Przedwczoraj zaprezentowaliśmy Wam najważniejsze wydarzenia związane z pierwszą rocznicą działania koncernu Stellantis. Dziś zrobimy to samo, ale w odniesieniu wyłącznie do Ameryki Południowej.
Kontynent południowoamerykański jest dla koncernu Stellantis bardzo ważny. Wiodące marki tej wielkiej firmy mają tam znaczące udziały w rynku. Dobrze sprzedają się zarówno marki francuskie (Citroën, Peugeot), jak i włoski Fiat. Nie można też pominąć amerykańskiego Jeepa, który również odgrywa tam pewną rolę.
„W tym roku stworzyliśmy silną organizację na poziomie globalnym i regionalnym, która ma strategię rozwoju, z jasnymi celami i wartościami, a przede wszystkim z wartościowym zespołem 24.000 współpracowników, którzy wyróżniają się talentem i zaangażowaniem. Świętujemy tę rocznicę dziękując za ogromny wkład dostawców, dealerów i innych partnerów, którzy szybko zareagowali na wyzwania związane z utworzeniem i konsolidacją Stellantis” – powiedział Antonio Filosa, prezes Stellantis na Amerykę Południową.
Filosa podkreślił także decydujący wysiłek ludzi, którzy budowali potęgę firmy. „Wiemy, że możemy liczyć na Argentyńczyków, Brazylijczyków i Chilijczyków, krótko mówiąc, ze współpracownikami wszystkich narodowości z tego fantastycznego kontynentu, którzy pracują w Stellantis. To oni są bohaterami naszego wspólnego sukcesu”.
Stellantis zakończył pierwszy rok działalności z 811.600 sprzedanymi pojazdami na rynku południowoamerykańskim, zapewniając sobie pozycję lidera z 22,9% udziałem w rynku. Z tej liczby 103.300 samochodów sprzedano w Argentynie, co odpowiada 29,1% lokalnego rynku, a 635.500 znalazło nabywców w Brazylii, z udziałem rynkowym na poziomie 32%. Wyniki te zapewniły firmie Stellantis wiodącą pozycję w Argentynie, Brazylii i całej Ameryce Południowej, konsolidując firmę jako największego regionalnego producenta samochodów i lekkich pojazdów użytkowych.
Przywództwo zostało zbudowane na konsekwentnej strategii wprowadzania produktów na rynek i synergii pomiędzy markami tworzącymi portfolio grupy. Dla przykładu w Argentynie pojawiło się osiem nowości:
– nowy Jeep Compass i Gladiator;
– nowy Fiat Toro;
– Peugeoty 3008, 5008 i 208 GT;
– DS 7 Crossback E-Tense (pierwszy pojazd hybrydowy typu plug-in grupy w Argentynie) i DS 9.
W Brazylii miało miejsce jedenaście premier. Zaprezentowano m.in. Fiata Pulse, Jeepa Commandera, nowego Peugeota e-208 GT i nowego Citroëna C3. W Chile pojawiło się sześć nowych modeli, wśród których wyróżniają się pick-up Peugeot Landtrek i Opel Mokka, który otrzymał w tym kraju tytuł Najlepszy z Najlepszych.
Stellantis i Fiat świętowali także tytuły najlepiej sprzedających się samochodów na dwóch najważniejszych rynkach w regionie. Fiat Strada był liderem na rynku brazylijskim, a Fiat Cronos w Argentynie.
Jeśli chodzi o rynek argentyński, to co trzeci samochód sprzedawany w kraju pochodził z koncernu Stellantis. Ponadto do wspomnianego już sukcesu Fiata Cronos dołączył Jeep Renegade, który stał się najlepiej sprzedającym się SUV-em w tym kraju oraz DS 7 Crossback, najlepiej sprzedający się model w segmencie premium. W 2021 roku Stellantis Argentina pozyskał nowych klientów dzięki sukcesowi na lokalnym i regionalnym rynku Peugeota 208 i uzyskał znaczny wzrost sprzedaży, produkcji i eksportu, konsolidując zaangażowanie i przywództwo grupy w kraju.
O Stellantis
Stellantis jest jednym z wiodących światowych producentów samochodów i usługodawców w zakresie mobilności, kierującym się jasną wizją: oferować swobodę poruszania się dzięki charakterystycznym, przystępnym cenowo i niezawodnym rozwiązaniom w zakresie mobilności. Poza bogatym dziedzictwem i rozległą obecnością geograficzną, największe atuty koncernu leżą w jego zrównoważonych wynikach, bogactwie doświadczenia i talentach pracowników pracujących na całym świecie. Stellantis będzie opierać się na swoim szerokim i kultowym portfolio marek, jakie zostały założone przez wizjonerów, którzy tchnęli w marki pasję i ducha rywalizacji przemawiającego zarówno do pracowników, jak i klientów. Stellantis aspiruje do bycia najlepszym, a nie największym, tworząc jednocześnie wartość dodaną dla wszystkich interesariuszy oraz społeczności, w których działa.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Stellantis
Najnowsze komentarze