Na rynku europejskim*, który spadł o 12,3% rok do roku w I kwartale 2022 roku, Stellantis potwierdza swoją silną pozycję w segmencie samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych (LCV), z udziałem w rynku wynoszącym 21,0% i liderem na kilku głównych rynkach (Francja, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia i Grecja).
W pierwszym kwartale 2022 r. Peugeot i Citroën znalazły się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się marek w UE30, a Stellantis ma również pięć modeli w pierwszej dziesiątce rankingu modeli (Peugeot 208, Citroën C3, Peugeot 2008, Opel/Vauxhall Corsa i Fiat Panda). Peugeot 208 jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie.
Stellantis potwierdza również swoją wiodącą pozycję na rynku lekkich samochodów dostawczych w UE30 z udziałem 34,0%, co stanowi sprzedaż prawie 145.000 pojazdów w I kwartale 2022 roku.
Nieco ponad rok po powstaniu Stellantis potwierdza swoją pozycję wśród liderów rynku motoryzacyjnego i kontynuuje drogę ku transformacji energetycznej, której celem jest zapewnienie wszystkim mobilności z poszanowaniem środowiska, przy czym Europa odgrywa kluczową rolę w Planie Strategicznym firmy Dare Forward 2030.
Ogromny przełom w zakresie LEV dla Stellantis
Stellantis jest liderem na rynku pojazdów o niskiej emisji (LEV)** w samochodów osobowych oraz w segmencie lekkich dostawczych w głównych krajach europejskich, takich jak Włochy (35,7% udział w rynku), Francja (30,3%), Hiszpania (21,8%) i Polska (14,9%) w I kwartale 2022 roku. Jest również liderem sprzedaży LEV na rynku lekkich samochodów dostawczych UE30 z udziałem 44,5%.
Nowy Fiat 500, Peugeot 3008 i Peugeot 208, z łączną sprzedażą ponad 34.000 egzemplarzy w pierwszym kwartale 2022 roku, zostały potwierdzone jako jedne z najlepiej sprzedających się pojazdów LEV w Europie. Co więcej, nowa 500-tka zajmuje trzecie miejsce na rynku BEV (pojazdów elektrycznych z akumulatorem), a Peugeot 3008 plasuje się na trzecim miejscu na rynku PHEV (pojazdów hybrydowych typu plug-in).
Jest to mocny znak dla Stellantis w regionie i wyznacza kurs na osiągnięcie 100% mixu sprzedaży samochodów osobowych typu BEV w Europie do końca tej dekady. Koncern od momentu powstania rok temu zdecydowanie postawił na elektryfikację, jako gwarancję demokratycznej mobilności, która chroni planetę również dla przyszłych pokoleń.
„Nasze strategiczne zaangażowanie w elektryfikację opiera się na inwestycjach ponad 30 miliardów euro na całym świecie w latach 2021–2025 w elektryfikację i oprogramowanie, w celu osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla do 2038 roku. Wiąże się to z wprowadzeniem modeli, które w coraz większym stopniu szanują środowisko oraz współpracę z czołowymi partnerami w celu znalezienia nowych rozwiązań, które spełniają potrzeby klientów, ale także poprzez tworzenie zrównoważonej gospodarki o obiegu zamkniętym” – skomentował Maxime Picat, Chief Operating Officer na obszar Europy.
* UE30, w tym UE-27 (z wyłączeniem Malty), Islandia, Norwegia, Szwajcaria i Wielka Brytania
** sprzedaż detaliczna LEV na podstawie szacunków Spółki i obejmuje Citroën Ami i Opel Rocks-e
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Stellantis
Najnowsze komentarze