Fabryka Mirafiori w Turynie zostanie przekształcona w zakłady zajmujące się montażem hybrydowych skrzyń biegów. W ten sposób zostaną uzupełnione moce produkcyjne koncernu Stellantis, który obecnie wytwarza je we Francji.
Montaż będzie się odbywał we współpracy w z firmą Punch Powertrain a w Mirafiori powstawać będą dwusprzęgłowe przekładnie eDCT do samochodów hybrydowych grupy Stellantis. Produkcja rozpocznie się w drugiej połowie 2024 roku.
Zobacz: Stellantis odpowiada na pytanie czy ceny nowych aut będą rosły
„Dzisiejsze informacje podkreślają zarówno nasze zaangażowanie we Włoszech, jak i naszą zdolność do podejmowania odpowiedzialnych decyzji, aby przewidzieć nadchodzące globalne zmiany w branży motoryzacyjnej, gdy dążymy do osiągnięcia naszych celów Dare Forward 2030” – powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny koncernu Stellantis. „Jestem bardzo wdzięczny wszystkim zaangażowanym w sfinalizowanie i wdrożenie tych planów, aby stać się firmą o zrównoważonej mobilności, z odważnym celem stania się neutralnym węglowo przed konkurencją”.
Skrzynia eDCT dostępna będzie w dwóch wersjach: 48V oraz 320V. Ta druga przeznaczona będzie do wymagających zastosowań. Nowe przekładnie produkowane są już w dawnej fabryce PSA w Metz. Połączone zasoby Metz i Mirafiori będą zaspokajać zapotrzebowanie europejskich fabryk Stellantis.
Zobacz: Stellantis odkupi akcje General Motors za miliard dolarów
W przyszłym roku w Mirafiori ma powstać też centrum gospodarki obiegu zamkniętego. Będą tu odświeżane samochody grupy przeznaczone na sprzedaż, odbywać się będzie regeneracja części oraz demontaż pojazdów, które nie będą się już nadawać do odświeżenia.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze