f1 grand prix emilii romanii 2025 podsumowanie wyscigu 1 Wiadomości
Wiadomości

F1: Grand Prix Emilii-Romanii 2025 – podsumowanie wyścigu

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-19
peugeot 208 style trafia na rynek 1 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot 208 Style trafia na rynek

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-15
dacia bigster journey najdrozsza Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Renault Laguna 2.9 V6
Wiadomości

Używana Renault Laguna 2.9 V6 spędziła u jednego właściciela ponad 25 lat. Przebieg 81 tys. km

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
A390 β show car 22 Wiadomości
Wiadomości

Nowy supersamochód Alpine A390 na Wielkim Zlocie w Dieppe z okazji 70-lecia marki

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
106. Miedzynarodowy Zlot Citroena w Toruniu ICCCR 2024 parada na Bulwarze Filadelfijskim Citroen C6 Wiadomości
Wiadomości

Citroën C6 – samochód, którego nie sposób nie kochać, bo nigdy już taki nie powstanie

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
dacia duster journey 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18

Najnowsze komentarze

  • Pawel - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Pawel - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Pawel - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Tomi - Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja
  • Qbaa - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Asd - Dacia Bigster zapakowana po dach bez stresu. Kilka wskazówek i aplikacja Boot Organiser
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Stellantis Poissy pod presją: Strajk i pytanie co dalej z przyszłością francuskiej fabryki?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2025-04-17
w Wiadomości, Stellantis
Czas czytania 4 minut
465
A A
1
MEDIA CP POISSY Wiadomości

Niepewność co do przyszłości modelu Opel Mokka i brak zapowiedzi nowych projektów produkcyjnych stawiają fabrykę Stellantis w Poissy w stan gotowości protestacyjnej. Pracownicy i podwykonawcy biją na alarm.

We wtorek 15 kwietnia 2025 roku w fabryce Stellantis w Poissy doszło do znaczącego protestu. Około 200 pracowników przerwało pracę na kilka godzin, organizując wspólne zebranie w hali produkcyjnej. Do demonstracji dołączyli także przedstawiciele firm podwykonawczych – m.in. GSF, Derichebourg, Forvia, Geodis, Trigo czy Veolia – co nadało wydarzeniu wyjątkowy, solidarny charakter.

Powodem mobilizacji są narastające obawy o przyszłość zakładu. Produkowany w Poissy Opel Mokka ma zostać wycofany z rynku najpóźniej do 2028 roku, a obecnie nie ma oficjalnie potwierdzonych planów produkcji nowych modeli w tej lokalizacji. W odróżnieniu od innych fabryk koncernu, w Poissy nie przewidziano dotąd wdrożenia nowej platformy STLA Small przeznaczonej dla aut elektrycznych – co dla pracowników jest sygnałem alarmowym.

Warto przeczytać!

Stellantis

Stellantis wzmacnia działalność na rzecz edukacji w Polsce. Współpraca z trzema fundacjami

2025-05-20
Spoticar, używane samochody

Samochody używane Spoticar z nową kampanią w Polsce. „Myśl odważnie. Działaj rozważnie”

2025-05-20

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19

Nowy Jeep Compass w Polsce na imprezie Camp Jeep PL 2025. Ostatnie wolne miejsca

2025-05-19

18 miesięcy dla Stellantis w Poissy?

„Trzeba sobie to powiedzieć jasno – zostało nam może 18 miesięcy. Tyle dzieli nas od zatrzymania linii produkcyjnych” stwierdził w emocjonalnym wystąpieniu Jean-Pierre Mercier, związkowiec reprezentujący centralę Sud. „Nie możemy pozwolić, żeby zakład wygasł w ciszy.” Stellantis zapewnia jednak, że fabryka ma przed sobą przyszłość.

Położona nad Sekwaną, w departamencie Yvelines, fabryka w Poissy to jedna z kluczowych placówek przemysłowych francuskiego sektora motoryzacyjnego. Obiekt, dziś należący do globalnego koncernu Stellantis, przez blisko sto lat przechodził z rąk do rąk, odzwierciedlając kolejne etapy przemian w europejskim przemyśle samochodowym.

Zaczęło się od Forda

Początki sięgają lat 30. XX wieku. W obliczu protekcjonistycznych polityk gospodarczych, Ford postanowił uniezależnić się od importu i zbudować własny zakład produkcyjny we Francji. Budowa rozpoczęła się w 1938 roku z inicjatywy Maurice’a Dollfusa, a fabryka o powierzchni 240 tys. m² została ukończona na kilka tygodni przed niemiecką inwazją w 1940 roku. W czasie okupacji zakład skoncentrował się na produkcji lekkich ciężarówek, a plany jego demontażu i przeniesienia do Kolonii zostały zablokowane przez byłego ministra rządu Vichy, François Lehideux.

Historia powojenna Poissy

Po wyzwoleniu przez aliantów w sierpniu 1944 roku, fabryka w Poissy wznowiła działalność, produkując m.in. ciężarówki Forda oraz model 13CV. Mimo problemów z dostawami i brakiem materiałów, zakład przetrwał trudne powojenne lata. W 1954 roku Ford sprzedał swoje francuskie operacje firmie Simca, co zapoczątkowało nowy etap rozwoju. Produkcja modelu Simca Vedette oraz późniejszego Simca Ariane zwiększyła moce fabryki, która do końca dekady stała się głównym ośrodkiem produkcyjnym marki.

Era Chryslera

W 1963 roku kontrolę nad Simcą przejął Chrysler, a logo Pentastar zastąpiło dotychczasowe oznaczenia. Produkcja koncentrowała się głównie na modelach klasy kompaktowej, takich jak Simca 1000 i 1307. Po wycofaniu się Chryslera z Europy w 1978 roku, zakład trafił w ręce koncernu PSA Peugeot Citroën. Choć przez chwilę kontynuowano produkcję modeli pod marką Talbot, już w połowie lat 80. marka zniknęła z rynku, a nowy rozdział rozpoczął Peugeot 309.

Peugeot 306, 206, 207, Citroën C3 i DS3

Lata 90. i 2000. to okres intensywnej produkcji modeli takich jak Peugeot 306, 206, 207, Citroën C3 i DS3. W tym czasie fabryka osiągnęła roczną zdolność produkcyjną 400 tys. pojazdów. Dziś kompleks w Poissy to nie tylko zakład montażowy, ale także centrum innowacji – obejmuje cyfrową fabrykę, „Zielony Kampus” oraz jest częścią większego ekosystemu Stellantis, wraz z centrami R&D w Carrières-sous-Poissy i Vélizy.

źródło: France 3

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: Stellantis
Udostepnij172Tweet107Udostepnij30
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    1450 udostępnienia
    Udostepnij 580 Tweet 363
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    932 udostępnienia
    Udostepnij 373 Tweet 233
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    1151 udostępnienia
    Udostepnij 460 Tweet 288
  • Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    4766 udostępnienia
    Udostepnij 1906 Tweet 1192

Testy samochodów

01. Citroën C3 Elle – kwintesencja motoryzacji Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Elle 1.2 82 KM – z miłości do piękna. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-09-13
04. Renault Talisman Grandtour Intens – elegancki praktyczny i dobrze wyceniony Wiadomości
Testy

Test: Renault Talisman Grandtour Intens 1.3 160 KM – elegancki, praktyczny i dobrze wyceniony. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-01-14
Nowa Dacia Jogger kamper
Testy

Test: Dacia Jogger – pierwsza jazda. Opinie, zalety, wady, wrażenia, awarie, pomiary.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-01-28
nowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 1 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Duster 4×4 1.3 TCe 150 KM – najmocniejszy SUV z napędem na cztery koła w gamie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-12-20
peugeot rcz 2016 1 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot RCZ 1.6 THP 200 KM – sportowy samochód francuski w najlepszym stylu, produkowany w… Austrii. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-08-29

Najnowsze komentarze

  • Pawel - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Pawel - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Pawel - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Tomi - Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja
  • Qbaa - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Asd - Dacia Bigster zapakowana po dach bez stresu. Kilka wskazówek i aplikacja Boot Organiser
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

Zobacz też

Ukochany renuś

Stellantis liderem rynku aut zelektryfikowanych w Hiszpanii w 2023 roku

Dacia i Renault triumfują w plebiscycie Auto Lider 2025

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz