Grupa motoryzacyjna Stellantis stawia na Indie jako kluczowy rynek strategiczny dla przyszłego wzrostu i planuje rozwój tego kraju jako centrum zaopatrzenia w komponenty dla swoich operacji globalnych.
„Indie już teraz są rynkiem strategicznym. Docelowo osiągną poziom pięciu milionów pojazdów rocznie, stając się jednym z pięciu największych rynków na świecie. Jeśli spojrzeć na inne rynki to Europa jest stabilna, Ameryka jest stabilna, nawet Chiny będą stabilne, natomiast Indie są jednym z dużych rynków, które będą się szybko rozwijać” – powiedział Roland Bouchara, dyrektor generalny i zarządzający Stellantis India.
W połowie 2022 r. na rynek w Indiach wprowadzony zostanie nowy Citroën C3, który produkowany jest lokalnie. Podzespoły są jeszcze częściowo importowane, ale udział lokalnych komponentów ma wzrosnąć do poziomu co najmniej 80%. Citroën C3 to dopiero początek, firma będzie tu wprowadzać jeden nowy samochód rocznie przez najbliższe cztery lata. Drugą marką, którą ma zdobywać indyjski rynek stanie się Jeep.
Indie różnią się od innych krajów przewagą młodych klientów – i to właśnie do nich będzie kierowany nowy produkt. Stąd wybór C3 jako modelu wiodącego, nowoczesnego a przy tym niedrogiego jak na tutejsze standardy. W Indiach pojawi się też zupełnie nowa platforma dla tańszych samochodów.
źródło: India Times
Najnowsze komentarze