Koncern Stellanits jest trzecią najbardziej dochodową firmą motoryzacyjną świata osiągając marżę w wysokości 14,1%. Przed nim znajduje się tylko Tesla (17%) oraz Mercedes (15,3%). Stellanits radzi sobie znajcznie lepiej niż Toyota, Volkswagen, Hyundai, BMW czy Ford.
Wyniki finansowe producentów samochodów to jeden ze wskaźników jak sobie radzą na tym trudnym rynku. Dla nikogo nie będzie pewnie zaskoczenie, że największą marżę na swoich pojazdach ma Tesla a na drugim miejscu znajduje się Mercedes. Trzecia pozycja Stellantis dowodzi, że strategia Carlosa Tavaresa sprawdza się przynajmniej w zakresie redukcji kosztów. Jakie będą długoterminowe skutki takich działań dopiero zobaczymy – bo cięcia nie odbywają się bez wpływu na działalność koncernu.
Stellantis posiada obecnie takie marki jak Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel, Peugeot, Ram and Vauxhall.
Marża producentów I połowa 2022 r.
Producent |
Marża osiągnięta w pierwszej połowie 2022 r. |
Tesla |
17% |
Mercedes |
15,30% |
Stellantis |
14,10% |
Volkswagen |
9,70% |
Toyota |
9,50% |
BMW |
8,50% |
GM |
8,90% |
Hyundai |
8,30% |
Ford |
7,40% |
Honda |
6% |
Renault |
4,70% |
Mitsubishi |
4,30% |
Nissan |
2,90% |
Warto zwrócić uwagę, że Renault podwoiło prawie swoją marżę w stosunku do ubiegłego roku i wynik ten będzie się zapewne polepszał w kolejnych latach. Firma mocno odczuwa pozbycie się swoich rosyjskich zakładów i wpływ ten będzie się jeszcze utrzymywał w najbliższych latach.
Wysokie marże producentów nie idą jednak w parze z dużą sprzedażą. Większość z nich zanotował poważne spadki ilościowe a dobre wyniki finansowe wynikają m.in. z faktu, że producenci podnieśli ceny swoich nowych samochodów.
Najnowsze komentarze