środa, 6 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Stellantis: produkcja auta elektrycznego jest o 40-50% droższa niż spalinowego

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-02-26
w Citroen, Peugeot, Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
496 16
4
Citroen e-C4
439
UDOSTĘPNIEŃ
1.5k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku

Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii

BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?

Koncern Stellantis kontynuuje ofensywę samochodów z napędem elektrycznym na rynku europejskim, ale dyrektor generalny koncernu otwarcie mówi o wysokich kosztach produkcji pojazdów na prąd. W porównaniu do modelu spalinowego są o 40-50% wyższe.

Podczas rozmowy z inwestorami o wynikach finansowych koncernu, Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis podkreślił jak niewygodne dla producenta są koszty produkcji samochodu elektrycznego. Zbudowanie modelu, które nie emituje spalin z rury wydechowej kosztuje nawet 40-50% więcej niż auta z silnikiem benzynowym, czy dieslem, co oczywiście odbija się również na jego cenie w salonie dealerskim. Stellantis sprzedaje modele z napędem elektrycznym i spalinowym równolegle, dlatego łatwo jest to porównać.

Zobacz także: Fiat: kolejna marka Stellantis zrezygnuje silników spalinowych w Europie

Dla przykładu, Citroën e-C4 jest o prawie 50 tys. zł droższy niż benzynowy odpowiednik w podobnej wersji i o zbliżonej mocy. Minimalna cena za elektryczny kompakt spod znaku szewronów wynosi 142.400 zł. Biorąc pod uwagę, że dotyczy to auta w podstawowym poziomie wyposażenia, jest to trudne do przełknięcia. Jeśli skorzystamy z dopłat w programie Mój Elektryk różnica zostanie zmniejszona o 18750 zł lub o 27.000 zł w przypadku posiadaczy karty dużej rodziny. Podobna sytuacja wygląda w cennikach marki spod znaku lwa. Elektryczny Peugeot 2008 jest o 44.600 zł droższy niż wersja z silnikiem benzynowym PureTech 130 KM i automatyczną skrzynią biegów EAT8.

Stellantis oczywiście może sprzedawać swoje pojazdy elektryczne drożej i tak właśnie robi, ale nie może przecież przenieść wszystkich kosztów na klientów. Tavares powiedział, że jednym z ważnych działań Stellantis jest zmniejszenie kosztów wewnętrznych i negocjacje z dostawcami. Zdaniem dyrektora generalnego, koncern stał się o 30 procent bardziej efektywny niż większość konkurentów. Firma osiągnęła bardzo dobre wyniki finansowe mimo że wyprodukowała 6 mln pojazdów zamiast 8 mln, na które pozwalały jej możliwości.

Zobacz test: Nowy komfortowy Citroën ë-C4 – czy to idealny samochód do jazdy po Warszawie?

W nadchodzących latach Stellantis zamierza kontynuować elektryfikację. W latach 2022 – 2023 na rynku zadebiutuje 17 samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym. DS Automobiles, Peugeot, Opel, Alfa Romeo i Fiat już ogłosiły datę rezygnacji z napędów spalinowych. Strategia na nadchodzące miesiące obejmuje premierę elektrycznego 308, Astry, C3, a także nowego modelu Fiata, którego produkcją zajmie się fabryka w Polsce.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 2008Citroene-C4PeugeotStellantis
Udostepnij176Tweet110Udostepnij31
Poprzedni

Dacia i Renault: silnik 0.9 TCe 90 KM – niewielka pojemność, duże możliwości. Opinie, awaryjność, spalanie

Następny

Używany samochód dla dużej rodziny do 15 tysięcy: luty 2022

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Używany samochód dla dużej rodziny do 15 tysięcy: luty 2022

Ten samochód miał szansę zmotoryzować Polskę zamiast "malucha"

Nowy Peugeot 408 2022

Nowa wersja Peugeot 308, 408 a może 4008? Jaki model pokaże Peugeot?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Inny Anonimowy - Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Inny Anonimowy - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Inny Anonimowy - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Inny Anonimowy - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof - Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Michał Z. - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Dawid - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • seb - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Piotr001 - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • adalb - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.