129 dealerów marek Alfa Romeo, Citroën, DS, Fiat, Jeep, Opel i Peugeot w Hiszpanii zostanie zmuszonych do zamknięcia swoich koncesji sieci Stellantis na skutek wypowiedzenia umów. Dealerzy otrzymali 2-letnie wypowiedzenia w związku z reorganizacją sieci sprzedaży koncernu. Nowa struktura ma obowiązywać od 1. czerwca 2023 r.
Sieć sprzedaży Stellantis w Hiszpanii składa się z 329 firm, które posiadają ponad 1.200 punktów sprzedaży i obsługi posprzedażowej, zatrudniając ponad 35.000 pracowników. Decyzja o wypowiedzeniu umów dealerskich wywołała szereg obaw w sieci sprzedaży Stellantis. Wśród ryzyk, wymienianych przez dealerów, wskazywane jest m.in. utrzymanie poziomu sprzedaży i pracowników, kwestia zwrotu kosztów inwestycji poczynionych na żądanie poszczególnych marek w ostatnim okresie dla spełnienia nowych standardów czy wreszcie polityka sprzedażowa, utrudniająca realizację celów, nakładanych na koncesje.
Hiszpańska Federacja Stowarzyszeń Dealerów Motoryzacyjnych (Faconauto) oraz Krajowe Stowarzyszenie Sprzedawców Pojazdów Samochodowych, Napraw i Części (Ganvam) wspierają dealerów dotkniętych tą restrukturyzacją. Działając wspólnie i porozumieniu wszystkie sieci marek, wspierane przez powyższe stowarzyszenia, będą prowadzić dialog ze Stellantis, rozważając równocześnie podjęcie kroków prawnych, ponieważ decyzja koncernu została przez zdecydowaną większość dealerów odebrana bardo krytycznie.
W Polsce dealerzy Stellantis również otrzymali wypowiedzenia. W rozmowach ze Stellantis wspiera ich Związek Dealerów Samochodów. Sami dealerzy prowadzą też w ramach poszczególnych stowarzyszeń szereg działań związanych z wypowiedzeniami. O szczegółach poinformujemy naszych Czytelników w nadchodzących tygodniach.
Proces restrukturyzacji sieci sprzedaży trwa w całej Europie.
źródło: Lavozdegalicia.es
Najnowsze komentarze