Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Renault Megane E-Tech Electric na długim dystansie z bardzo dobrą notą! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 01/2023

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-12-27
w Przeglad Prasy
Czas czytania 5 minut
187 6
A A
0

Warto przeczytać!

Renault Laguna Grandtour i Peugeot 5008. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 05/2023

Renault Austral ze świetnym wynikiem! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 02/2023

Test Renault Australa. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 01-02/2023

Jest co czytać. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 04/2023

No i czas rozpocząć przeglądy prasy datowane na rok 2023. Jeszcze nie nadszedł, ale AUTO MOTO już przed Świętami wydało numer styczniowy, podobnie zresztą, jak AUTO MOTOR I SPORT. Choć nie, to słaba analogia, bo AUTO MOTOR I SPORT wyszło jako numer podwójny na styczeń i luty, chyba pierwszy raz w historii, a na pewno ja sobie takiej sytuacji nie przypominam. W dodatku AUTO ŚWIAT zniknął z rynku prasowego i pozostał już tylko w Internecie. Zmienia się powoli, ale sukcesywnie, rynek prasy motoryzacyjnej w Polsce.

 

AUTO MOTO nr 01 (320) datowany na I.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 9,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 11,9 grosza
Warto kupić?  Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 X, DS 7, 408, e-2008, Austral, Megane E-Tech Electric, Jogger, Astra, Grandland

 

AUTO MOTO na okładce pierwszego przyszłorocznego numeru kompletnie zignorowało francuskie marki samochodowe. Drobniutkim pocieszeniem może być jedynie fakt, że Stellantis ma swoją reprezentację, ale w dwóch przypadkach w klasycznych modelach (Alfa Romeo 156 i Lancia Delta HF Integralne), w jednym zaś w aucie, jakiego jeszcze nie było. To całkowicie elektryczny Abarth 500e. Jego szerokie dossier prasowe znajdziecie tutaj.

I właśnie owego Abartha przedstawiono – dość krótko – na stronie 8.

Jeszcze krótszą notatkę poświęcono elektrycznej wersji Opla Astry – znajdziecie ją na stronie 10. w dziale Premiery miesiąca. W tej samej sekcji na kolejnej stronie można się natknąć na informację o nowym logo Lancii i zapowiedź nowych wersji legendarnych Ypsilona i Delty. Również na stronie 11. pojawiła się informacja o przejęciu warszawskich salonów Renault od RRG przez Holding 1.

Podoba mi się coś w teście Volkswagena ID. Buzz zamieszczonym na stronach 28-31. Piszą tam, że „wysoka prędkość ładowania sprawia, że ID. Buzz szybko znów wraca na drogę”. Cóż, nie zarzucam AUTO MOTO kłamstwa, ale manipulację już tak. Bo tę prędkość ładowania zaprezentowano na wykresie. Wyszło, że średnia wynosi 123,3 kW na godzinę. W zakresie 10-80% pojemności akumulatora. Tyle, że ładowanie na wykresie jest od 5% poziomu naładowania, trwało 51 minut, a przede wszystkim odbywało się na ładowarce o bardzo dużej mocy (której na wykresie nie podano, ale było to – jak sądzę – minimum 200 kW), a takich w Polsce praktycznie nie ma. Bo materiał pochodzi z Niemiec. Mniej wnikliwy odbiorca może się więc mocno rozczarować, gdyby przyszło mu ładować akumulatory niemieckiego busa w polskich warunkach.

O tym, jak żyje się z autem elektrycznym w kwestii ładowania na publicznych stacjach traktuje artykuł w cyklu testu długodystansowego Renault Megane E-Tech Electric, który znajdziecie na stronach 40-41. Do samego pojazdu AUTO MOTO w zasadzie nie ma zastrzeżeń, ale do dostępności ładowarek (co ciekawe – szczególnie w Niemczech) już tak.

Poznaj i skonfiguruj dla siebie  Renault Megane E-Tech Electric

Na stronach 44-53 znajdziecie test systemów napędu 4×4 wykorzystujących prąd. Chodzi o auta elektryczne i hybrydowe, których konstrukcja pozwala na napędzanie czterech kół, w tym co najmniej dwóch przez silnik elektryczny. W teście pojawił się Opel Grandland Hybrid4, a test przeprowadzono w warunkach zimowych. AUTO MOTO krytykuje działanie napędu Opla w trybie czysto elektrycznym, bo wówczas napędzane są tylko tylne koła, więc na śliskiej, zaśnieżonej, czy wręcz oblodzonej nawierzchni efektywność jest słaba, a systemy wspomagania utrzymania trakcji mają pełne „ręce” roboty.

Wspomniane porównanie Lancii Delty HF Integralne z Alfą Romeo 156 GTA znajdziecie na stronach 54-59. Oba auta, to wręcz legendy, dziś w Polsce niemalże niespotykane. Warto się zapoznać z tym artykułem.

Na stronach 60-63 AUTO MOTO przypomina o plebiscycie Auto Lider 2023 i prezentuje kandydatów. My wspomnimy tych, na których warto głosować ;-) w kategorii Premiera Motoryzacyjna: Citroën C4 X, Dacia Jogger, DS 7, Peugeot 408, Renault Austral, Alfa Romeo Tonale, Fiat Doblo, Jeep Avenger, Mitsubishi ASX, Nissan Ariya, Opel Astra GSe.

W dziale Porady na stronach 72-75 AUTO MOTO szuka zalet aut elektrycznych i spalinowych. W materialne widać na jednym ze zdjęć Peugeota e-2008 oraz Nissana Leafa.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w pierwszym datowanym na 2023 rok numerze AUTO MOTO.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 408500AbarthAlfa RomeoAriyaAstraASXAustralAUTO MOTOAvengerC4 XCitroenDaciaDeltaDobloDS 7DS Automobilese-2008elektryczny AbarthFiatJeepJoggerLanciaLeafMegane E-Tech ElectricMitsubishiNissanOpelPeugeotRenaultStellantisTonaleYpsilon
Udostepnij66Tweet42Udostepnij12
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Hydropneumatyka Citroëna bez tajemnic. Jedyne takie szkolenie dla mechaników i warsztatów: 24-26 marca 2023. Zgłoś się teraz
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more