W lutym Stellantis osiągnął swój najlepszy wynik w ciągu ostatnich 12 miesięcy uzyskując 18,1% udział w rynku w krajach EU29. Koncern znajduje się na pozycji lidera we Francji, Włoszech i Portugalii.
Po pozytywnych wynikach odnotowanych w styczniu br., Stellantis nabiera tempa w lutym, umacniając swoją pozycję w całym rynku w Europie (EU29) oraz w różnych segmentach, osiągając swój najlepszy udział w rynku w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Leapmotor i Stellantis rozpoczynają ofensywę w Brazylii. 34 dealerów na początek
Na uwagę zasługują wyniki osiągnięte w wymagającym segmencie samochodów elektrycznych, w którym Stellantis stale rośnie, umacniając drugie miejsce w rankingu EU29, a jednocześnie zdobywając pierwsze miejsce w segmencie aut hybrydowych. Citroën i Stellantis Pro One osiągnęły znakomite wyniki, a premiera FIATA Grande Panda już niedługo…
Rynek lekkich pojazdów użytkowych – Stellantis Pro One wzmacnia swoją pozycję lidera
Rodzina Stellantis Pro One, obejmująca marki Citroën, FIAT Professional, Opel/Vauxhall i Peugeot, potwierdza swoją przewagę w Europie, osiągając najlepszy wynik w ciągu ostatnich 12 miesięcy: udział w rynku wynoszący 32% (29,5% w styczniu) i pierwsze miejsce w 8 z 10 głównych rynków, czyli w: Austrii, Beluksie (w Belgii i Luksemburgu), Francji (udział w rynku od początku roku na poziomie 40,4%!), Włoszech, Holandii, Polsce, Portugalii i Hiszpanii.
Na szczególną uwagę zasługuje Portugalia, która w lutym osiągnęła pozycję niekwestionowanego lidera z udziałem w rynku na poziomie 65,1%.
Test: Jeep Avenger Altitude 1.2 GSE T3. Pół tysiąca kilometrów w mieście i nie tylko
Rynek samochodów elektrycznych – Stellantis odnotowuje „elektryzujący” luty
W styczniu pojawiły się już pozytywne sygnały, ale w lutym Stellantis zrobił znaczący krok naprzód, osiągając udział w rynku pojazdów elektrycznych na poziomie 14,1% (w styczniu było to 12,9%) i utrzymując pozycję lidera we Francji (z przewagą 10 punktów procentowych nad najlepszym konkurentem), Włoszech, Portugalii i Hiszpanii.
Stellantis jest także numerem jeden na rynku pojazdów hybrydowych, osiągając 16,8% udziału w lutym i 16% od początku roku.
Warto zwrócić uwagę na świetny wynik nowego Citroëna ë-C3, który – mimo niedawnej premiery – już stał się najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym we Francji i we Włoszech.
Po raz kolejny podkreślona została dominująca pozycja Stellantis w segmencie pojazdów użytkowych: Stellantis Pro One, ze swoją gamą pojazdów elektrycznych, był niekwestionowanym liderem zarówno w lutym (udział w rynku 34,1%), jak i od początku roku (32,4%).
Jeden na trzy sprzedane pojazdy należy do marki Stellantis.
Rynek pojazdów dostawczych i samochodów osobowych – Stellantis umacnia drugie miejsce i osiąga swój najwyższy udział w rynku w ciągu ostatniego roku
W lutym, na całym rynku Stellantis utrzymał drugą pozycję wśród europejskich producentów OEM, osiągając najwyższy w ciągu ostatnich 12 miesięcy udział w rynku: 18,1% (w styczniu było to 17,1%). Liderem pozostaje we Francji, Włoszech i Portugalii, a znaczący wzrost odnotowano również w Austrii.
We Francji Peugeot 2008 zajmujący pierwszą pozycję oraz Peugeot 3008 zajmujący drugie miejsce są liderami segmentu SUV-ów, co pokazuje ciągły wzrost marki we wszystkich segmentach.
We Włoszech Stellantis pobił trzy kolejne rekordy: FIAT Pandina został najlepiej sprzedającym się modelem na całym rynku, Jeep Avenger od kilku miesięcy utrzymuje pozycję lidera w segmencie SUV-ów, a Alfa Romeo Junior zajęła pierwsze miejsce w segmencie premium B-SUV. Warto również zwrócić uwagę na świetne wyniki marki Citroën, która kontynuuje wzrost w poszczególnych segmentach. Nowy Citroën C3 już teraz uplasował się na trzecim miejscu pod względem całkowitej sprzedaży i na pierwszym wśród modeli z silnikiem benzynowym.
Test: Nowy Peugeot 3008 1.2 136 KM eDCS 6. Zalety i wady SUV-a z lwem
Luca Napolitano, dyrektor ds. operacji handlowych w Stellantis, podkreśla: „Udział na poziomie 18,1% odnotowany na rynku europejskim na koniec lutego to nasz najlepszy wynik osiągnięty w ciągu ostatnich 12 miesięcy, znacząco wyższy niż trend z ostatniego kwartału 2024 roku, który wynosił 15,4%, a także wyższy niż w styczniu (17,1%). Ta stabilność wyników wynika z naszej elastyczności w radzeniu sobie z niepewnościami w branży, ale przede wszystkim z doskonałej pracy zespołowej, jaką wspólnie wykonują nasze marki i rynki, łącząc swoje doświadczenie, aby proaktywnie odpowiadać na potrzeby klientów”.
Informacja prasowa: Stellantis Polska
Najnowsze komentarze