Na kurczącym się całym rynku niemieckim Stellantis po raz kolejny umocnił swoją pozycję i zwiększył swój udział. Według wstępnych danych wewnętrznych, w sierpniu zarejestrowano łącznie 30.200 samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych marek Stellantis. Całkowity udział w rynku (samochody osobowe i lekkie pojazdy dostawcze) wzrósł tym samym do 14,0 procent.
Marka Peugeot rozwijała się szczególnie dynamicznie w sierpniu: wzrost liczby nowych rejestracji o 16,7 procent w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku zwiększył udział w rynku o cały punkt procentowy do 2,7 procent. Citroën i Opel były również w stanie zauważalnie rozszerzyć swoją pozycję na całym rynku.
Zobacz: testy samochodów nowych i używanych. Pomiary, spalanie, opinie
Bestsellerem w portfolio Opla był Opel Astra z ponad 4.300 nowymi rejestracjami. Wynik z tego samego miesiąca ubiegłego roku został tym samym ponad dwukrotnie wyższy i udało nam się zrobić znaczący krok naprzód na liście najlepiej sprzedających się produktów w Niemczech.
“Chciałbym złożyć wielkie podziękowania naszym zespołom, markom i naszym partnerom w handlu detalicznym. Wspólnie poprawiliśmy naszą pozycję w bardzo trudnym otoczeniu. Teraz wracamy również na ścieżkę wzrostu w zakresie elektromobilności. W nadchodzących miesiącach znacznie przyspieszymy tempo w tym zakresie” – napisał Lars Białkowski, szef Stellantis Niemcy.
Zobacz: wiadomości motoryzacyjne codziennie. Ciekawostki z Polski i ze świata
“Nasz dział lekkich samochodów dostawczych również w ubiegłym miesiącu odniósł sukces: z udziałem w rynku na poziomie 25,3 procent (+2,1 punktu procentowego), Stellantis Pro One pozostaje liderem rynku w Niemczech w tym roku. W sumie marki Citroën, Fiat Professional, Opel, Peugeot i RAM sprzedały się w liczbie prawie 4700 sztuk” – dodaje Białkowski.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze