poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Stellantis wciąż liderem w Ameryce Południowej

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-05-11
w Citroen, DS, Peugeot, Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
61 4
0
56
UDOSTĘPNIEŃ
187
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska

Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy

Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy

Stellantis zakończył okres pierwszych czterech miesięcy 2022 roku potwierdzając swoją pozycję lidera na rynku samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w Ameryce Południowej, osiągając pierwszą pozycję na trzech największych rynkach w regionie: w Argentynie, Brazylii i Chile.

W tym okresie Stellantis sprzedał łącznie 249.000 pojazdów na rynku południowoamerykańskim, co stanowi 23,5% udziału w sprzedaży w regionie. Od stycznia do kwietnia Stellantis sprzedał 173,6 tys. samochodów w Brazylii (33,8% udziału w rynku), 47,4 tys. w Argentynie (36,4%) i 16,9 tys. w Chile (11,4%).

Najbardziej wyróżniającą się marką w Ameryce Południowej jest Fiat, którego sprzedaż wyniosła 140 tys. sztuk i 13,2% udziału w tym okresie. Wśród marek Stellantis Jeep osiągnął 48,6 tys. sztuk (4,6% udziału w rynku), Peugeot zarejestrował 37 tys. pojazdów (3,5%), Citroën zarejestrował 16,6 tys. sztuk (1,6%). O nieco mniejszej sprzedaży można mówić w przypadku marek Ram 4,4 tys. (1,6 tys.) i DS Automobiles (472).

Silny udział w Argentynie

Stellantis nadal jest liderem na rynku argentyńskim. Spółka przekroczyła poziom 47 tys. sprzedanych egzemplarzy w okresie od stycznia do kwietnia, co odpowiada 36,3% lokalnego rynku. Wyróżnia się tu szczególnie marka Fiat z ponad 22.000 sprzedanych pojazdów i 17,5% udziałem w rynku, a za nią plasuje się Peugeot z ponad 14.000 sztuk (10,8% rynku). Citroën przekroczył poziom 5.600 sprzedanych egzemplarzy (4,4% udziału), a Jeep 4.000 sprzedanych pojazdów (3,1%). Marki Ram (451 sprzedanych sztuk) i DS (296 sztuk) trzymają się mocno na rynku premium.

Najlepiej sprzedające się samochody na rynku argentyńskim w tym okresie pochodzą ze Stellantis: Fiat Cronos nadal jest liderem sprzedaży samochodów, z ponad 17.300 sprzedanymi egzemplarzami, na podium znajduje się także Peugeot 208, który łącznie sprzedał się w liczbie 9.400 sztuk.

Fiat utrzymuje pozycję lidera na rynku brazylijskim

Fiat w pierwszych czterech miesiącach 2022 roku odnotował 113.500 zarejestrowanych egzemplarzy w Brazylii, co przełożyło się na udział w rynku na poziomie 22,1%. Była to najlepiej sprzedająca się marka w kraju w tym okresie, utrzymując dobre wyniki, które przez 16 kolejnych miesięcy zapewniały jej pozycję lidera na rynku.

Wśród dziesięciu najlepiej sprzedających się modeli w Brazylii w tym roku cztery pochodzą z marki Fiat. W rankingu najlepiej sprzedającym się pojazdem na krajowym rynku jest Fiat Strada z 29.700 zarejestrowanych egzemplarzy (5,8% całkowitej sprzedaży). W rankingu znalazły się również Fiat Mobi, Toro i Argo. Jeep sprzedał 41.000 sztuk w ciągu roku na rynku brazylijskim, osiągając 8% udziału w rynku, biorąc pod uwagę całkowitą sprzedaż samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych. Wynik ten odzwierciedla wzrost o 1,2 punktu procentowego w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Jeep Compass, z ponad 19 tysiącami zarejestrowanych egzemplarzy w ciągu roku, jest jednym z dziesięciu najlepiej sprzedających się modeli w Brazylii. Z 12.200 egzemplarzami sprzedanymi w pierwszych czterech miesiącach 2022 roku, Peugeot odnotował wzrost o 96% w porównaniu z tym samym okresem w 2021 roku i nadal jest najszybciej rozwijającą się marką w Brazylii. Nowy Peugeot 208 pozostaje w centrum uwagi: od stycznia do kwietnia jego sprzedaż wzrosła o 155% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. Marka posiada 2,4% udziału w rynku krajowym. Citroën nadal zdobywa udział w rynku. Od stycznia do kwietnia marka zarejestrowała 6.300 samochodów, rosnąc o 35% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego i zdobywając 1,2% udziału w rynku. Do dobrej sprzedaży Citroëna C4 Cactusa, która wzrosła o około 50%, dołączyły dobre osiągi segmentu lekkich pojazdów użytkowych, co wzmocniło osiągi marki. W tym samym czasie marka Ram zakończyła kwartał z 484 rejestracjami na rynku brazylijskim.

Lider na chilijskim rynku

Stellantis jest liderem na chilijskim rynku, z 16.900 samochodami sprzedanymi od stycznia do kwietnia włącznie, co przekłada się na 11,4% udziału w tamtejszym rynku. Najpopularniejszą marką firmy jest Peugeot, który sprzedał 7,7 tys. sztuk (5,18%), a następnie Citroën (2,9 tys.), Ram (2,5 tys.), Jeep i Opel, po 1,6 tys. Za nim uplasował się Fiat z 439 egzemplarzami oraz DS w segmencie premium ze 137 sprzedanymi pojazdami.

 

 

oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Stellantis

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 208Ameryka ŁacińskaArgoC4 CactusCitroenCronosDS AutomobilesFiatJeepMobiOpelPeugeotsprzedażStellantisToro
Udostepnij22Tweet14Udostepnij4
Poprzedni

Renault uruchamia Mobilize: samochód jako usługa

Następny

Dacia z nowym logo na samochodach już pod koniec 2022 r.

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Dacia z nowym logo na samochodach już pod koniec 2022 r.

Citroën po czterech miesiącach 2022 roku we Włoszech

Zmiany w zarządzie Stellantis. Celem jest przyspieszenie transformacji koncernu

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Fan Panharda - Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • 308 sw 2022 - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • 43443 - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii
  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.