Stellantis znów wstrzymuje produkcję. Tym razem stanęły linie montażowe w Rüsselsheim w Niemczech, gdzie produkowany jest Opel Astra i DS 4. Jako przyczynę koncern podaje aktualne wymagania rynkowe oraz zrealizowanie szczytu zamówień.
Wspominaliśmy niedawno o zatrzymaniu produkcji modelu 500e w fabryce w Mirafiori we Włoszech, ale kłopoty mają również inne marki Stellantis. Od początku tygodnia stoją linie montażowe w Rüsselsheim w Niemczech, gdzie produkowany jest Opel Astra i bliźniaczy model DS 4. Producent potwierdził niemieckiej gazecie Handelsblatt, że w nadchodzących tygodniach we wszystkich obszarach fabryki nastąpi reorganizacja produkcji. Od 9 grudnia do końca stycznia 2025 roku tryb pracy zmieni się z 1,5-na 1-zmianowy. Wstrzymanie montażu dotknie najprawdopodobniej pracowników tymczasowych. Aktualnie Stellantis zatrudnia w Rüsselsheim około 1600 osób.
Nowe modele DS Automobiles. Cenniki, wersje, silniki
Jako powód ograniczenia produkcji Stellantis podaje „zrealizowanie szczytu zamówień i aktualne wymagania rynku”. Firma wyjaśniła, że „optymalizuje wewnętrzne procesy i organizację pracy, zwiększając w ten sposób konkurencyjność zakładu”.
Wraz z wprowadzeniem na rynek Astry VI generacji produkcja modelu przeniosła się z Gliwic do fabryki Opla w Rüsselsheim. Kompakt produkowany jest od 2022 roku wspólnie z bliźniaczym DS 4, który powstaje na tej samej platformie EMP2. W zakładzie montowane są pojazdy z wszystkimi dostępnymi rodzajami napędu, także z silnikiem elektrycznym.
Oprócz zwiększenia sprzedaży Opla Astry i DS 4 rada zakładowa liczy na powierzenie fabryce w Rüsselsheim nowego modelu, który zapewniłby przyszłość pracownikom. W niemieckim obiekcie powstawała Insignia, ale Stellantis zdecydował, że montażem następcy zajmie się obiekt we Włoszech.
Najnowsze komentarze