Grupa Stellantis, właściciel takich marek jak Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Opel, Fiat, Alfa Romeo czy Jeep, odnotowała w marcu 2025 roku spadek liczby rejestracji nowych samochodów w Europie Zachodniej (UE + EFTA + Wielka Brytania) o 5,9% w porównaniu z tym samym miesiącem poprzedniego roku. Według danych opublikowanych przez Dataforce, koncern zarejestrował w tym okresie 215.190 pojazdów.
Koncern odnotował w marcu 2025 spadek sprzedaży w Europie. Dane mówią o zmniejszeniu się liczby zarejestrowanych aut aż o 5,9%.
Stellantis musi odbudować udziały rynkowe
Spadek sprzedaży odbił się także na udziale rynkowym Stellantis. W marcu 2024 roku grupa kontrolowała 16,5% rynku, natomiast w marcu 2025 roku ten wskaźnik obniżył się do 15,1%. Tendencja spadkowa widoczna jest również w wynikach kwartalnych – w pierwszym kwartale 2025 roku Stellantis sprzedał 525.283 pojazdy, co oznacza spadek o 12,2% w stosunku do analogicznego okresu 2024 roku. W rezultacie udział w rynku w ujęciu kwartalnym obniżył się z 17,6% do 15,5%.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów. Pomiary, opinie, spalanie
Spadek rejestracji nowych aut w przypadku Stellantis wpisuje się w szerszy kontekst wyzwań, z jakimi zmaga się europejski rynek motoryzacyjny. Cła w USA, niepewna sytuacja gospodarcza, zmiany regulacyjne związane z transformacją w kierunku elektromobilności oraz ostrożność konsumentów w obliczu wysokiej inflacji i stóp procentowych to czynniki, które wpływają na ogólny popyt w sektorze.

Dla Stellantis, będącego jednym z największych producentów samochodów na świecie, utrzymanie pozycji rynkowej w tak wymagającym otoczeniu staje się coraz trudniejszym zadaniem. Koncern, w którego portfolio znajdują się takie marki jak Peugeot, Fiat, Citroën, Opel czy Jeep, stoi obecnie przed koniecznością dalszego dostosowywania swojej oferty do zmieniających się oczekiwań rynku.
Najnowsze komentarze