Zakończyło się pierwsze półrocze 2022 roku, a to znaczy, że następuje czas podsumowań w wielu dziedzinach, w tym także w motoryzacji. Na rynku argentyńskim koncern Stellantis jest niekwestionowanym liderem sprzedaży, a do tego o 90% wzrósł eksport samochodów koncernu.
Stellantis nadal jest liderem na rynku argentyńskim. Firma przekroczyła poziom 54.000 sprzedanych egzemplarzy w okresie od stycznia do czerwca, osiągając udział w rynku na poziomie 33,5%.
Najważniejsze fakty związane z minionym półroczem przedstawiają się następująco:
– na szczycie podium: dwa najlepiej sprzedające się samochody w Argentynie to Fiat Cronos (22.549 egzemplarzy) i Peugeot 208 (12.503 egzemplarzy);
– bestsellery na rynku premium: dwa najlepiej sprzedające się modele w segmencie premium w Argentynie to DS 7 Crossback i DS 3 Crossback;
– najczęściej wybierane SUV-y: koncern sprzedał w Argentynie w ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku ponad 13.000 SUV-ów, stając się tym samym najczęściej wybieraną ofertą na tamtejszym rynku w tym segmencie;
– lider w segmencie SUV-ów: Citroën C4 Cactus to najlepiej sprzedający się SUV w segmencie B z ponad 4.400 egzemplarzami, jakie trafiły do argentyńskich klientów w pierwszym półroczu;
– udana premiera: zaledwie dwa miesiące po premierze Fiat Pulse odnotował duże zainteresowanie, które przełożyło się na ponad 1.700 sprzedanych egzemplarzy;
– potrójnie skonsolidowana oferta: Renegade/Compass/Commander potwierdzają silną obecność Jeepa na argentyńskim rynku z ponad 5.500 sprzedanymi w pół roku egzemplarzami.
Wspomniałem o dużym wzroście eksportu. Okazuje się, że w pierwszym półroczu na zagraniczne rynki trafiło 39.300 samochodów wyprodukowanych w Ferreyra i 32.300, które opuściły El Palomar. Oznacza to, że nastąpił nie tylko wzrost produkcji o 38%, ale także zaobserwowano wzrost eksportu o ponad 90% w porównaniu z tym samym okresem roku 2021.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Stellantis
Najnowsze komentarze