Stellantis, właściciel takich marek jak Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Opel, Alfa Romeo, Fiat, Jeep czy Vauxhall, odnotowuje wzrost sprzedaży.
Na coraz bardziej wymagającym rynku Stellantis pozostaje zdecydowany w swoim zaangażowaniu na rzecz wydajności i zadowolenia klientów. W UE29 Stellantis odnotował 4,4% wzrost wolumenów (dostawcze + osobowe) rok do roku w pierwszych czterech miesiącach 2024 r., zapewniając udział w rynku na poziomie 18,8%, co stanowi wzrost o 0,5 punktu procentowego w porównaniu z rokiem obrotowym 23.
Stellantis dominuje na rynku francuskim we wszystkich segmentach od początku roku, w tym w segmencie BEV, z silnym 39,7% udziałem w rynku pojazdów użytkowych w kwietniu. Peugeot 208 pozostaje najlepiej sprzedającym się modelem, a za nim plasuje się 2008, a marka Peugeot jest liderem na rynkach PC+CV i PC electric vehicle, a cztery samochody Stellantis znajdują się w pierwszej 10.
We Włoszech Stellantis odnotował 3,2% wzrost sprzedaży PC+CV w porównaniu z rokiem poprzednim, utrzymując pozycję lidera rynku z 33,9% udziałem w rynku. Warto zauważyć, że pięć modeli Stellantis zajmuje miejsca w pierwszej dziesiątce, w tym zawsze popularny FIAT Panda, który zajmuje pozycję nr 1, a Citroën C3 uzupełnia podium, a za nim Lancia Ypsilon.
W Niemczech Stellantis odnotował dobry kwiecień z 17,7% wzrostem, dzięki czemu od początku roku sprzedaż do klientów wzrosła o 21,6%. Dobre wyniki odnotowano również w segmencie pojazdów użytkowych, gdzie sprzedaż i udział w rynku wzrosły zarówno w kwietniu, jak i od początku roku. Co więcej, Stellantis nadal konkuruje o pierwsze miejsce w Hiszpanii, a dzięki ponad 15% wzrostowi sprzedaży w kwietniu, potwierdza 20% udział w rynku od początku roku.
W Wielkiej Brytanii Stellantis osiągnął wzrost o 8,3% (styczeń-kwiecień) i udział w rynku na poziomie 14,2%, przy dobrych wynikach Jeep®, Peugeot i Vauxhall na rynkach PC i CV. Znaczący wzrost sprzedaży odnotowano również w Portugalii – gdzie Stellantis jest liderem rynku – oraz w innych krajach europejskich.
Jednostka biznesowa Stellantis Pro One Commercial Vehicles utrzymuje pozycję lidera na rynku od początku roku z udziałem wynoszącym prawie 30% i wzrostem wolumenu o 11% rok do roku. Wyniki te rozciągają się na całą Europę, wykazując stały wzrost w prawie wszystkich krajach i wyjątkowy kwietniowy trzycyfrowy wzrost sprzedaży w Portugalii (+101%).
„Nasze wyniki z pierwszych miesięcy odzwierciedlają ostrą konkurencję w branży, przy braku zachęt na wielu znaczących rynkach europejskich. Jesteśmy liderem przejścia na elektryfikację w wielu naszych kluczowych krajach, a nasza oferta pojazdów użytkowych pozostaje bezkonkurencyjna. Silny trend sprzedaży, solidny portfel zamówień i poprawiające się przyjmowanie zamówień sugerują pozytywny wpływ również w drugim kwartale. Wraz z wprowadzeniem na rynek ponad 25 nowych modeli wyprodukowanych w Europie we wszystkich markach, spodziewamy się dalszej dynamiki w ciągu roku” – powiedział Uwe Hochgeschurtz, dyrektor operacyjny Stellantis w rozszerzonej Europie.
Na rynku BEV (PC+CV) Stellantis utrzymuje tempo rynkowe, z ponad +6% wzrostem rok do roku na 10 głównych rynkach, zdobywając 14,1% udziału w rynku od początku roku w UE29. Stellantis jest również liderem w różnych segmentach BEV, zajmując miejsca na podium na kilku głównych rynkach europejskich. We Francji wolumeny BEV odnotowują dwucyfrowy wzrost (+64,6%), osiągając imponujący udział w rynku na poziomie 37,4%, co stanowi wzrost o 8,8 punktu procentowego w porównaniu z rokiem poprzednim, przy czym Peugeot E-208 i Fiat 500e zajmują odpowiednio pierwsze i drugie miejsce. Znaczący wzrost wolumenu odnotowano również w Portugalii (+3,9%) i Polsce (+9,2%).
Najnowsze komentarze