Grupa Stellantis, właściciel takich marek jak Chrysler, Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep Opel czy Peugeot, pracuje nad zmianami w swojej strukturze w zakresie działalności finansowej. Celem tego działania jest, jak mówi komunikat grupy, wzmocnienie finansowania wewnętrznego dla grupy i dealerów oraz zwiększenie dostępności ofert i polepszenie warunków dla klientów.
Zobacz: Luksusowe modele DS Automobiles w Polsce. Sprawdź aktualne propozycje.
Grupa Stellantis rozpoczęła wyłączne negocjacje z BNP Paribas Personal Finance, Crèdit Agricole Consumer Finance i Santander Consumer Finance w celu wzmocnienia istniejącego europejskiego krajobrazu finansowego Stellantis i zaoferowania spójnych i atrakcyjnych działań finansowych dla wszystkich klientów, sprzedawców i dystrybutorów marki Stellantis – głosi oficjalny komunikat firmy.
Zobacz: DS 4 w pierwszym teście. Jak sprawuje się luksusowy kompakt?
Zmiany obejmują utworzenie wielomarkowej spółki leasingu operacyjnego, w której Stellantis i CACF posiadają po 50% udziałów, powstałej w wyniku połączenia działalności Leasys i F2ML oraz reorganizację działalności finansowej poprzez joint-venture utworzone z BNPP PF lub SCF w każdym kraju w celu zarządzania działalnością finansową dla wszystkich marek Stellantis.
Zmiany Mają sfinalizowane w pierwszej połowie 2023 roku, po uzyskaniu niezbędnych zezwoleń od odpowiednich organów antymonopolowych i rynkowych. Credit Agricole Consumer Finance nabędzie 50% udziałów w FCA Bank i Leasys Rent należących obecnie do Stellantis.
BNP Personal Finance będzie prowadził działalność finansową (z wyłączeniem leasingu operacyjnego B2B) poprzez joint-venture ze Stellantis w Niemczech, Austrii i Wielkiej Brytanii, aby w tych krajach stać się wyłącznym partnerem finansowym Stellantis.
Zobacz: Strona główna koncernu Stellantis.
Santander Consumer Finance będzie prowadził działalność finansową (z wyłączeniem leasingu operacyjnego B2B) poprzez joint-venture ze Stellantis we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Belgii, Polsce, Holandii oraz poprzez umowę handlową w Portugalii, aby w tych krajach stać się wyłącznym partnerem Stellantis w zakresie działalności finansowej.
„Jest to strategiczna inicjatywa mająca na celu poprawę naszych wyników finansowych we wszystkich krajach europejskich” – powiedział Carlos Tavares.
Restrukturyzacja finansowa jest również niezbędna z uwagi na proces zmian w sieci sprzedaży oraz problemami związane z rynkiem dostaw, który stał się znacznie bardziej wymagający względem producentów samochodów. Stellantis, podobnie jak inni wytwórcy samochodów, zmaga się tutaj z licznymi wyzwaniami.