Stellantis potwierdza swoją mocną pozycję pod względem sprzedaży samochodów niskoemisyjnych (LEV) w Polsce (1). Po pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku grupa Stellantis, do której należą m.in. Peugeot, Citroen, Opel, Fiat i DS Automobiles zarejestrowała łącznie 10972 pojazdów niskoemisyjnych, odnotowując ponad 99-procentowy wzrost w porównaniu do 2021 roku (551 sztuk). Ponadto firma zwiększyła udział w tym segmencie rynku z 12,6% w 2021 roku do 15,9% obecnie. Wzrost w okresie styczeń-kwiecień wyniósł aż 3,3 pp.
Stellantis jest również liderem na polskim rynku w segmencie niskoemisyjnych lekkich samochodów użytkowych z napędem w pełni elektrycznym (BEV). Po pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku grupa zarejestrowała łącznie 185 sztuk samochodów z napędem w pełni elektrycznym, uzyskując 59,5 procent udziału w tym segmencie rynku. Liderem wśród marek w tym segmencie jest Fiat Professional. Wysokie pozycje zajmują również marki Opel, Citroën i Peugeot, które uplasowały się kolejno na 5, 6 i 7 miejscu.
Stellantis posiada jedną z najszerszych ofert samochodów niskoemisyjnych na polskim rynku, od modeli premium, poprzez główne segmenty, aż po modele SUV i samochody użytkowe.
„Dzięki tak dobrym wynikom Stellantis został liderem polskiego rynku pod względem rejestracji samochodów z napędem hybrydowym typu plug-in oraz z napędem w pełni elektrycznym. Pierwsze miejsce Stellantis w rejestracjach samochodów niskoemisyjnych w Polsce jest potwierdzeniem naszego zaangażowania w elektryfikację, zgodnego ze strategicznym planem firmy Dare Forward 2030” – powiedział Roberto Matteucci, dyrektor generalny Stellantis w Polsce.
Zobacz test: Nowy Citroën C5 X PHEV 225. Miękko, przyjemnie, komfortowo. Oto godny następca C5
Obecnie dostępne są dla polskich klientów następujące modele hybrydowe plug-in oraz w 100% elektryczne marek z grupy Stellantis:
DS Automobiles:
Napęd hybrydowy typu plug-in (PHEV):
DS 4, DS 7 CROSSBACK oraz DS 9
Napęd w pełni elektryczny (BEV):
DS 3 CROSSBACK
Citroën:
Napęd hybrydowy typu plug-in (PHEV):
C5 Aircross Hybrid, C5X Hybrid
Napęd w pełni elektryczny (BEV):
Ë-C4, Ë-Berlingo, Ë-Spacetourer, Ë-Berlingo Van, Ë-Jumpy, Ë-Jumper
Fiat/Fiat Professional:
Napęd w pełni elektryczny (BEV):
500, Scudo, Ducato
Opel:
Napęd hybrydowy typu plug-in (PHEV):
Astra 5dr Plug-in Hybrid, Astra Sports Tourer Plug-in Hybrid, Grandland Plug-in Hybrid oraz Hybrid4
Napęd w pełni elektryczny (BEV):
Corsa-e, Mokka-e, Combo-e Life, Zafira-e Life, Vivaro-e Kombi Combo-e Cargo, Vivaro-e, Movano-e
Peugeot:
Napęd hybrydowy typu plug-in (PHEV):
308 Hybrid, 308 SW Hybrid, 508 Hybrid, 508 SW Hybrid, 3008 Hybrid oraz Hybrid4
Napęd w pełni elektryczny (BEV):
e-208, e-2008, e-Rifter, e-Partner, e-Traveller, e-Expert, e-Boxer
Jeep:
Napęd hybrydowy typu plug-in (PHEV):
Renegade Plug-in Hybrid 4xe, Compass Plug-in Hybrid 4xe, Grand Cherokee Plug-in Hybrid 4xe, Wrangler Plug-in Hybrid 4xe
1) Pojazdy niskoemisyjne (LEV): samochody z napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV) oraz w pełni elektryczne (BEV)
2) Dane wg Samar na bazie CEP (Centralnej Ewidencji Pojazdów)
Informacja prasowa: Stellantis Polska
Najnowsze komentarze