Stellantis wykonał pierwszy ważny krok w kierunku usprawnienia działalności w Chinach. Koncern chce zwiększyć swoje udziały w spółce Guangzhou Automobile Group i skupić się na rozwoju marki Jeep.
Stellantis ogłosił plany zwiększenia swojego udziału w spółce GAC-Stellantis z 50% do 75%, co jest kluczową częścią strategii mającej na celu ustanowienie nowej podstawy działalności firmy w Chinach. Grupa GAC i Stellantis zgodziły się wspólnie dopełnić formalności związanych z transakcją, która podlega zatwierdzeniu przez chiński rząd. Zmiana jest możliwa dzięki nowym ramom regulacyjnym umożliwiającym dodatkowe inwestycje zagraniczne w istniejące spółki od stycznia 2022 roku.
Zobacz także: Szef Stellantis: Elektryfikacja to wybór polityczny a nie przemysłowy
GAC-Stellantis jest spółką joint venture utworzoną w marcu 2010 roku. We wrześniu 2021 roku Stellantis ogłosił, że stworzy uproszczoną organizację operacyjną „Stellantis Jeep”, aby dalej rozwijać markę w Chinach. Spółka będzie w stanie wspierać efektywność strategii „One Jeep”, skoncentrowanej na zakładzie produkcyjnym w Changsha. Obecnie przygotowywane jest tam wprowadzenie modelu Compass. GAC Group i Stellantis będą nadal ściśle współpracować, aby rozwijać działalność Jeepa w Chinach.
Dalsze szczegóły planu Stellantis dla rynku chińskiego zostaną ogłoszone w ramach Globalnego Planu Strategicznego 1 marca 2022 roku.
https://www.youtube.com/watch?v=1sHFYG9vMcw&t=3s
Najnowsze komentarze