Przychody netto grupy Stellantis wyniosły 42,1 mld euro, co oznacza wzrost o 29% w porównaniu z III kw. 2021 r., głównie dzięki wyższym wolumenom, utrzymującej się silnej polityce cenowej netto oraz korzystnym efektom przeliczeń walutowych – poinformowała spółka w oficjalnym komunikacie.
Skonsolidowane dostawy to aż 1.281 tys. sztuk, co oznacza wzrost o 13% rok do roku, głównie dzięki lepszej realizacji zamówień na półprzewodniki w porównaniu z III kwartałem 2021 r. Łączny stan zapasów nowych pojazdów na dzień 30 września 2022 roku wyniósł 926 tys. sztuk. Zapas firmowy 275 tys. sztuk, wzrost o 179 tys. sztuk w porównaniu z 31 grudnia 2021 r., głównie w rozszerzonej Europie ze względu na wyzwania logistyczne Globalna sprzedaż BEV wzrosła o 41% w porównaniu z III kwartałem 2021 r.
W miarę jak globalna sprzedaż elektrycznych pojazdów akumulatorowych (BEV) firmy Stellantis wzrosła o 41% r/r do 68 tys. sztuk, a sprzedaż pojazdów niskoemisyjnych wzrosła o 21 tys. sztuk r/r do 112 tys. pojazdów w III kwartale 2022 r., Spółka kontynuowała realizację planów elektryfikacji i postępu w kierunku osiągnięcia celów planu strategicznego Dare Forward 2030.
Oferowanie najlepszych w swojej klasie w pełni zelektryfikowanych pojazdów: Marka Jeep® ogłosiła swój plan zostania globalnym liderem elektryfikacji SUV-ów, wprowadzając do Ameryki Północnej i Europy cztery całkowicie elektryczne SUV-y do 2025 roku, wspierając ambicje Stellantis w zakresie emisji dwutlenku węgla netto. Ogłoszenie nastąpiło zaledwie kilka tygodni po tym, jak Dodge zrobił ogromny krok naprzód na drodze marki do zelektryfikowanej przyszłości, prezentując Dodge’a Charger Daytona SRT, koncepcję, która na nowo wyobraża sobie, czym może być BEV.
Realizując swój plan zostania globalnym liderem w dziedzinie elektryfikacji SUV-ów, marka Jeep zaprezentowała na Salonie Samochodowym w Paryżu w 2022 roku całkowicie nowego Jeepa Avengera, pierwszego w historii marki BEV, a wstępna rezerwacja na pierwszą edycję rozpoczęła się tego samego dnia.
Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na pojazdy zelektryfikowane, firma Stellantis ogłosiła nową umowę z partnerem joint venture Punch Powertrain w celu zwiększenia produkcji zelektryfikowanych dwusprzęgłowych skrzyń biegów (eDCT) przyszłej generacji dla pojazdów hybrydowych i hybrydowych plug-in firmy Stellantis. Skrzynie eDCT, które będą budowane w kompleksie Mirafiori firmy Stellantis w Turynie we Włoszech, uzupełnią istniejące moce produkcyjne w Metz we Francji.
Inwestowanie w gospodarkę cyrkularną: Kompleks Mirafiori będzie również siedzibą pierwszego hubu gospodarki zamkniętej firmy Stellantis, rozpoczynającego trzy działania na rzecz zrównoważonego wykorzystania pojazdów i części: regeneracja pojazdów, demontaż pojazdów i regeneracja części. Hub zostanie otwarty w 2023 roku.
Budowanie mapy drogowej dla przyszłości mobilności: Stellantis ujawnił, że zbudował jeden z największych i najszerszych ekosystemów współpracy na świecie, z ponad 160 współfinansowanymi projektami i ponad 1000 różnych partnerów na całym świecie. Projekty te są zgodne ze strategicznymi domenami technicznymi Stellantis, które obejmują autonomiczną jazdę, łączność, produkcję, technologie elektryfikacji i zaawansowane napędy.
Maserati: Całkowicie nowy Grecale, wprowadzony na rynek w czerwcu 2022 roku, nadal przyciąga zupełnie nową publiczność. W 2023 roku powraca jedna z ikon marki: całkowicie nowe GranTurismo z silnikiem Nettuno oraz GranTurismo Folgore, pierwszy BEV w historii marki. W połowie 2023 roku Maserati zaprezentuje całkowicie nowy model Grecale Folgore oraz całkowicie nowe GranCabrio, dostępne w wersjach z silnikiem spalinowym i Folgore.
Segmenty (wszystkie odniesienia dotyczące udziału w rynku i rankingu dotyczą III kwartału 2022 r.):
- Ameryka Północna: Udział w rynku na poziomie 10,8%, spadek o 20 p.b. r/r, przy czym udział Stanów Zjednoczonych spadł o 70 p.b. do 11,1%.
- Europa: Udział w rynku UE30 na poziomie 19,2%, spadek o 90 p.b. r/r.
- Ameryka Południowa: Lider rynku z udziałem 22,6%, spadek o 150 punktów bazowych r/r. Lider rynku pojazdów użytkowych w Ameryce Południowej i UE30, z udziałem odpowiednio 30,8% i 29,2%.
Najnowsze komentarze