ENGIE Solutions, firma zaangażowana w rozwój niskoemisyjnej mobilności i przekonana o kluczowej roli wodoru, postanowiła połączyć siły ze Stellantis, aby zaoferować profesjonalnym klientom marek Peugeot i Citroën we Francji stacje tankowania wodoru dostosowane do wielkości ich floty. Później oferta trafi do innych krajów.
Dostępne są trzy oferty:
- Oferta „Priming”: zapewnienie doładowania dla 20-40 pojazdów dziennie;
- Oferta „Pure Player”: instalacja infrastruktury na terenie klienta, w tym udostępnienie średniej wielkości stacji do ładowania od 100 do 200 lekkich samochodów dostawczych dziennie;
- Oferta „Ekosystem”: infrastruktura dostosowana do potrzeb klienta, w tym produkcja wodoru metodą elektrolizy oraz stacja ładowania od 200 do 400 pojazdów dziennie.
To innowacyjne, pakietowe rozwiązanie à la carte, obejmujące pojazd i dostawę paliwa wodorowego, są szczególnie atrakcyjne dla firm, które chcą zmniejszyć emisyjność swojej mobilności.
Doskonale zaspokaja potrzeby biznesu w zakresie autonomii, skróconego czasu ładowania i bliskości stacji, których często nie ma w lokalnym ekosystemie. W tym celu oferta ENGIE Solutions obejmuje, w ramach partnerstwa ze Stellantis, instalację stacji magazynowania oraz dostawę wodoru w bardzo konkurencyjnej cenie.
Firma ENGIE Solutions jest mocno zaangażowana w rozwój gospodarki wodorowej na skalę przemysłową. Jej ambicją jest pomoc przemysłowi i podmiotom zajmującym się mobilnością w osiągnięciu celów związanych z neutralnością węglową. Dzięki rozwiązaniom nakierowanym na intensywną mobilność, ENGIE Solutions jest długoterminowym partnerem, który zabezpiecza każdy etap wdrożeń dla swoich klientów, od projektu do eksploatacji.
Stellantis wprowadził na rynek swoje pierwsze średniej wielkości pojazdy użytkowe napędzane wodorem pod koniec 2021 roku. Napęd wodorowy jest skierowany do będących ciągle w ruchu profesjonalistów, którzy mają do dyspozycji 400 km zasięgu, 3-minutowy czas ładowania i pojazd o zerowej emisji bez uszczerbku dla użytecznych możliwości samochodu (ładowność 1000 kg).
Wodór, będący sercem strategii elektryfikacji, jest głównym wyzwaniem dla Stellantis w kontekście jej zobowiązania do neutralności węglowej w 2038 roku. Usługa, początkowo uruchomiona we Francji, może zostać rozszerzona na inne kraje.