Stellantis opublikował wyniki sprzedażowe za IV kwartał roku 2024. Firma zanotowała spadek liczby rejestracji o 9%. Ostro w dół wyniki zanurkowały na rynku amerykańskim, na którym zarejestrowano 28% mniej samochodów niż analogicznym okresie roku 2023.
Stellantis opublikował globalne wyniki sprzedaży w czwartym kwartale 2024 r i skomentował podstawowe trendy biznesowe. W ciągu ostatnich trzech miesięcy roku zakończone 31 grudnia 2024 firma dostarczyła 1.395.000 samochodów, co oznacza spadek o 9% w porównaniu z tym samym okresem 2023 roku. Koncern informuje, że rezultat jest lepszy w porównaniu z III kwartałem, w którym spadek sięgał 20%.
Od października do grudnia Stellantis koncentrował się na redukcji zapasów w Stanach Zjednoczonych oraz wprowadzaniu nowych produktów do europejskiej oferty modelowej. Ostatni kwartał roku 2024 to także zapowiedź dużej zmiany w sposobie zarządzania Stellantis po odejściu Carlosa Tavaresa ze stanowiska dyrektora generalnego firmy.
Stellantis w Europie -6%.
W Ameryce Północnej, w której Stellantis borykał się z problemem zwiększonych zapasów samochodów dostawy w czwartym kwartale spadły o około 115.000 sztuk w porównaniu z tym samym okresem 2023 r., co oznacza spadek o -28%. W regionie Rozszerzonej Europy spadek wyniósł -6%, ale jak podaje firma został złagodzony rozpoczęciem dostaw nowego Citroëna C3.
Hatchback segmentu B zapowiada się obiecująco. Citroën zebrał już 90 tys. zamówień na nową generację C3 i e-C3, pozytywnie wypadła premiera Peugeot 3008, 5008 i Opla Grandlanda. Klienci złożyli już 140 tys. zamówień na rodzinę SUV-ów opartą na platformie STLA Medium. Stellantis liczy na poprawę wyników w 2025 roku dzięki dostawom nowego Citroëna C3 Aircrossa, Opla Frontery i Fiata Grande Pandy.
Czy Fiat Grande Panda będzie hitem? Cena wersji hybrydowej, prezentacja na targach w Brukseli
Stellantis w Ameryce Południowej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce
Jako kontrast do rezultatów w Europie i USA, Stellantis ogłosił wzrost sprzedaży w Ameryce Południowej o 12% oraz stabilne wyniki w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki, co zrekompensowało spadek dostaw w Chinach i Indiach, a także w regionie Azji i Pacyfiku.
Dostawy do Ameryki Południowej były wspierane przez większy popyt ze strony przemysłu na wszystkich głównych rynkach oraz ciągłe ożywienie produkcji po powodziach w Rio Grande do Sul. Dostawy w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki pozostały stabilne, dzięki poprawie sytuacji w Turcji, Maroku, Egipcie i Tunezji, chociaż zostały one w dużej mierze zrównoważone wpływem tymczasowych ograniczeń importowych w Algierii.
Ile kosztuje nowy Citroën C3? Wersje wyposażenia, ceny, silniki
Najnowsze komentarze