Stellantis zakończył okres pierwszych czterech miesięcy 2022 roku potwierdzając swoją pozycję lidera na rynku samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w Ameryce Południowej, osiągając pierwszą pozycję na trzech największych rynkach w regionie: w Argentynie, Brazylii i Chile.
W tym okresie Stellantis sprzedał łącznie 249.000 pojazdów na rynku południowoamerykańskim, co stanowi 23,5% udziału w sprzedaży w regionie. Od stycznia do kwietnia Stellantis sprzedał 173,6 tys. samochodów w Brazylii (33,8% udziału w rynku), 47,4 tys. w Argentynie (36,4%) i 16,9 tys. w Chile (11,4%).
Najbardziej wyróżniającą się marką w Ameryce Południowej jest Fiat, którego sprzedaż wyniosła 140 tys. sztuk i 13,2% udziału w tym okresie. Wśród marek Stellantis Jeep osiągnął 48,6 tys. sztuk (4,6% udziału w rynku), Peugeot zarejestrował 37 tys. pojazdów (3,5%), Citroën zarejestrował 16,6 tys. sztuk (1,6%). O nieco mniejszej sprzedaży można mówić w przypadku marek Ram 4,4 tys. (1,6 tys.) i DS Automobiles (472).
Silny udział w Argentynie
Stellantis nadal jest liderem na rynku argentyńskim. Spółka przekroczyła poziom 47 tys. sprzedanych egzemplarzy w okresie od stycznia do kwietnia, co odpowiada 36,3% lokalnego rynku. Wyróżnia się tu szczególnie marka Fiat z ponad 22.000 sprzedanych pojazdów i 17,5% udziałem w rynku, a za nią plasuje się Peugeot z ponad 14.000 sztuk (10,8% rynku). Citroën przekroczył poziom 5.600 sprzedanych egzemplarzy (4,4% udziału), a Jeep 4.000 sprzedanych pojazdów (3,1%). Marki Ram (451 sprzedanych sztuk) i DS (296 sztuk) trzymają się mocno na rynku premium.
Najlepiej sprzedające się samochody na rynku argentyńskim w tym okresie pochodzą ze Stellantis: Fiat Cronos nadal jest liderem sprzedaży samochodów, z ponad 17.300 sprzedanymi egzemplarzami, na podium znajduje się także Peugeot 208, który łącznie sprzedał się w liczbie 9.400 sztuk.
Fiat utrzymuje pozycję lidera na rynku brazylijskim
Fiat w pierwszych czterech miesiącach 2022 roku odnotował 113.500 zarejestrowanych egzemplarzy w Brazylii, co przełożyło się na udział w rynku na poziomie 22,1%. Była to najlepiej sprzedająca się marka w kraju w tym okresie, utrzymując dobre wyniki, które przez 16 kolejnych miesięcy zapewniały jej pozycję lidera na rynku.
Wśród dziesięciu najlepiej sprzedających się modeli w Brazylii w tym roku cztery pochodzą z marki Fiat. W rankingu najlepiej sprzedającym się pojazdem na krajowym rynku jest Fiat Strada z 29.700 zarejestrowanych egzemplarzy (5,8% całkowitej sprzedaży). W rankingu znalazły się również Fiat Mobi, Toro i Argo. Jeep sprzedał 41.000 sztuk w ciągu roku na rynku brazylijskim, osiągając 8% udziału w rynku, biorąc pod uwagę całkowitą sprzedaż samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych. Wynik ten odzwierciedla wzrost o 1,2 punktu procentowego w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Jeep Compass, z ponad 19 tysiącami zarejestrowanych egzemplarzy w ciągu roku, jest jednym z dziesięciu najlepiej sprzedających się modeli w Brazylii. Z 12.200 egzemplarzami sprzedanymi w pierwszych czterech miesiącach 2022 roku, Peugeot odnotował wzrost o 96% w porównaniu z tym samym okresem w 2021 roku i nadal jest najszybciej rozwijającą się marką w Brazylii. Nowy Peugeot 208 pozostaje w centrum uwagi: od stycznia do kwietnia jego sprzedaż wzrosła o 155% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. Marka posiada 2,4% udziału w rynku krajowym. Citroën nadal zdobywa udział w rynku. Od stycznia do kwietnia marka zarejestrowała 6.300 samochodów, rosnąc o 35% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego i zdobywając 1,2% udziału w rynku. Do dobrej sprzedaży Citroëna C4 Cactusa, która wzrosła o około 50%, dołączyły dobre osiągi segmentu lekkich pojazdów użytkowych, co wzmocniło osiągi marki. W tym samym czasie marka Ram zakończyła kwartał z 484 rejestracjami na rynku brazylijskim.
Lider na chilijskim rynku
Stellantis jest liderem na chilijskim rynku, z 16.900 samochodami sprzedanymi od stycznia do kwietnia włącznie, co przekłada się na 11,4% udziału w tamtejszym rynku. Najpopularniejszą marką firmy jest Peugeot, który sprzedał 7,7 tys. sztuk (5,18%), a następnie Citroën (2,9 tys.), Ram (2,5 tys.), Jeep i Opel, po 1,6 tys. Za nim uplasował się Fiat z 439 egzemplarzami oraz DS w segmencie premium ze 137 sprzedanymi pojazdami.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Stellantis
Najnowsze komentarze