a 4xe i Jeepa Compassa 4xe. Jeśli chodzi o skumulowaną sprzedaż PHEV za pięć miesięcy, to marki Stellantis odnotowały w tym okresie 5.187 rejestracji.
Stellantis jest też liderem na rynku pojazdów w 100% elektrycznych, z 720 rejestracjami i 31,1-procentowym udziałem w tym segmencie rynku. Cztery z jego modeli uplasowały się wśród pięciu najlepiej sprzedających się „elektryków” w Hiszpanii, na czele z produkowanym w Madrycie Citroënem ë-C4, któremu towarzyszy Fiat 500e, Opel Corsa-e produkowany w Saragossie oraz Peugeot e-208. Dane skumulowane za pięć miesięcy mówią o 2.883 rejestracjach i udziałem rynkowym sięgającym 22,7% tego segmentu.
Obecnie Stellantis sprzedaje w Hiszpanii ponad 40 zelektryfikowanych modeli marek Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Opel i Peugeot obejmujących praktycznie wszystkie segmenty rynku, od miejskich i kompaktowych po SUV-y, sedany oraz 4×4.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze