Stellantis ogłosił wyniki sprzedaży za III kwartał 2024 roku. Liczba rejestracji zmniejszyła się o 20% a przychody netto spadły o 27% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Stellantis podtrzymuje obniżone we wrześniu prognozy finansowe na rok 2024.
Koncern Stellantis poinformował, że w III kwartale 2024 roku przychody netto wyniosły 33 mld euro, co oznacza spadek o 27% w porównaniu do III kwartału 2023 roku. Jako przyczynę firma podaje zmniejszenie dostaw, niekorzystny mix produktów, a także wpływ cen i kursów walut. Sprzedaż samochodów koncernu wyniosła 1.148.000 egzemplarzy, czyli o 20% (279 tys. sztuk mniej niż w roku ubiegłym).
Na trzeci kwartał 2024 roku wpłynęło zaprzestanie produkcji kilku modeli w związku z rozpoczęciem globalnej zmiany portfela produktów, planowana redukcja zapasów w Ameryce Północnej oraz skutki wynikające z trudnego otoczenia rynkowego w Europie.
Stellantis w USA: Carlos Tavares nikogo nie słucha, jego ignorancja zadziwiła wszystkich
„Chociaż wyniki za trzeci kwartał 2024 roku są poniżej naszego potencjału, jestem zadowolony z naszych postępów w rozwiązywaniu problemów operacyjnych, w szczególności zapasów w Stanach Zjednoczonych, które zostały znacznie zmniejszone i są na dobrej drodze do osiągnięcia celów na koniec roku, a także stabilizacji udziału w rynku amerykańskim. W Europie rygorystyczne wymogi jakościowe opóźniły uruchomienie niektórych produktów o dużych wolumenach, ale wraz z postępem w rozwiązywaniu wyzwań wkrótce skorzystamy ze znacznie zwiększonego zasięgu naszej nowej fali produktów pokoleniowych do 2025 roku i później” – powiedział Doug Ostermann, dyrektor finansowy Stellantis.
Citroën C3 i Peugeot 3008 kuszą klientów
W trzecim kwartale firma Stellantis wprowadziła na rynek trzy nowe produkty. Koncern wskazuje na duże zainteresowanie częścią swojego portfolio. Rozpoczęły się dostawy Citroëna C3 oraz elektrycznej wersji ë-C3 a producent spod znaku szewronów ma powody do zadowolenia. Klienci zamówili już 50 tys. egzemplarzy IV generacji C3. Na rynku indyjskim i brazylijskim zadebiutował przystępny crossover Basalt, który cieszy się coraz większą popularnością.
Pierwsze sukcesy osiąga produkowana w Tychach Alfa Romeo Junior. Włoska marka zebrała już 10 tys. zamówień na ten model. W 2024 roku zadebiutował także nowy Peugeot 3008, który oferowany jest w wersji elektrycznej i hybrydowej. Producent spod znaku lwa zebrał 75 tys. zamówień z czego 25% to wersje elektryczne.
20 nowych produktów Stellantis w 2024 roku
Stellantis planuje w 2024 roku wprowadzenie około 20 nowych produktów na platformach z rodziny STLA. Nadchodząca fala premier amerykańskich produktów rozpocznie się od elektrycznych modeli: Dodge Charger Daytona, Jeep Wagoneer S, Ram 1500 REV oraz elektrycznego pick-upa o wydłużonym zasięgu: Ram 1500 Ramcharger.
W informacji prasowej Stellantis wspomina również o wprowadzeniu samochodów Leapmotor na rynek europejski i dystrybucji pojazdów wspieranej przez ponad 200 dealerów. Chińska marka rozpoczęła już sprzedaż modelu C10 oraz miejskiego modelu T03, który jest produkowany w Polsce.
Ile kosztuje nowy Citroën C3? Wersje wyposażenia, ceny, silniki
Najnowsze komentarze