Stellantis oraz jego marki Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Leapmotor, Opel i Peugeot zajmują czołowe miejsce na polskim rynku pojazdów w 100% elektrycznych w pierwszej połowie 2025 roku, osiągając wynik 2.489 rejestracji i łączny udział w tym segmencie rynku* na poziomie 16,46%**.
Grupa zajmuje pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży w segmencie w pełni elektrycznych samochodów osobowych, z 2.403 zarejestrowanymi pojazdami i udziałem w rynku wynoszącym 16,81% za pierwszych sześć miesięcy roku.
Stellantis zajmuje pozycję lidera polskiego rynku w segmencie w pełni elektrycznych samochodów osobowych oraz lekkich pojazdów dostawczych o DMC do 3,5 t (BEV) w pierwszym półroczu 2025 roku, z 2.489 rejestracjami i udziałem w rynku na poziomie 16,46%. Jest to ponad trzykrotny wzrost sprzedaży w stosunku do tego samego okresu poprzedniego roku, kiedy do klientów trafiło 786 samochodów, oraz imponujący wzrost udziału w rynku aż o 8,4 p.p.

Ponadto po pierwszym półroczu tego roku Stellantis prowadzi również w segmencie samochodów osobowych z napędem w 100% elektrycznym (BEV), z 2.403 zarejestrowanymi pojazdami i udziałem w rynku wynoszącym 16,81%. Wyniki te zapewniły zwiększenie sprzedaży o 1.767 sztuk w porównaniu do tego samego okresu 2024 roku oraz wzrost udziału w segmencie aż o 9,7 p.p. (7,13% w 2024 roku). Liderem sprzedaży elektrycznych samochodów osobowych wśród marek Stellantis został Citroën (695 sztuk), drugie miejsce zajął Opel (466 sztuk), a trzecie Leapmotor (390 sztuk).
Stellantis konsekwentnie realizuje strategię zapewniania czystej, bezpiecznej i dostępnej mobilności dla wszystkich. Firma oferuje w Polsce największy wybór modeli w 100% elektrycznych marek: Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS Automobiles, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Leapmotor, Opel i Peugeot – obejmujących praktycznie wszystkie segmenty rynku samochodów osobowych: od małych pojazdów miejskich, poprzez samochody kompaktowe, aż po SUV-y, w tym z napędem 4×4, a także szeroką gamę samochodów dostawczych.

Poszczególne modele elektryczne marek należących do Stellantis były bestsellerami w swoich segmentach w pierwszym półroczu. W segmencie A małych samochodów elektrycznych na pierwszym miejscu, ze sprzedażą na poziomie 354 egzemplarzy i 75% udziałem, uplasował się debiutujący w lutym br. Leapmotor T03, drugie miejsce przypadło modelowi FIAT 500e – do klientów trafiło 57 sztuk , co dało ponad 12% udziału w segmencie. Liderem segmentu B miejskich samochodów elektrycznych, z 538 sprzedanymi egzemplarzami oraz ponad 43% udziałem, został Citroën ë-C3.
Wojciech Tomaszkiewicz, dyrektor generalny Stellantis Polska, powiedział: „Po pierwszym półroczu, z największą ofertą samochodów w pełni elektrycznych, Stellantis jest liderem rankingu sprzedaży w tym segmencie polskiego rynku. Ponad trzykrotne zwiększenie wielkości sprzedaży oraz dwukrotny wzrost udziału w rynku w porównaniu do 2024 roku jest dowodem na to, że polscy klienci bardzo dobrze przyjmują naszą ofertę. Będziemy w dalszym ciągu rozszerzać naszą gamę elektryczną – właśnie otworzyliśmy zamówienia na modele Peugeot E-3008 i Peugeot E-5008 Dual Motor o mocy 325 KM i napędzie 4×4, a kolejne premiery rynkowe już w drugiej połowie tego roku.”

* Łączny udział w segmencie samochodów osobowych i dostawczych o DMC do 3,5 t. z napędem w 100% elektrycznym (BEV).
** Dane wg Samar na podstawie CEP.
źródło: Stellantis Polska











