Stellantis, drugi co do wielkości producent samochodów w Europie, właściciel marek takich jak Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Alfa Romeo, Fiat, Opel, Vauxhall, Chrysler czy Ram, ogłosił, że planuje ponowne dołączenie do europejskiego stowarzyszenia producentów motoryzacyjnych ACEA, które opuścił na początku 2023 roku. Decyzja ta może świadczyć o zmianie strategii koncernu.
Stowarzyszenie Europejskich Producentów Samochodów (ACEA) od momentu swojego założenia w 1991 roku odgrywa kluczową rolę jako główny organ lobbingowy reprezentujący interesy europejskich producentów samochodów osobowych, ciężarowych, dostawczych i autobusów.
Organizacja jest centralnym punktem dyskusji nad regulacjami unijnymi, a także forum wymiany informacji na temat przyszłości sektora. Decyzja Stellantis o opuszczeniu stowarzyszenia na początku 2023 roku była wynikiem decyzji ówczesnego szefa koncernu, Carlosa Tavaresa. Nieoficjalnie mówiło się o tym, że w wyjściu z ACEA grały względy osobiste – Tavares nie znosi Luca de Meo, szefa stowarzyszenia.
„Stellantis potwierdza zamiar złożenia wniosku o ponowne członkostwo w ACEA” – przekazała firma w oficjalnym oświadczeniu.
Decyzja o ponownym dołączeniu do ACEA zbiegła się w czasie z odwołaniem Tavaresa ze stanowiska dyrektora generalnego Stellantis. Oznacza to potencjalną zmianę w strategii firmy, która może wpłynąć na jej dalsze podejście do transformacji energetycznej i współpracy z europejskimi regulatorami.
Powrót Stellantis do ACEA jest sygnałem, że europejscy producenci samochodów chcą działać bardziej spójnie w obliczu dynamicznych zmian regulacyjnych i technologicznych. Wspólne działania w ramach stowarzyszenia mogą okazać się kluczowe dla skutecznego wdrażania strategii zrównoważonego rozwoju w branży oraz walki z rosnącą konkurencją spoza Europy.
Najnowsze komentarze