Stellantis ogłosił mianowanie nowych dyrektorów trzech marek: Peugeot, Jeep oraz DS Automobiles. Koncern poinformował również o uproszczeniu swoich struktur i przyznaniu większej decyzyjności dla poszczególnych regionów.
Po odejściu Carlosa Tavaresa pod koniec ubiegłego roku, Stellantis dynamicznie zmienia swoją kadrę zarządzającą zarówno lokalnie jak i na szczeblu międzynarodowym. Ostatnie zmiany objęły mianowanie nowych dyrektorów marek: Peugeot, Jeep oraz DS Automobile, które koncern ogłosił w informacji prasowej:
Stellantis podejmuje dziś kroki w celu uproszczenia swojej organizacji zgodnie ze zmianami ogłoszonymi w grudniu 2024 roku. Te działania pozwalają osiągnąć właściwą równowagę między odpowiedzialnością regionalną a globalną, co umożliwi szybsze podejmowanie decyzji i ich realizację. Dodatkowo wzmacniają one zaangażowanie firmy w słuchanie głosu klientów i tworzą podstawy do dalszego wzrostu.
Ile kosztuje nowy Peugeot 208 2025? Cennik i wyposażenie w Polsce
Dzięki ukierunkowanym zmianom organizacyjnym regiony zyskały większe możliwości podejmowania decyzji oraz realizacji działań w zakresie planowania i rozwoju produktów, działalności przemysłowej oraz handlowej, przy jednoczesnym zachowaniu koordynacji z globalnymi funkcjami firmy w celu jak najlepszego zaspokojenia potrzeb klientów.
Alain Favey nowym dyrektorem Peugeota
Działania związane z oprogramowaniem zostały teraz włączone do organizacji Rozwoju Produktu i Technologii, na czele której stoi Ned Curic, co usprawnia proces wprowadzania na rynek innowacyjnych produktów i usług dla wszystkich marek we wszystkich regionach, w których działa firma.
Oprócz swojej obecnej funkcji dyrektora operacyjnego regionów Ameryki, Antonio Filosa obejmuje globalne kierownictwo nad działem Jakości, który stanowi kluczowy element zobowiązania firmy wobec klientów.
Działy Spraw Korporacyjnych i Komunikacji zostały połączone, aby lepiej wspierać stałe zaangażowanie spółki we współpracę ze wszystkimi jej interesariuszami. Kierownictwo nad nimi objęła Clara Ingen-Housz.
Utworzono nowe Biuro Marketingu, którym kieruje Olivier François, łącząc zespoły zajmujące się marketingiem poszczególnych marek, aby lepiej wspierać marki, zwłaszcza w zakresie reklamy, globalnych wydarzeń i sponsoringu.
Dodatkowe zmiany na stanowiskach kierowniczych są następujące:
- Bob Broderdorf zostaje dyrektorem marki Jeep®.
- Alain Favey dołącza do Stellantis i obejmuje stanowisko dyrektora marki Peugeot.
- Xavier Peugeot zostaje mianowany dyrektorem marki DS Automobiles.
- Anne Abboud zostaje mianowana dyrektorem działu pojazdów użytkowych Stellantis Pro One.
Prezes Stellantis John Elkann powiedział: „Opierając się na zmianach wprowadzonych w grudniu ubiegłego roku, ogłoszone dzisiaj zmiany dodatkowo uproszczą naszą organizację i zwiększą naszą elastyczność oraz dyscyplinę działania na poziomie lokalnym. Z niecierpliwością czekamy na dalszy rozwój, oferując naszym klientom jeszcze większy wybór doskonałych modeli spalinowych, hybrydowych i elektrycznych”.
Zgodnie z informacją podaną na początku grudnia 2024 r., proces mianowania nowego dyrektora generalnego jest w toku, zarządza nim Specjalny Komitet Zarządu, a sam proces zostanie zakończony w pierwszej połowie 2025 r.
Test: Peugeot 308 MHEV 1.2 136 KM GT – kompaktowy high-tech. Ile pali w mieście?
Najnowsze komentarze