Stellantis, globalna firma motoryzacyjna będąca właścicielem takich marek jak Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Fiat, Jeep czy Alfa Romeo, oficjalnie rozpoczęła nowy rozdział w swojej działalności na europejskim rynku elektryków.
W piątek, 13 września, w Reims we Francji jeden z pierwszych europejskich salonów samochodowych Leapmotor, odwiedził Carlos Tavares, szef koncernu. To przełomowy moment, który oznacza nie tylko debiut chińskiej marki w Europie, ale także zapowiedź dalszej ekspansji jej pojazdów elektrycznych na naszym kontynencie.
Nie jest to jednak jednorazowa inicjatywa. Pierwsza partia 800 samochodów Leapmotor już zmierza drogą morską do Europy, a wkrótce pojawi się w punktach sprzedaży .
Stellantis planuje pojawienie się tej marki we wszystkich krajach, gdzie funkcjonują tzw. Domy Stellantis – wielomarkowe salony sprzedaży. Oznacza to, że także Polacy będą mieli okazję bliżej poznać chińską technologię. Polskich wątków jest więcej, media spekulują bowiem, że z uwagi na cła docelowo auta Leapmotor miałyby być składane w fabryce w Tychach, gdzie odbył się już próbny montaż kilku sztuk.
Carlos Tavares podczas swojej wizyty w Reims mówił o tym, że współpraca z Leapmotor to element strategii Stellantis, która ma na celu umocnienie pozycji koncernu na rynku pojazdów elektrycznych. Chińskie auta mają stać się konkurencyjną propozycją dla europejskich klientów, oferując nowoczesne technologie w przystępnych cenach.
Przeczytaj więcej artykułów na temat Leapmotor
Salony Leapmotor będą powstawać w krajach Europy, gdzie Stellantis ma swoje placówki, co obejmuje między innymi Francję, Niemcy, Włochy, Hiszpanię, a także Polskę. Marka liczy na to, że europejscy konsumenci docenią chińskie elektryki, które cechują się nie tylko nowoczesnym designem, ale również innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi. Ta strategia jest jednak krytykowana przez wielu ekspertów, którzy podkreślają, że takim działaniem Carlos Tavares szeroko otwiera drzwi dla Chińczyków a jednocześnie prowadzi do kanibalizowania własnych marek i niszczenia przemysłu w Europie.
Na zdjęciu Carlos Tavares i szefostwo grupy Tenedor, dealera Opel oraz Leapmotor w Reims.
Najnowsze komentarze