Stellantis zamierza w ramach cięcia kosztów zlikwidować niektóre ze swoich 15 marek samochodów. Na liście do likwidacji jest… Maserati.
Stellantis posiada obecnie 15 marek samochodowych, które powstały w wyniku połączenia Fiat Chrysler Automobiles (FCA) i Groupe PSA oraz wejścia we współpracę z Chińczykami. Oto lista tych marek:
- Abarth – znana z produkcji sportowych wersji samochodów Fiat.
- Alfa Romeo – marka słynąca z produkcji luksusowych i sportowych samochodów.
- Chrysler – amerykańska marka oferująca szeroką gamę samochodów, w tym sedany i minivany.
- Citroën – francuski producent samochodów, znany z innowacyjnych technologii i najwyższego komfortu.
- Dodge – amerykańska marka znana z produkcji mocnych samochodów sportowych i SUV-ów.
- DS Automobiles – luksusowa marka powstała początkowo jako część Citroëna, specjalizująca się w stylowych, komfortowych i zaawansowanych technologicznie pojazdach.
- Fiat – włoska marka, która produkuje małe samochody miejskie i kompaktowe.
- Jeep – słynąca z produkcji SUV-ów i pojazdów terenowych.
- Lancia – włoska marka, która jest odbudowywana przez Stellantis.
- Maserati – luksusowa marka specjalizująca się w samochodach sportowych i luksusowych sedanach. Zagrożona likwidacją z powodu niskiej sprzedaży.
- Opel – niemiecka marka oferująca szeroką gamę samochodów osobowych.
- Peugeot – francuski producent samochodów, znany z szerokiej oferty pojazdów, od małych aut miejskich po SUV-y, wyróżniające się znakomitym designem.
- Ram – marka specjalizująca się w produkcji pickupów i pojazdów użytkowych.
- Vauxhall – brytyjska marka, będąca odpowiednikiem Opla na rynku brytyjskim.
- Leapmotor – chiński producent samochodów, wprowadzany obecnie do Europy. Ma być składany w Polsce.
Carlos Tavares przyznał, że nie jest w stanie utrzymać takiej masy marek. Maserati ma iść pod nóż jako pierwsza, ale nie jedyna marka. Możliwe jest też zlikwidowanie jednej z marek amerykańskich oraz co najmniej jednej europejskiej.
Citroën C4 X – sedan i crossover w jednym. Cena, wersje, wyposażenie
Stellantis poinformował, że jego skorygowany dochód operacyjny (EBIT) spadł o 40% do 8,463 miliarda euro w półroczu do 30 czerwca, poniżej oczekiwanych przez analityków 8,85 miliarda euro. Marża operacyjna na skorygowanym EBIT spadła do poziomu nieco poniżej 10%, spadając poniżej dwucyfrowej marży, którą firma dąży do osiągnięcia w całym roku. Kiepskie wyniki finansowe mają być powodem dalszych cięć.
Tylko czy jest co ciąć?
Najnowsze komentarze