W 2022 roku Stellantis umacnia swoją wiodącą pozycję w hiszpańskim przemyśle motoryzacyjnym. Jego zakłady w Madrycie, Vigo i Saragossie wyprodukowały 851.661 pojazdów 16 różnych modeli 5 marek, liczby, które stawiają Grupę jako wiodącego producenta samochodów w naszym kraju, z 38,4% całkowitej liczby samochodów produkowanych w Hiszpanii, według danych opublikowanych przez Hiszpańskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów i Ciężarówek ANFAC.
To przemysłowe przywództwo Stellantis łączy się z przywództwem handlowym, z 213.790 rejestracjami i 22,9% udziałem w całkowitym rynku samochodów osobowych i użytkowych w Hiszpanii (czyli prawie pięć razy wyższym niż w Polsce), dzięki dziewięciu markom sprzedawanym w tym kraju: Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Maserati, Opel i Peugeot.
W zakresie elektryfikacji, jednego z kluczy do planu strategicznego Dare Forward 2030, Stellantis jest jedynym producentem, który w swoich trzech zakładach w Hiszpanii produkuje samochody w 100% elektryczne: Citroën ë-C4 i ë-C4 X w zakładzie w Madrycie, Opel Corsa-e w zakładzie w Saragossie oraz Peugeot e-2008 wraz z Citroënem ë-Berlingo/ë-Berlingo VAN, Fiatem e-Doblò/Doblò Van electric, Oplem Combo-e Life/Combo-e Cargo i Peugeotem e-Partner/e-Rifter, w zakładzie w Vigo. W sumie 12 modeli „zero-emisyjnych”.
Oprócz tych w 100% elektrycznych pojazdów i ich wersji termicznych, w 2022 roku w Hiszpanii produkowano również Citroëna C3 Aircross i C-Elysèe, Opla Crossland X i Peugeota 301. W 2022 roku Stellantis przekroczył kamień milowy 100.000 w pełni elektrycznych samochodów i pojazdów użytkowych wyprodukowanych w Hiszpanii, a dokładnie 112.768 sztuk.
W roku, w którym wprowadzono na rynek nowe modele, takie jak nowy Fiat Doblò i jego elektryczna wersja e-Doblò, Stellantis Vigo stał się wiodącym hiszpańskim producentem samochodów. Powstało tu 404.585 samochodów, z których 14,2% posiadało elektryczny układ napędowy. Wynik osiągnięty dzięki poprawie jakości, produktywności i wyników operacyjnych, pozycji lidera w dziedzinie pojazdów użytkowych oraz wysokiemu popytowi na Peugeot 2008 na głównych rynkach europejskich. Jest to jeden z najpopularniejszych modeli samochodów osobowych w Europie.
Stellantis Saragossa, z 365.263 pojazdami wyprodukowanymi w 2022 roku, produkuje, na zasadzie światowej wyłączności, Opla Corsę i elektrycznego Opla Corsę-e, co stanowi 15,5% Corsy wyprodukowanej w 2022 roku. Jest również kluczowy dla strategii Stellantis w zakresie SUV-ów z takimi modelami jak Citroën C3 Aircross i Opel Crossland.
W tym roku zakład w Aragonii obchodził swoje 40-lecie i ogłosił zbliżające się pojawienie się nowego modelu, w wersji zelektryfikowanej, którego przyznanie jest odpowiedzią na wysoki poziom jakości, konkurencyjności i klimatu społecznego zakładu.
Zakład Villaverde w Madrycie produkuje Citroëna C4 i C4 X. 23.677 sztuk Citroëna ë-C4 i ë-C4 X stanowi 29% całkowitej produkcji tych dwóch modeli w madryckim zakładzie, w którym w 2022 r. zjechało z taśm 81.813 pojazdów.
Zakłady w Madrycie i Saragossie wyposażone są w parki fotowoltaiczne, co oznacza, że prawie jedna trzecia energii zużywanej co roku przez fabryki pochodzi z tego źródła. Ponadto, aby w pełni wykorzystać 3 500 godzin wiatru rocznie które występują na terenie zakładu, w 2023 roku w Saragossie zostaną zainstalowane elektrownie wiatrowe. Celem jest zapewnienie 80% zapotrzebowania fabryki na energię elektryczną od 2024 roku. Ze swojej strony Vigo uruchomiło pierwszą fazę swojej elektrowni fotowoltaicznej, która pokryje 14% zapotrzebowania zakładu na energię elektryczną i będzie największą dachową instalacją fotowoltaiczną do samodzielnej konsumpcji energii elektrycznej w Hiszpanii.
Najnowsze komentarze