Koncern Stellantis ogłosił, że w przyszłym tygodniu wstrzyma produkcję w swoich zakładach Detroit Assembly Complex, gdzie powstają popularne SUV-y Jeep Grand Cherokee oraz Dodge Durango. To kolejny z serii przestojów produkcyjnych ogłaszanych przez firmę w ostatnich tygodniach, związany zarówno z trudnościami rynkowymi, jak i dostosowaniami produkcyjnymi.
Dotknięte przerwą będą dwie fabryki: Mack i Jefferson North, zlokalizowane we wschodniej części Detroit. Produkcja zostanie tam wstrzymana w tygodniu rozpoczynającym się 28 kwietnia. Dodatkowo zakład Mack ma zaplanowaną kolejną przerwę w tygodniu od 19 maja. Z informacji przekazanej pracownikom Mack wynika, że niektóre działy, takie jak lakiernia i dział napraw, nadal będą pracować.
Oficjalnie Stellantis tłumaczy decyzję przygotowaniami do wdrożenia odświeżonej wersji Jeepa Grand Cherokee na rok modelowy 2026, która ma trafić na rynek jeszcze w tym roku. Jednocześnie firma zapowiada przedłużenie produkcji obecnej wersji tego modelu (2025), co może sugerować, że pauza produkcyjna ma również związek z optymalizacją procesu wdrożeniowego.
„Aby zapewnić udane wprowadzenie na rynek i najwyższą jakość nowego modelu, przedłużamy produkcję Jeepa Grand Cherokee w wersji 2025 w zakładach Detroit Assembly Complex. W związku z tym zarówno Mack, jak i Jefferson ogłoszą tygodniowy przestój w produkcji w tygodniu od 28 kwietnia” – poinformowała w komunikacie Ann Marie Fortunate, rzeczniczka Stellantis.
Decyzja o wstrzymaniu produkcji ma też związek z faktem że w pierwszym kwartale tego roku sprzedaż Jeepa Grand Cherokee spadła o 11% rok do roku do poziomu 48.465 egzemplarzy, natomiast Dodge Durango zanotował 9-procentowy spadek z wynikiem 13.701 sprzedanych aut. To wyraźny sygnał, że popyt na te modele osłabł.
Ostatnie tygodnie to seria trudnych decyzji produkcyjnych Stellantis, nie tylko w USA. Firma wstrzymała m.in. produkcję w dwóch dużych zakładach montażowych – w Meksyku oraz w Kanadzie – co skutkowało czasowym zwolnieniem około 900 pracowników w kilku amerykańskich zakładach produkujących podzespoły.
źródło: Detroit News
Najnowsze komentarze