poniedziałek, 8 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Stellantis przyspiesza sprzedaż pojazdów niskoemisyjnych w Europie

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-05-01
w Citroen, Opel, Peugeot, Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
107 1
0
92
UDOSTĘPNIEŃ
308
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot 205 z polską ekipą w turystycznym rajdzie przez całą Europę. Karolina i Adam wkrótce zawitają do Polski

Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”

Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi

Na rynku europejskim*, który spadł o 12,3% rok do roku w I kwartale 2022 roku, Stellantis potwierdza swoją silną pozycję w segmencie samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych (LCV), z udziałem w rynku wynoszącym 21,0% i liderem na kilku głównych rynkach (Francja, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia i Grecja).

W pierwszym kwartale 2022 r. Peugeot i Citroën znalazły się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się marek w UE30, a Stellantis ma również pięć modeli w pierwszej dziesiątce rankingu modeli (Peugeot 208, Citroën C3, Peugeot 2008, Opel/Vauxhall Corsa i Fiat Panda). Peugeot 208 jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie.

Stellantis potwierdza również swoją wiodącą pozycję na rynku lekkich samochodów dostawczych w UE30 z udziałem 34,0%, co stanowi sprzedaż prawie 145.000 pojazdów w I kwartale 2022 roku.

Nieco ponad rok po powstaniu Stellantis potwierdza swoją pozycję wśród liderów rynku motoryzacyjnego i kontynuuje drogę ku transformacji energetycznej, której celem jest zapewnienie wszystkim mobilności z poszanowaniem środowiska, przy czym Europa odgrywa kluczową rolę w Planie Strategicznym firmy Dare Forward 2030.

Ogromny przełom w zakresie LEV dla Stellantis

Stellantis jest liderem na rynku pojazdów o niskiej emisji (LEV)** w samochodów osobowych oraz w segmencie lekkich dostawczych w głównych krajach europejskich, takich jak Włochy (35,7% udział w rynku), Francja (30,3%), Hiszpania (21,8%) i Polska (14,9%) w I kwartale 2022 roku. Jest również liderem sprzedaży LEV na rynku lekkich samochodów dostawczych UE30 z udziałem 44,5%.

Nowy Fiat 500, Peugeot 3008 i Peugeot 208, z łączną sprzedażą ponad 34.000 egzemplarzy w pierwszym kwartale 2022 roku, zostały potwierdzone jako jedne z najlepiej sprzedających się pojazdów LEV w Europie. Co więcej, nowa 500-tka zajmuje trzecie miejsce na rynku BEV (pojazdów elektrycznych z akumulatorem), a Peugeot 3008 plasuje się na trzecim miejscu na rynku PHEV (pojazdów hybrydowych typu plug-in).

Jest to mocny znak dla Stellantis w regionie i wyznacza kurs na osiągnięcie 100% mixu sprzedaży samochodów osobowych typu BEV w Europie do końca tej dekady. Koncern od momentu powstania rok temu zdecydowanie postawił na elektryfikację, jako gwarancję demokratycznej mobilności, która chroni planetę również dla przyszłych pokoleń.

„Nasze strategiczne zaangażowanie w elektryfikację opiera się na inwestycjach ponad 30 miliardów euro na całym świecie w latach 2021–2025 w elektryfikację i oprogramowanie, w celu osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla do 2038 roku. Wiąże się to z wprowadzeniem modeli, które w coraz większym stopniu szanują środowisko oraz współpracę z czołowymi partnerami w celu znalezienia nowych rozwiązań, które spełniają potrzeby klientów, ale także poprzez tworzenie zrównoważonej gospodarki o obiegu zamkniętym” – skomentował Maxime Picat, Chief Operating Officer na obszar Europy.

* UE30, w tym UE-27 (z wyłączeniem Malty), Islandia, Norwegia, Szwajcaria i Wielka Brytania
** sprzedaż detaliczna LEV na podstawie szacunków Spółki i obejmuje Citroën Ami i Opel Rocks-e

 

 

oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Stellantis

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 2083008500AmiC3CitroenCorsaFiatPandaPeugeotRocks-esamochody elektrycznesprzedażStellantisVauxhall
Udostepnij37Tweet23Udostepnij6
Poprzedni

Stellantis Ventures – koncern zainwestuje w startupy i wynalazców

Następny

5 powodów, dla których kupujemy używane samochody

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

5 powodów, dla których kupujemy używane samochody

Nowa Dacia Duster z dieslem tylko w najwyższych wersjach. Zmiany w cenniku 2022

Renault Kiger MY22 - nowa odsłona hitu marki

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Daniel - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Anonimowo - Stellantis trzecim najbardziej dochodowym producentem świata. Lepszy niż Toyota, Volkswagen i Hyundai
  • Zbyslav - Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Anonimowo - Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Tom - Dacia pozostanie przystępna cenowo. Tylko LPG i hybrydy, nie będzie żadnej elektryfikacji gamy
  • Tomasz O - Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Przemek - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Leszek - Citroën C6 to samochód dla ludzi niezwykłych. Wywiad z Tomkiem Nowakiem


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot 205 z polską ekipą w turystycznym rajdzie przez całą Europę. Karolina i Adam wkrótce zawitają do Polski
  • Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Dacia Sandero i Jogger z sukcesami w Irlandii
  • DS 4 wygrywa z Audi A3 w teście Auto Express
  • Uruchamianie używanego samochodu po wieloletnim postoju
  • Używana Dacia z salonu z gwarancją do 3 lat. Ceny już od 15 tysięcy zł
  • DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Nowe modele Renault z Rescue Code. Karta ratownicza fabrycznie


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.