Koncern Stellantis poinformował o planach zamknięcia fabryki w Luton w Wielkiej Brytanii. Zakład produkuje lekkie samochody dostawcze należących do koncernu marek: Citroën, Peugeot, Vauxhall, Opel i Fiat. Przyszłość 1120 pracowników zakładu jest zagrożona.
Zakłady w Stellantis w Wielkiej Brytanii w ostatnich miesiącach były poddane wewnętrznemu przeglądowi, który miał na celu ocenę rentowności, co budziło niepokoje w środowisku pracowniczym. Mimo zapowiedzi, że koncern nie zamierza zamykać brytyjskich fabryk firma zakończyła audyt decyzją o zamknięciu zakładu w Luton. Jest to historyczny obiekt marki Vauxhall, który została otwarty w 1905 roku.
Produkcja ma zostać skonsolidowana w fabryce w Ellesmere Port, w którą Stellantis zainwestował 100 mln funtów. Plany na przyszłość obejmują rozwój obiektu w Ellesmere Port. Stellantis chce stworzyć w tym miejscu zrównoważone centrum produkcji pojazdów elektrycznych i zamierza przeznaczyć na ten cel środki w wysokości 50 mln funtów.
Problemy z silnikiem 1.2 PureTech: Powstanie platforma wsparcia dla klientów
Stellantis poinformował, że decyzja o zamknięciu fabryki w Luton wynika z rygorystycznych przepisów dotyczących sprzedaży samochodów elektrycznych w Wielkiej Brytanii tzw. „ZEV Mandate”. Chodzi o zwiększenie udziału samochodów elektrycznych w sprzedaży do 28% w 2025 roku.
Zakład w Luton zatrudnia 1120 pracowników, których przyszłość po decyzji koncernu jest zagrożona. Stellantis napisał w oświadczeniu, że zaoferuje wsparcie w zakresie relokacji części siły roboczej, aby ułatwić drogę dla pracowników, którzy chcą przenieść się do Ellesmere Port i zapowiada, że powstaną tu setki miejsce pracy w ramach konsolidacji produkcji.
Ponadto firma informuje, że zamierza współpracować z rządem i lokalnymi firmami w celu „zidentyfikowania nowych możliwości zatrudnienia w obszarze Luton” dla swoich pracowników.
Stellantis stworzy w Ellesmere Port centrum produkcji aut elektrycznych
W 2021 roku Stellantis zainwestował 100 milionów funtów w Ellesmere Port, aby przekształcić zakład w produkcję elektrycznych pojazdów dostawczych. Jest to pierwszy i jedyny w Wielkiej Brytanii zakład produkujący wyłącznie samochody z napędem elektrycznym. Powstaje tu gama lekkich aut dostawczych firmy, obejmująca modele: Citroën ë-Berlingo, Vauxhall Combo Electric, Opel Combo Electric, Peugeot E-Partner i Fiat Professional E-Doblo.
Firma przekształciła zakład w Ellesmere Port, budując nowy warsztat blacharski, modernizując montaż, kompresując obszar zakładu i tworząc dział montażu akumulatorów. Stellantis planuje uruchomienie skonsolidowanej linii produkcyjnej elektrycznych modeli dostawczych w Ellesmere Port w drugiej połowie 2026 roku.
Testy nowych i używanych samochodów: Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, DS Automobiles
Najnowsze komentarze