Stellantis realizuje na pełnych obrotach swój plan strategiczny Dare Forward 2030, mając ambicję, by na wszystkich rynkach być numerem jeden pod względem satysfakcji klienta, produktów i usług – informuje spółka.
Stellantis jest właścicielem takich marek jak Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel, Peugeot, Ram i Vauxhall.
„Zmiany w zakresie ochrony środowiska i przepisów wpływają na model dystrybucji w branży motoryzacyjnej, prowadząc gamy modelowe poszczególnych marek w stronę elektryfikacji. Jak zapowiedziano podczas wydarzenia Stellantis EV Day w lipcu 2021 roku, wszystkie marki Stellantis wspólnie stawiają sobie za cel osiągnięcie w Europie do końca 2030 roku 100% udziału w miksie sprzedaży samochodów osobowych z napędem w pełni elektrycznym (BEV). Od 2025 r. firma będzie wprowadzać w segmentach aut luksusowych i premium wyłącznie samochody z napędem w pełni elektrycznym, a następnie w całym swoim portfolio. Co ważne, w 2026 roku i później wszystkie samochody wprowadzane na rynek europejski będą samochodami typu BEV.
Stellantis zamierza przewodzić tym zmianom, umożliwiając swojej sieci dostosowanie się do nich z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym w coraz bardziej konkurencyjnym środowisku, w którym pojawiają się nowe podmioty.
„Wizją Stellantis jest promowanie zrównoważonego modelu dystrybucji, a wszystkie zaangażowane strony skorzystają na tych zmianach, mając na uwadze przede wszystkim satysfakcję klienta.” – powiedział Uwe Hochgeschurtz, dyrektor operacyjny Grupy Stellantis na region Rozszerzonej Europy. „Klienci będą mogli skorzystać z podejścia wielomarkowego i wielokanałowego z szerszym zakresem oferowanych usług. Dealerzy będą mieli nowy i wydajny model biznesowy, ukierunkowany na osiąganie korzyści z portfolio 14 marek Stellantis, tworzenie synergii, optymalizację kosztów dystrybucji i oferowanie dodatkowych rozwiązań w zakresie zrównoważonej mobilności. Nasi partnerzy odgrywają ważną rolę, będąc przedstawicielami naszych marek na lokalnych rynkach. ”
Stellantis i jej partnerzy biznesowi prowadzą konstruktywną współpracę w celu rozwoju przyszłego modelu dystrybucji, biorąc pod uwagę ramy BER (Rozporządzenia w sprawie Wyłączeń Grupowych), z Austrią, krajami BeLuksu (Belgia i Luksemburg) i Królestwem Niderlandów pilotującymi proces transformacji od lipca 2023 roku. Pozostałe rynki europejskie będą stopniowo podążać w kierunku wdrożenia tego nowego schematu dystrybucji.
Porównawcza symulacja ekonomiczna z planowanym modelem pozwala wykazać co najmniej równoważną jeśli nie wyższą rentowność dla naszej sieci, przy jednoczesnym uwzględnieniu zwiększonego przejęcia kosztów przez Stellantis i zmniejszeniu ekspozycji na ryzyko naszych dystrybutorów.
W ramach przygotowań do tej zmiany, organizacje Stellantis na poziomie krajowym są częścią tego procesu transformacji i zorganizowane w taki sposób, aby były bardziej elastyczne i zwinne, zapewniając nowe podejście do doświadczeń klienta oraz tworząc bardziej wydajny i zrównoważony ekosystem współpracujący w ramach ewolucji sektora motoryzacyjnego.
- Wizja Stellantis to promowanie zrównoważonego modelu dystrybucji w oparciu o sprawnie działającą, wydajną i zoptymalizowaną sieć wielomarkowej dystrybucji
- Stellantis i jego Partnerzy Biznesowi podzielają ambicję, by na wszystkich rynkach być numerem jeden pod względem satysfakcji klienta, produktów i usług, podążając w kierunku pełnej transformacji energetycznej
- Stellantis postanowił zapewnić niezbędny czas na konsultacje ze swoimi partnerami dystrybucyjnymi, rozpoczynając ten projekt transformacji latem 2021 roku z 50 grupami roboczymi, skupiającymi 200 dystrybutorów z 10 krajów
- Nowy model sprzedaży detalicznej będzie wdrażany od połowy 2023 roku, począwszy od trzech rynków (Austria, kraje BeLuks, Królestwo Niderlandów) i po pierwszej fazie pilotażowej, stopniowo rozszerzany na całą Europę”
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze