dacia jogger extreme 140 czyli z hybryda pod strzechy 08 Wiadomości
Wiadomości

Dacia Jogger kontra Toyota Proace City Verso i Ford Tourneo Connect. Który samochód wygrał?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
f1 grand prix emilii romanii 2025 zapowiedz weekendu wyscigowego 1 Wiadomości
Wiadomości

F1: Grand Prix Emilii-Romanii 2025 – zapowiedź weekendu wyścigowego

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-14
Nowy Citroen C4 2025
Testy

Test: Nowy Citroën C4 1.2 Hybrid 145 po face liftingu. Niestraszne mu szutry i wyboje

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
vigoroux citroen Wiadomości
Wiadomości

La Croisière Verte: elektryczna podróż przez Afrykę w duchu marki Citroën

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-18
uwe hochgeschurtz Wiadomości
Wiadomości

Były szef Stellantis na Europę krytykuje Unię Europejską: ceny prądu są za wysokie!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
Lancia Gamma
Wiadomości

Nowa Lancia Gamma 2026 zaprezentowana pracownikom Stellantis

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
r5 02 Wiadomości
Wiadomości

Nowe Renault 5 w Norwegii. „Śniegu prawie u nas nie ma”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Stéphane Lefebvre na mecie w pierwszej piątce

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-07-03
w Wiadomości, Citroen
Czas czytania 7 minut
37
A A
0
Stéphane Lefebvre na mecie w pierwszej piątce 4 Wiadomości

Dojeżdżając do mety Rajdu Polski na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej, Stéphane Lefebvre i jego pilot Gabin Moreau osiągnęli najlepszy wynik spośród załóg Citroën Total Abu Dhabi WRT. Wszystkie trzy samochody zespołu dotarły do mety: Andreas Mikkelsen i Anders Jæger zajęli miejsce dziewiąte, a Craig Breen i Scott Martin – jedenaste.

Trzeci i ostatni etap obejmował dwa odcinki specjalne, przejeżdżane po dwa razy bez przerwy serwisowej pomiędzy pętlami. W sobotę wieczorem nad Mazury wrócił deszcz, który padał przez całą noc. Opady trwały nawet wczesnym rankiem, gdy samochody wyjeżdżały z parku serwisowego. W tej sytuacji wszyscy nastawiali się na szczególnie trudne warunki na trasach rajdu.

Na mecie stop pierwszego oesu Orzysz kierowcy Citroënów byli jednomyślni: droga jest tak śliska, że jedynym wyjściem jest zachowawcza jazda, bowiem wszelkie próby ataku wiązałyby się z przesadnym ryzykiem.

Pierwszy przejazd odcinka specjalnego Paprotki przyniósł kilka przetasowań w klasyfikacji. Andreas Mikkelsen, próbując nieco agresywniejszej jazdy, na jednym z zakrętów opóźnił hamowanie i pojechał prosto. Przez tą przygodę stracił dziesiąte miejsce na korzyść Juho Hänninena. Stéphane Lefebvre zaliczył trzeci czas oesu pomimo popełnienia amatorskiego błędu: przed startem zapomniał schować odtwarzacz mp3 i na trasie odcinka spadł mu on pod pedały. Zdekoncentrowany tym wydarzeniem Lefebvre otarł się o płot, na szczęście bez większych uszkodzeń samochodu.

Warto przeczytać!

Citroen Basalt,

Od Xsary Picasso do Basalta. Citroën świętuje produkcję 1 miliona samochodów w Brazylii

2025-05-20
Peugeot

Alternatywa dla komunikacji zbiorowej za 20 tys. zł. Przegląd samochodów marki Peugeot

2025-05-20

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19

F1: Grand Prix Emilii-Romanii 2025 – podsumowanie wyścigu

2025-05-19
Lider rajdu Ott Tänak zakończył swój udział w rywalizacji wypadkiem na oesie Paprotki, w efekcie czego przed startem do odcinka Orzysz 2, wszyscy kierowcy Citroëna zyskali po jednej pozycji w klasyfikacji. Mikkelsen, trzeci na OS22, zbliżył się na 4 s. do Hänninena.

O ostatecznej kolejności na mecie zadecydował Power Stage. Na trasie o długości 18,68 km Andreas Mikkselsen wygrał ze swoim bezpośrednim rywalem o 14,2 s. i wjechał na metę na dziewiątym miejscu. Dobrym czasem popisał się też Stéphane Lefebvre, tracąc do kolegi z zespołu tylko 1 s. W wyniku błędu młodego Fina Suninena, Francuz zyskał jeszcze jedną pozycję, ostatecznie kończąc rajd na piątym miejscu. W ten sposób Lefebvre wyrównał swój najlepszy dotychczasowy wynik w karierze w WRC, ustanowiony w Rajdzie Monte Carlo w 2016 r.

Craig Breen, który w piątek rano po defekcie mechanicznym swojego samochodu znalazł się daleko poza pierwszą dziesiątką, w trzecim etapie intensywnie odzyskiwał stracone pozycje, dochodząc do jedenastego miejsca. W niedzielę Irlandczyk startował jako pierwszy i z pewnością zebrał cenne doświadczenia, które powinny procentować w najbliższych rajdach.

Ekipa techniczna zespołu miała dwa powody do zadowolenia. Po pierwsze, wszystkie trzy samochody zespołu dotarły do mety; żaden z nich nie musiał wracać na trasę po nieukończonym etapie, korzystając z regulaminu Rally2. Po drugie, w bardzo specyficznych i trudnych warunkach rajdu udało się zebrać wiele obserwacji i wniosków. Dalszym etapem tej pracy będzie udział zespołu w Rajdzie Finlandii (27-30 lipca), w którym trzema fabrycznymi C3 WRC pojadą Kris Meeke, Craig Breen i Khalid Al Qassimi. Z kolei kierowcami zgłoszonymi na Rajd Niemiec ADAC (17-20 sierpnia) są Kris Meeke, Andreas Mikkelsen i Craig Breen.

 

POWIEDZIELI:

YVES MATTON, DYREKTOR CITROËN RACING

„Rajd, który właśnie się zakończył, określiliśmy jako początek nowej fazy w tym sezonie. Modyfikacje wprowadzone w Citroënie C3 WRC przyniosły korzyści, chociaż warunki pogodowe nie pozwoliły nam wykazać tego w powtarzalnych wynikach. Wszystkie trzy samochody przejechały rajd w całości, dzięki czemu ekipa techniczna dysponuje pełną pulą danych do analizy, co przełoży się na kolejne modyfikacje naszych aut. Innym powodem do zadowolenia jest dla mnie piąte miejsce Stéphane’a Lefebvre – jego najlepszy wynik od czasu przesiadki do Citroëna C3 WRC. Rezultat ten potwierdza możliwości kierowcy, którego doświadczenie wciąż jest jeszcze skromne. Gratuluję i dziękuję zespołowi za całą pracę włożoną w rozegranie tego rajdu”.

STÉPHANE LEFEBVRE

„Zaliczyłem wynik, który po trudnej dla nas pierwszej połowie sezonu stanowi dla wszystkich krok w dobrą stronę. Dziękuję zespołowi, który mnie nieustannie wspiera i szczególnie mojemu inżynierowi, który pomógł mi w rozegraniu najbardziej udanego rajdu w mojej dotychczasowej karierze. Kiedy przyczepność była wystarczająca, czułem się dość pewnie i mogłem atakować. W dwóch następnych rajdach będę pauzował, ale mój dzisiejszy wynik powoduje, że mogę wyjechać na wakacje w dobrym nastroju!”

ANDREAS MIKKELSEN 

„Dzisiejsze odcinki były przyjemniejsze podczas drugiego przejazdu, bo dawało się znaleźć na nich więcej przyczepności. Wykorzystaliśmy to, by spróbować ataku i cieszę się, że zakończyłem rajd w taki sposób: uzyskując dobry czas na Power Stage. Niecierpliwie czekam na okazję do wypróbowania Citroëna C3 WRC na nawierzchniach asfaltowych w ramach przygotowań do Rajdu Niemiec”.

CRAIG BREEN

„Dla mnie był to jeden z najtrudniejszych rajdów w dotychczasowej karierze. Cieszę się, że jestem na mecie i mam go już za sobą. Bardzo intensywnie pracowaliśmy nad tym, by wycisnąć więcej z naszego samochodu, ale tak naprawdę ani na chwilę nie poczułem się w nim pewnie. Wkrótce czekają nas treningi przez Finlandią. Mam nadzieję, że będziemy mogli dobrze przygotować się do tego rajdu, w którym w ubiegłym roku po raz pierwszy w mojej karierze zaliczyłem miejsce na podium”.

 

NIEOFICJALNA KLASYFIKACJA GENERALNA NA MECIE RAJDU POLSKI:

1. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC), 2:40:46,1
2. Paddon / Marshall (Hyundai i20 WRC), +1:23,9
3. Ogier / Ingrassia (Ford Fiesta WRC), +2:20,8
3. Sordo / Martí (Hyundai i20 WRC), +2:47,4
5. Lefebvre / Moreau (Citroën C3 WRC), +3:11,8
6. Suninen / Markkula (Ford Fiesta WRC), +3:16,8
7. Østberg / Fløene (Ford Fiesta WRC), +3:39,6
8. Evans / Barritt (Ford Fiesta WRC), +4:39,1
9. Mikkelsen / Jaeger (Citroën C3 WRC), +4:43,5
10. Hänninen / Lindström (Toyota Yaris WRC), +4:53,7
11. Breen / Martin (Citroën C3 WRC), +11:56,5

 

RAJDOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA FIA 2017 – KLASYFIKACJA KIEROWCÓW:

1. Sébastien Ogier – 160 pkt
2. Thierry Neuville – 149 pkt
3. Jari-Matti Latvala – 112 pkt
4. Ott Tänak – 108 pkt
5. Dani Sordo – 82 pkt
6. Elfyn Evans – 57 pkt
7. Hayden Paddon – 51 pkt
8. Craig Breen- 43 pkt
9. Juho Hänninen – 30 pkt
10. Kris Meeke – 27 pkt
11. Stéphane Lefebvre – 22 pkt
12. Andreas Mikkelsen – 21 pkt
13. Mads Østberg – 18 pkt
14. Esapekka Lappi – 17 pkt
15. Teemu Suninen – 13 pkt

 

RAJDOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA FIA 2017 – KLASYFIKACJA PRODUCENTÓW:

1. M-Sport WRT – 259 pkt
2. Hyundai Motorsport – 237 pkt
3. Toyota Gazoo Racing WRT – 156 pkt
4. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 121 pkt

 

 

źródło: Citroën Polska

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Stéphane Lefebvre na mecie w pierwszej piątce 1 WiadomościStéphane Lefebvre na mecie w pierwszej piątce 2 WiadomościStéphane Lefebvre na mecie w pierwszej piątce 3 WiadomościStéphane Lefebvre na mecie w pierwszej piątce 4 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: SportCitroenWRCC3108C3 WRC
Udostepnij13Tweet8Udostepnij2
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    4118 udostępnienia
    Udostepnij 1647 Tweet 1030
  • 7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

    1156 udostępnienia
    Udostepnij 462 Tweet 289
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    350 udostępnienia
    Udostepnij 140 Tweet 88
  • Renault Austral odniósł ogromny sukces. Ponad 200.000 sprzedanych egzemplarzy

    581 udostępnienia
    Udostepnij 232 Tweet 145

Testy samochodów

ds9 kontra mercedes e Wiadomości
Testy

Test: luksusowy DS 9 kontra Mercedes E 220d. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-10-23
DS 7 Crossback E-Tense
Testy

Test: DS 7 Crossback E-Tense 4×4 300 KM. Pierwsza jazda najmocniejszym SUV-em DS. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-05-15
IMG 6922 Wiadomości
Testy

Test: używany Peugeot 301 z LPG 1.6 115 KM – skromny, tani i oszczędny

autor Małgorzata Kozikowska
2020-04-16
peugeot 508 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 508 – 2.0 BlueHDi 180 KM EAT8. Pierwsze wrażenia z jazdy. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-02-28
4. Alicia Aylies Miss Francji odebrała Peugeota 2008 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 2008: super zasięg, ale o jakże mi ciebie brak… szóstko! Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2014-03-27

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”

Zobacz też

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 45-46/2015

Jak uniknąć zakupu zalanego samochodu? Uwaga na auta popowodziowe!

Pierwsze sukcesy Peugeot 508 w Polsce

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz