Stellantis potwierdza przyznanie platformy STLA Small fabrykom w Vigo i Saragossie. Nowa architektura posłuży do produkcji samochodów segmentu B. Koncern poinformował również, że dla fabryki w Madrycie ma plany wykraczające poza Citroëna C4.
Stellantis potwierdza przyznanie fabryce w Vigo i Saragossie platformy STLA Small do produkcji samochodów segmentu B. Firma uzasadnia wybór konkurencyjnością zakładów, know-how, atmosferą społeczną i wsparciem administracji publicznej, jakimi charakteryzują się te obiekty. Na platformie produkowane będą kolejne generacje modeli przypisanych obu fabrykom m.in. nowy Peugeot 2008. STLA Small to multienergetyczna platforma, która umożliwia produkcję samochodów elektrycznych o zasięgu do 500 km.
Stellantis w kryzysie: jak odbudować zaufanie klientów i rynku? Długa droga do odkupienia win
Z drugiej strony przyszłość fabryki w Madrycie wykracza poza montaż Citroëna C4. Grupa pracuje nad kilkoma scenariuszami dotyczącymi modelu, które zostaną przekazane w odpowiednim czasie.
Po uruchomieniu platformy STLA Medium w 2023 roku i ogłoszeniu STLA Large i STLA Frame w 2024 roku STLA Small jest ostatnią z czterech globalnych platform Stellantis, które stanowią jeden z filarów strategii elektryfikacji firmy. Przyznanie płyty podłogowej STLA Small obiektom w Vigo i Saragossie jest uzupełnieniem ogłoszonej w grudniu 2024 roku przyszłości dla zakładu Pomigliano we Włoszech, który od 2030 roku będzie produkował nową generację Fiata Pandy.
Ile kosztuje nowy Peugeot 2008 w Polsce? Cena, wersje, wyposażenie
Dzięki tej gamie platform Stellantis może oferować klientom odpowiednie rozwiązania w oparciu o szeroką gamę scenariuszy wdrożenia elektryfikacji. Wszystkie globalne platformy Stellantis zostały zaprojektowane i skonstruowane tak, aby wydłużyć cykl życia poprzez wymienność składu chemicznego ogniw akumulatorowych, falowników i oprogramowania sterującego.
Źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze