Koncern Stellantis, który postał z połączenia Grup PSA oraz Fiat Chrysler świętuje swoją pierwszą rocznicę i prezentuje osiągnięcia z ostatnich miesięcy, do których należy m.in. prezentacja strategii elektryfikacji oraz oraz udany rynkowy debiut nowych modeli: Peugeot 308, Citroena C4 oraz DS 4.
Grupa Stellantis N.V., powstała z połączenia śmiałych wizji firm założycielskich, by kształtować przyszłość mobilności dzięki wprowadzaniu innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań. Świętując pierwszą rocznicę działalności Stellantis prezentuje najważniejsze osiągnięcia ostatnich 12 miesięcy.
„Nasza branża wkracza w nową, ekscytującą, erę inspirowaną coraz bardziej cyfrowym stylem życia naszych klientów”, powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis. „To nie przypadek, że Stellantis powstał w czasie, kiedy świat potrzebuje odnowy, by zapewnić społeczeństwu należną mu wolność w zakresie czystej, skomunikowanej, przystępnej i bezpiecznej mobilności. Jestem wdzięczny każdemu pracownikowi Stellantis za codzienny wkład w budowanie naszej społeczności, która podąża w kierunku wspaniale rysującej się przyszłości”.
Grupa Stellantis zamyka pierwszy rok istnienia, wyznaczając kierunek, w którym podąża świat, budując solidne podstawy dla swojej działalności i osiągając jednocześnie jej kolejne strategiczne etapy:
- Definiując cel firmy: „Silni naszą różnorodnością wyznaczamy kierunek, w którym podąża świat”, i jej wartości, zobowiązując się do troski o planetę, pracowników Grupy i społeczności, w których działają. Ustanawiając strukturę zarządczą i zespół kierowniczy, który w minionym roku dowiódł skuteczności swoich działań
- Wprowadzając z sukcesem na rynek w 2021 roku ponad 10 nowych produktów: Citroën C4, Fiat Pulse, DS 4, DS 9, Jeep Commander, Grand Cherokee/Grand Cherokee L, Wagoneer/Grand Wagoneer, Maserati MC20, Opel Mokka, Opel Rocks-e i Peugeot 308
- Planując inwestycję ponad 30 mld euro do 2025 roku, na realizację strategii elektryfikacji i oprogramowania, dla czternastu kultowych marek i dwóch w sektorze mobilności w ramach transformacji firmy w przedsiębiorstwo technologiczne o zrównoważonej mobilności, tworzące innowacyjny i silny ekosystem oparty na strategicznych sojuszach.
- Prezentując ambitną strategię elektryfikacji, zawierającą 33 obecnie dostępne pojazdy zelektryfikowane, w tym samochody dostawcze zasilane wodorem oraz osiem kolejnych pojazdów w pełni elektrycznych, które pojawią się na rynku w ciągu najbliższych 18 miesięcy oraz nawiązując partnerską współpracę z Automotive Cells Company, Factorial Energy, LG Energy Solution, Samsung SDI i Vulcan Energy Solutions
- Przyspieszając transformację oprogramowania poprzez nowatorską współpracę z firmami Amazon, BMW, Foxconn i Waymo
- Umacniając globalne struktury finansowe w Stanach Zjednoczonych poprzez zakup First Investors Financial Services i rozwój umów partnerskich w Europie z BNP Paribas Personal Finance, Crédit Agricole Consumer Finance i Santander Consumer Finance
- Przygotowując długoterminowy plan strategiczny, który zostanie zaprezentowany 1 marca.
Obiecująca przyszłość
„Przed nami dużo pracy, ale społeczność Stellantis skutecznie realizuje swój plan, zatem wyścig trwa” – powiedział Carlos Tavares. „Stellantis wnosi nową jakość działając w wymagającym środowisku. To nasz obowiązek – jestem przekonany, że dzięki naszemu duchowi rywalizacji nasze gwiazdy nadal będą jasno świecić”.
Stellantis rozpoczęła działalność zaledwie dwanaście miesięcy temu, a już zapewniła sobie ugruntowaną pozycję w trzech kluczowych regionach – Europie, Ameryce Północnej i Ameryce Południowej, ale również znaczny niewykorzystany jeszcze potencjał na tak ważnych rynkach, jak Chiny, Afryka, Bliski Wschód, Oceania czy Indie. Dzięki działalności przemysłowej w ponad 30 krajach, przedsiębiorstwo spełnia, a wręcz przewyższa oczekiwania klientów, dostarczając im pojazdy oraz usługi o niezrównanej jakości na ponad 130 rynkach świata.
Zobacz także: Nowy luksusowy DS 4 oczami Austriaków: Ten samochód jest czymś wyjątkowym
Droga do Stellantis:
- 18 grudnia 2019 roku: podpisanie umowy o fuzji 50/50 pomiędzy Groupe PSA i FCA
- 15 lipca 2020 roku: prezentacja nazwy przyszłej firmy: Stellantis
- 14 września 2020 roku: podpisanie aneksu do umowy o fuzji,
- w związku z ekonomicznym aspektem pandemii COVID-19
- 29 września 2020 roku: ogłoszenie składu zarządu Stellantis
- 9 listopada 2020 roku: prezentacja logotypu Stellantis
- 4 stycznia 2021 roku: zatwierdzenie fuzji przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Groupe PSA i FCA
- 16 stycznia 2021 roku: zakończenie procesu fuzji Peugeot S.A. i Fiat Chrysler Automobiles N.V.
- 17 stycznia 2021 roku: wejście w życie nowej nazwy Grupy – Stellantis N.V. (Stellantis)
- 18 stycznia 2021 roku: debiut Stellantis na giełdach Euronext
- w Paryżu (Francja) i Borsa Italiana w Mediolanie (Włochy)
- 19 stycznia 2021 roku: debiut na giełdzie New York Stock Exchange
Najnowsze komentarze