Koncern Stellantis poinformował w dniu dzisiejszym o globalnym wycofaniu 1,46 miliona samochodów. Decyzja ta została podjęta z powodu usterki oprogramowania w systemie ABS, co może zwiększać ryzyko kolizji.
Największa grupa pojazdów, których dotyczy problem, to prawie 1,23 miliona egzemplarzy modelu Ram 1500 z lat produkcji 2019 oraz 2021-2024, sprzedanych na rynku amerykańskim. Oprócz tego, wycofaniu podlega około 159 tysięcy pojazdów w Kanadzie, 13 tysięcy w Meksyku oraz 61 tysięcy na pozostałych rynkach poza Ameryką Północną.
Zobacz: wiadomości motoryzacyjne. Codziennie ciekawe, aktualne, ze świata i z Polski
Usterka dotyczy oprogramowania, które może prowadzić do wyłączenia elektronicznej kontroli stabilności (ESC) w pojazdach. Amerykańska Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) wskazuje, że taka awaria oznacza niezgodność pojazdów z federalnymi normami bezpieczeństwa dotyczącymi systemów stabilizacji.
Gdy usterka wystąpi, na desce rozdzielczej samochodu zapalą się kontrolki ABS, ESC, adaptacyjnego tempomatu oraz systemu ostrzegania przed kolizją, co zasygnalizuje, że te systemy nie działają poprawnie. Stellantis zapewnia jednak, że podstawowy system hamulcowy pozostanie w pełni funkcjonalny.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów. Pomiary, opinie, spalanie
Stellantis ogłosił również wycofanie około 33 tysięcy modeli Jeep Gladiator (roczniki 2020-2024) oraz Jeep Wrangler (roczniki 2018-2024) z powodu potencjalnej usterki związanej z zwarciem wewnętrznym w panelu instrumentów.
Właściciele samochodów powinni otrzymać powiadomienie od dealera. Jeśli posiadasz samochód objęty akcją sprowadzony z USA, warto poinformować ASO.
Najnowsze komentarze