Jeszcze w tym roku liczba samochodów hybrydowych Stellantis powiększy się do 30, ale na tym nie koniec. Francusko-włoski gigant w ciągu najbliższych 2 lat zaprezentuje 6 nowych modeli z napędem hybrydowym.
Stellantis zwiększa liczbę pojazdów z najnowszym układem mikrohybrydowym i skrzynią eDCT z podwójnym sprzęgłem. Rozwiązanie zapewnia przyjemne wrażenia z jazdy i jednocześnie niską emisję CO2 w bardziej przystępnej cenie niż w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd typu plug-in. Do końca 2024 roku lista samochodów wyposażonych w ten napęd powiększy się do 30 pozycji a do 2026 roku Stellantis zamierza zaprezentować sześć nowych modeli hybrydowych.
Najnowsze wiadomości motoryzacyjne z kraju i ze świata
Samochody hybrydowe Stellantis dostępne teraz lub zaplanowane na rok 2024:
- Alfa Romeo Junior i Tonale
- Citroën C3, C3 Aircross, C4, C4X, C5 Aircross, C5 X
- DS 3 i DS 4
- Fiat Panda i 600
- Jeep Avenger, Renegade i Compass
- Nowa Lancia Ypsilon
- Maserati Grecale
- Opel/Vauxhall Corsa, Astra, Astra SportsTourer, Mokka, Frontera, nowy Grandland
- Peugeot 208, 308, 308 SW, 408, 2008, nowy 3008 i 5008
Stellantis osiągnął 41% wzrost sprzedaży hybrydowych modeli w regionie EU30 od początku roku 2024 i spodziewa się wzrostu liczby klientów wraz z nadchodzącymi premierami.
Większość pojazdów hybrydowych Stellantis w Europie jest wyposażona w technologię eDCT ze zintegrowanyn silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW, który zapewnia płynną jazdę. W warunkach miejskich pojazdy mogą korzystać wyłącznie z silnika elektrycznego. 48-woltowy akumulator o pojemności 0,9 kWh zapewnia zasięg do 1 km przy stałej jeździe. Podczas jazdy z górki i hamowania silnik elektryczny przełącza się na funkcję generatora, przechwytując energię kinetyczną i dostarczając ją do akumulatora. Generator z rozrusznikiem pasowym umożliwia szybkie i płynne przejście z trybu elektrycznego do hybrydowego.
Testy nowych i używanych samochodów: Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, DS Automobiles
Hybrydowy układ napędowy ze skrzynią eDCT został zaprojektowany z myślą o optymalnej wydajności paliwowej, osiągając do 20% redukcji emisji CO2 w porównaniu z silnikiem spalinowym i automatyczną skrzynią biegów. Dzięki swojej modułowości koncepcja eDCT może również obsługiwać pojazdy elektryczne ponieważ 93% komponentów jest wspólna, zmianie podlega jedynie moduł napędu elektrycznego i falownik.
Stellantis obecnie produkuje pojazdy hybrydowe w ponad 70% swoich zakładów w Europie. Poprzez spółkę joint venture eTransmissions. Wraz ze swoim partnerem koncern produkuje skrzynie eDCT w Metz we Francji i Turynie we Włoszech, zaopatrując 11 zakładów montażowych. Łączna zdolność produkcyjna wynosi ponad 1,2 miliona eDCT rocznie.
„W erze, w której zrównoważony rozwój spotyka się z innowacją, Stellantis pozostaje na czele z naszym ostatecznym zobowiązaniem do rozwijania technologii hybrydowej dla naszych europejskich klientów” — powiedział Uwe Hochgeschurtz, dyrektor operacyjny Stellantis, Enlarged Europe. „Ta technologia nie tylko zwiększa wydajność i osiągi tradycyjnych silników spalinowych, ale także napędza nas w kierunku przyszłości niższych emisji, zwiększonego zasięgu pojazdów i ogólnej przystępności cenowej dla naszych klientów”.
Najnowsze komentarze