Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Stellantis przyspiesza sprzedaż pojazdów niskoemisyjnych w Europie

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-05-01
w Wiadomości, Stellantis, Citroen, Opel, Peugeot
Czas czytania 3 minut
149
A A
0
Stellantis przyspiesza sprzedaz pojazdow niskoemisyjnych w Europie Wiadomości

Na rynku europejskim*, który spadł o 12,3% rok do roku w I kwartale 2022 roku, Stellantis potwierdza swoją silną pozycję w segmencie samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych (LCV), z udziałem w rynku wynoszącym 21,0% i liderem na kilku głównych rynkach (Francja, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia i Grecja).

W pierwszym kwartale 2022 r. Peugeot i Citroën znalazły się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się marek w UE30, a Stellantis ma również pięć modeli w pierwszej dziesiątce rankingu modeli (Peugeot 208, Citroën C3, Peugeot 2008, Opel/Vauxhall Corsa i Fiat Panda). Peugeot 208 jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie.

Peugeot 408 – reklama

Stellantis potwierdza również swoją wiodącą pozycję na rynku lekkich samochodów dostawczych w UE30 z udziałem 34,0%, co stanowi sprzedaż prawie 145.000 pojazdów w I kwartale 2022 roku.

Nieco ponad rok po powstaniu Stellantis potwierdza swoją pozycję wśród liderów rynku motoryzacyjnego i kontynuuje drogę ku transformacji energetycznej, której celem jest zapewnienie wszystkim mobilności z poszanowaniem środowiska, przy czym Europa odgrywa kluczową rolę w Planie Strategicznym firmy Dare Forward 2030.

Ogromny przełom w zakresie LEV dla Stellantis

Stellantis jest liderem na rynku pojazdów o niskiej emisji (LEV)** w samochodów osobowych oraz w segmencie lekkich dostawczych w głównych krajach europejskich, takich jak Włochy (35,7% udział w rynku), Francja (30,3%), Hiszpania (21,8%) i Polska (14,9%) w I kwartale 2022 roku. Jest również liderem sprzedaży LEV na rynku lekkich samochodów dostawczych UE30 z udziałem 44,5%.

Nowy Fiat 500, Peugeot 3008 i Peugeot 208, z łączną sprzedażą ponad 34.000 egzemplarzy w pierwszym kwartale 2022 roku, zostały potwierdzone jako jedne z najlepiej sprzedających się pojazdów LEV w Europie. Co więcej, nowa 500-tka zajmuje trzecie miejsce na rynku BEV (pojazdów elektrycznych z akumulatorem), a Peugeot 3008 plasuje się na trzecim miejscu na rynku PHEV (pojazdów hybrydowych typu plug-in).

Jest to mocny znak dla Stellantis w regionie i wyznacza kurs na osiągnięcie 100% mixu sprzedaży samochodów osobowych typu BEV w Europie do końca tej dekady. Koncern od momentu powstania rok temu zdecydowanie postawił na elektryfikację, jako gwarancję demokratycznej mobilności, która chroni planetę również dla przyszłych pokoleń.

„Nasze strategiczne zaangażowanie w elektryfikację opiera się na inwestycjach ponad 30 miliardów euro na całym świecie w latach 2021–2025 w elektryfikację i oprogramowanie, w celu osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla do 2038 roku. Wiąże się to z wprowadzeniem modeli, które w coraz większym stopniu szanują środowisko oraz współpracę z czołowymi partnerami w celu znalezienia nowych rozwiązań, które spełniają potrzeby klientów, ale także poprzez tworzenie zrównoważonej gospodarki o obiegu zamkniętym” – skomentował Maxime Picat, Chief Operating Officer na obszar Europy.

* UE30, w tym UE-27 (z wyłączeniem Malty), Islandia, Norwegia, Szwajcaria i Wielka Brytania
** sprzedaż detaliczna LEV na podstawie szacunków Spółki i obejmuje Citroën Ami i Opel Rocks-e

Warto przeczytać!

andre citroen Wiadomości

André Citroën już mając 17 lat pokazał niezwykłe cechy charakteru. Śmiały, inteligentny i pomysłowy

2025-11-17
DS N°8 zasieg 750 km 001 Wiadomości

Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?

2025-11-16

Udany pierwszy sezon Alpine A290 w Pucharze FIA EcoRally

2025-11-16

Dacia Sandero liderem segmentu LPG w Niemczech – październik 2025

2025-11-16

 

 

oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Stellantis


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Stellantis przyspiesza sprzedaz pojazdow niskoemisyjnych w Europie Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Rocks-e3008500208PandaAmiVauxhallCorsaPeugeotsamochody elektryczneCitroenFiatsprzedażStellantisC3
Udostepnij52Tweet32Udostepnij9
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3441 udostępnienia
    Udostepnij 1376 Tweet 860
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3467 udostępnienia
    Udostepnij 1387 Tweet 867
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2321 udostępnienia
    Udostepnij 928 Tweet 580
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5170 udostępnienia
    Udostepnij 2068 Tweet 1293

Testy samochodów

Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe – małe serce wielka dusza 01 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe 90 KM – małe serce, wielka dusza. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-10-08
renault kadjar life 100 Wiadomości
Testy

Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM – test długodystansowy. Najtańszy SUV w gamie i pierwsze wrażenia. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-03-18
Renault Express, Dacia Dokker
Testy

Test: Renault Express dCi i TCe – pierwsza jazda. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-06-16
IMG 2507 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 GT BlueHDi 180 – elegancki, zwinny i modny. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-04-13
05. Renault Master w teście Francuskie.pl Wiadomości
Testy

Test: Renault Master 2.3 dCi 165 KM – prawdziwy mistrz ładowności. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-09-10

Najnowsze komentarze

  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu
  • Rafał - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Anonim - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Kulson - Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?
  • Bodzio - Nowy komfortowy elektryczny SUV Citroën C5 Aircross Comfort Range już w polskich salonach
  • Roman - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu
  • Anonimowo - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu

Zobacz też

Nissan ze śmieciową oceną ratingu kredytowego. Niepewna przyszłość firmy, Elon Musk na ratunek?

Ile kosztuje najtańszy fabrycznie nowy Citroën C3 rocznik 2025 w Polsce?

Stronniczy przegląd Internetu: Citroën C5? Interia nie do końca wie, co testowała

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz