Spore zmiany następują w koncernie Stellantis. Grupa zmieniła nazwę swojego europejskiego oddziału sprzedaży detalicznej na Stellantis & You, Sales and Services (Stellantis i Ty, Sprzedaż i Usługi) i wyznaczyła cel: w 2030 roku jedna czwarta sprzedaży detalicznej ma się odbywać on-line! Ambitnie!
Własny dział sprzedaży detalicznej, który według Stellantis jest drugą co do wielkości firmą zajmującą się dystrybucją samochodów w Europie, łączy PSA Retail i Fiat Chrysler Automobile’s Motor Village w jeden organizm: Stellantis & You. Obaj producenci samochodów w styczniu zakończyli fuzję powołując koncern Stellantis.
Stellantis & You będzie działać, przynajmniej na początku, w 11 krajach europejskich oraz w Maroku. Odnowiona strona internetowa oferuje sprzedaż nowych i używanych samochodów, usługi posprzedażowe i wynajem. Większość nowych pojazdów dostępnych obecnie na stronie pochodzi od dawnych marek Grupy PSA: Peugeot, Citroën, Opel i DS Automobiles, acz na liście znajdują się też modele Fiata z przebiegiem 1 km, co oznacza, że są one prawdopodobnie zarejestrowane przez dealerów. Dostępne są również używane pojazdy marek innych, niż te wchodzące w skład Stellantis.
Usługi obejmują sprzedaż części zamiennych i narzędzie on-line dla właścicieli sprzedających swoje używane samochody do działu detalicznego.
Kupujący mogą nadal zamawiać nowe samochody za pośrednictwem stron internetowych każdej marki. Zamówienia te są zazwyczaj kierowane do dealerów franczyzowych. Większe zmiany dotkną na pewno marki premium wchodzące w skład koncernu. Stellantis zasygnalizował bowiem zamiar zreformowania swojego modelu sprzedaży i dystrybucji w Europie. Poinformował dealerów, że zrezygnuje z istniejących umów po 1. czerwca 2023 roku. Marki premium, w tym Alfa Romeo, Lancia i DS Automobiles, przejdą na model agencyjny, w którym to producent samochodów jest właścicielem salonów. To znaczy, że dealerzy tych marek na dalszą współpracę na dotychczasowych zasadach raczej nie będą mogli liczyć.
Oprócz dążenia do 25-procentowej sprzedaży on-line, dział sprzedaży detalicznej Stellantis będzie zabiegał również o zwiększenie rentowności o 50 procent do 2030 roku.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: archiwum
Najnowsze komentarze